Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
vladimír: Diky, konečne to chápem. Inak ja som nepochyboval o tom, že to systém má. To len aby to niekto nepochopil ako nejaké vyťahovanie či čo.

Inak ten suchoj už jazdí. Bo dnes bola v Prešove nejaká akcia pre vozíčkarov tak či sa povozili už na novom NP.
Reakcia na: Dopravák #403:

Áno, v Služobnom príkaze RD č. 31/2003 sa na zmenu zastavovania L30 zabudlo, takže uvedená zmena zastavovania sa zahrnula až do Služobného príkazu RD č. 34/2003, s platnosťou od 29.8.2003.

Ohľadne toho oznamu nikto nezmätkuje, keďže každý vidí ohradenie zámkovej dlažby značkami a páskou a že busy zastavia až na 2. nástupišti.

Inak som videl dispečera, ktorý tam ten oznam o zrušení zastávky dával. Upozornil som ho na to že je to pre zastávku na Štúrovej ul., odpovedal mi však, že iný oznam mu nedali, tak tam dal taký istý, aký je na zastávke pri Slovenskej poisťovni... Uvedené 1. stanovište pri Dome techniky je kvôli rekonštrukcii zámkovej dlažby naozaj dočasne zrušené a zastavuje sa na stanovišti č. 2.

Od 16:30 do 17:00 som sledoval situáciu pri uvedenom nástupišti a všetky spoje zastavili riadne na 2. nástupišti.
Reakcia na: Dopravák #403:
Prvý oznam je očividne z nástupišťa pri sporiteľni.
Na NO prevláda riadny zmätok-zastávka pri Dome techniky.
Na stanovišti č.1 v smere jazdy (na Furču)L71 na označníku vysia dva info:
I.TÁTO ZASTÁVKA JE ZRUŚENÁ - do Šace sa nastupuje pri Slovane.:-) No neviem čo za dispečéra to tam vyvesil ,ale tam žiadny bus do Šace nezastavoval a ani nezastavuje!!!V žiadnom prípade zastávka nieje zrušená.
II.L30 nezachádza na stanicu od 16.8.2003! Pritom od 29.8.2003 má L30 zastávku na stanovišti č.2 v smere jazdy (spolu s L11)

No neviem čo si otom mám myslieť!!A ešte do toho rekonštrukcia podkladu - spoje zastavujú kde sa im chce.
Reakcia na: Vladimír #401:
Samozrejme,že to môžeš pridať do noviniek. A áno mal tam byť Krajský súd! 🙂
Reakcia na: Dopravák #399:
Zrejme si myslel úsek L7 po Krajský súd (nie Krajský úrad) 😉 S Tvojím dovolením by som info o zmene stanovišťa L30 pred Domom techniky pridal do noviniek.

Re #400 J: Číslovanie vozidiel v Košiciach svoju logiku má. Pri košickom číslovaní sa však nezohľadňuje vozovňa, či garáž, kam je vozidlo pridelené, ale len typ vozidla. Typ vozidla určuje číslo na mieste stovky a tisícky, t.j. pri štvorciferných číslach prvé dvojčíslie a pri trojciferných číslach prvá číslica. Trojciferné čísla majú len električky, ostatným druhom vozidiel prislúcha štvorciferné číslo.
Teraz uvediem zoznam typov vozidiel podľa evidenčných čísel. Upozorňujem, že v niektorých prípadoch sa vyčlenený rad (napr. 100 vozidiel) vyčerpal, a tak číslovanie vozidiel tohto typu neskôr zabralo aj iný rad.
ELEKTRIČKY
3xx, 4xx - T3 SUCS
5xx - KT8D5
6xx - T6A5

TROLEJBUSY
10xx - 15 Tr(M)
20xx - 14 TrM

AUTOBUSY
30xx - Karosa B741
31xx - Karosa C744
32xx - Karosa B941E
35xx - (Neoplan) Solaris Urbino 15
40xx, 42xx - Ikarus 280.08 + Ikarus 280.87
41xx - Ikarus 280.10
43xx - Ikarus 435
45xx - TAM 272A180
50xx - Ikarus 415
52xx - Karosa B932(E) + Karosa B952
54xx - Novoplan C-12 (manuálna prev.)
55xx - Novoplan C-12 (automatická prev.)
60xx - Karosa C734
62xx, 64xx - Karosa B732
63xx - Karosa B731
Záver:
1xxx - kĺbové trolejbusy
2xxx - sólo trolejbusy
3xxx - kĺbové Karosy + Solarisy
4xxx - kĺbové Ikarusy + TAM
5xxx - novšie sólo busy - Karosa B900, Ikarus, Novoplan
6xxx - staršie sólo busy - Karosa B700

Toto číslovanie platí bez ohľadu na zadelenie vozidla do vozovne. Len pre zaujímavosť:
Električky - vozovňa Bardejovská
Trolejbusy - vozovňa Hornádska
Autobusy - garáže Hornádska, garáže VŠA, garáže Šaca
Prosím vás mohol by mi niekto vysvetliť systém ev. čísel v KE. Teda či to má nejaký systém ako u nás v BA, že podľa toho že je to 4850 zistím, že sa jedná o bus zo 4. kolóny(Petržalka) konkrétne Ik435 a to z tretej série. Tý znalejší ešte zistia, že bol preradený z inej DTP bo pôvodne boli len po číslo 4849.
Teda som si istý, že to v KE systém má, len chcem vedieť aký. Dik

BM: Mohol by si mi dať tvoj mail?
V smere na Furču sa zmenilo stanovište L30. Teraz je to 2. stanovište v smere jazdy(stanovište L11)nie 1.stanovište.

