Na linkové tabule DPMK môžeš pokojne zabudnúť, pretože od postavenia električkovej trate Nad jazerom v roku 1983 až do roku 2002 nájdeš na všetkých možných tabuliach liniek 1, 2/3, 3, 5, 9, R2 a X zmiešane buď smer SÍDL. KRÁSNA alebo smer OC BAJKAL. Mám na mysli aj tie najnovšie novodurové žltej farby so zeleným číslom linky. DPMK teda viac ako 15 rokov označoval tento smer nesprávne. Od roku 2002 je to už aj tak minulosť.
Práve pozerám, že ohľadne dátumov existencie liniek 1 a 2/3 mi ušetril čas Maťo. Po roku 1990 už premávali samostatné linky 2 a 3.
Kataster je zákon a tam sa dá dozvedieť presne od kedy-do kedy to bola Krásna. Jeho výstavba mala pokračovať ďalej na Juh a východne od Hornádu sa plánovalo vybudovanie sídliska Družba, vrátane električkovej trate Nad jazerom - pole na Krásnou n/H. - les východne od Vyšného Opátskeho, s pripojením na už predpokladane vybudovanú konečnú trate Senný trh-Palackého-Herlianska-nevybudované sídlisko Košická Nová Ves...
Čo sa týka mapy, na ktorú si dal odkaz, je to stará mapa prebratá od Slovenskej kartografie, ktorá uvádza Krásnu namiesto Nad jazerom od postavenia sídliska hádam až doteraz. Skús sa obrátiť na mapu Košíc od Vojenského kartografického ústavu, ktorý si mapu vypracoval sám a nedopustil sa prenosu chýb. Už hneď v prvom vydaní z roku 1995 nájdeš aj hranice mestských častí a k nej príslušný názov. Sídlisko Krásna tam nenájdeš.
Práve mám pred sebou mapu urbanistických obvodov mesta a hranice obvodov s už 15 rokov neexistujúcimi názvami Krásna I, Krásna II a Krásna III a ich hranice sú tak ako som ich uviedol. Akurát môžem upresniť hranicu obvodu Krásna II a III - 150m po Raketovej, potom zvislo 100m po Sputnikovej a nakoniec 300m po Družicovej až po stred rieky Hornád.
Sarko
Odbočenie vľavo medzi pamätníky by hádam ani nebolo zložité, stačilo by tu opäť nainštalovať signalizáciu pre električky a naprogramovať zvlášť smer rovno a smer vľavo. Pri smere vľavo by mohli autobusy súbežne premávať s L3. Problém by bol skôr v tom, keď autobus čaká na svoj smer (alebo dáva prednosť električke), tak blokuje ľavý jazdný pruh. Väčšina áut však križovatku N.O. preťažuje zbytočným prechádzaním v smere od Palackého, pričom je pohodlnejšie použitie dialničného privádzača, čo mnohí vodiči ignorujú.
Pri výjazde autobusu zo zastávky OC Branisko povoľuje električkový semafor výjazd zo zastávky za predpokladu, že autá i chodci majú červenú. Pri výjazde vľavo pri lekárni by sa to dalo vyriešiť opäť preprogramovaním električkovej signalizácie zavedením návesti "jazda vľavo" a súčasným podržaním červenej pre chodcov. Týmto sa však zdrží aj električka.
Aj keby tých cca 9 spojov za hodinu v špičke žiaden kolaps nespôsobilo, variant prejazdu cez Hlavnú a Rooseveltovu sa mi aj napriek tomu zdá prijateľnejší.
Čo sa týka Krásnej a Krásnej nad Hornádom, je to jedno a to isté - mestská časť Košíc. Krásna je len sktratka názvu Krásna n/H. a plánované sídlisko Krásna nikdy postavené nebolo. Hranicu mestkej časti Krásna n/H, tvorí Meteorová ul. a za ňou je už len zástavba rodinných domov (nepočítam ten jeden blok na Čechovovej ul.). Problém Krásnej n/H. spočíva v zápise názvu na katastri, kde je chybný názov "KRÁSNA", pričom miestny úrad používa správny a plný názov MČ "KRÁSNA NAD HORNÁDOM". Vojenský kartografický ústav do svojich máp uvádza oba názvy - "Krásna" ako názov MČ a "Krásna nad Hornádom" paradoxne len ako "pomiestny" názov. Dotyčnú MČ som už na tento problém upozornil a na náprave chyby pracujú. Linky 13 a 38 sú samozrejme štandardnými linkami premávajúcimi na území mesta.
S prívlastkom "slovenský" je aj Ul. československej armády.