Stanovište L25 sa posunulo na 3.stanovište v smere jazdy na Opatske -(stanovište L15)

Od 2.9.2003 sa obnovuje L 70,35 a 54.
Zrušené sú aj naďalej L51 a 57.

1.9.2003 L3 nahradená autobusmi po celej trase
L4 nahradená autobusmi v úseku Barca-Nám.oslob. /ďalej na Lokomotívu nebude premávať a nebude ani kapacitne nahradená
L7 bude premávať ako cez LETO. V úseku VSS-Krajský úrad nebude premávať ani nebude kapacitne nahradená
Reakcia na: Nodes #395:

Ja len tolko, ze moj nazor je taky, ze my dopravari si tie informacie vieme overit a ostatni bezni ludia sa s MHD hlbsie nezaoberaju. Zaujimaju ich hlavne zmeny cien a linkoveho vedenia. Ostatnym odbornejsim informaciam nerozumeju a nezaujimaju ich.
Reakcia na: Ikarus #396:

Treba hladat, info na nete su 😉.

Linka c. 52 dnes normalne premava! Zastavkove CP su platne az od zajtra. Takisto zastavka pred Slovenskou poistovnou je zrusena az od zajtra. Linky c. 38 a 56 pritom budu zastavovat na Nam. osloboditelov na 2. stanovisti, stanovistia predsa pocitame v smere jazdy.

Inak linka c. 52 zrusena nie je. Je iba precislovana, a to je rozdiel. Linka c. 25 od cca 19:00 bude koncit v Polove a nebude nepokracovat do Sace.
Vidim, ze to tu este nikto nenapisal, ale vazeni oddnes je zrusena linka c. 52, premava nova linka cislo 38. Pozmenene by mali byt aj CP l. c. 25.
Zastavka na Sturovej ulici pred Slovenskou poistovnou (Allianz) je zrusena. (Najdete tu len oznacnik bez CP a ciel liniek) Linky c. 52 a 56 zastavuju na Nam. osloboditelov na prvom stanovisti (kde o. i. aj l. c. 16, 22, 23, 30...)

Som zvedavy na zaciatok skolskeho roka, a to jednak na ten chaos studentov a na to, ako sa nezmestia na zastavku. BUDE SRANDA!
SARKO: Snad my, ktori mame taku moznost, si tie odborne info mozeme overovat z prvej ruky. ale bezny clovek, vyuzivajuci MHD a nemajuci kontakty v podniku, to moze asi dost tazko.
Navrhujem ukoncit diskusiu na temu clanku v novinach.
Reakcia na: J #393:

Ja som sa jednoznačne postavil na stranu DPMK. P. Maliarová dementovala sporný odstavec bez toho, aby som sa na konkrétny odstavec pýtal. Dokonca dokázala jednoznačne ozrejmiť, ako k uvedenej dezinformácii došlo. A napokon, z časových dôvodov nie je možné, aby DPMK ešte pred zverejnením uvedené články autorizoval, a to aj napriek tomu, že k rôznym dezinformáciam dochádza pomerne často. Dôvodom je najčastejšie neznalosť problematicky daného novinára.

Na druhej strane, redaktorka Košického večera, p. Linhardová po dlšej debate pripustila, že uvedený odstavec nie je jednoznačne formulovaný i keď argumentovala, že napísala len to, čo jej bolo povedané. Súhlasila aj s mojími argumentami, ako by mal byť správne sporný odstavec myslený.

Na základe uvedených skutočností považujem konkrétny prípad za jasný a myslím si, že ponaučenie plynie len jedno - média brať s dostatočnou rezervou a odbornú stránku veci si dodatočne overovať z prvej ruky.
sarko: no čo ktomu dodať? Teraz komu veriť?

Buď je chyba na strane novinárky, ktorá si ako správny košičan (nič v zlom) neodpustí zhodiť Bratislavu, alebo DPMK ktorý podáva dezinformácie.
Radšej by som prijal to druhé, lebo vtedy by sa to dalo označiť za vytváranie mena spoločnosti a robenia toho, čo som si myslel, že dokáže len Novotný. A to urobiť z HOVNA skvelú pomazánku.
Vyjadrenie DPMK ad http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=14656 :

Podarilo sa mi osobne stretnúť s p. JUDr. Janou Maliarovou, ktorá je vedúcou odboru dopravného marketingu DPMK, a.s. a uviedla veci na pravú mieru.

V prípade sporného odstavca sa malo pôvodne jednať o porovnanie cien medzi jednotlivými DP na Slovensku. Redaktorke bolo správne vysvetlené, že ceny sa kvôli rôznym ohľadom a rôznych tarifných systémov porovnávať nedajú. Výsledkom je uvedený odstavec, kde sú informácie VYTRHNUTÉ Z KONTEXTU. Dr. Maliarová s určitosťou vyvracia tvrdenie, že by v Žiline alebo v Prešove mali menšie možnosti, ktoré nevyslovila. Naopak potvrdila, že žilinská a prešovská MHD sú na vysokej úrovni a preto by si tento fakt nedovolila znevažovať. Ako dôkaz, že média nemožno brať doslovne, vybrala niekoľko čerstvých článkov s dopravnou tématikou a poukázala na viac či menej vážne chyby v nich. Dohodli sme sa, že v budúcnosti v prípade sporných výrokoch v médiách, to budeme vzájomne konzultovať.
Vyjadrenie redaktorky ad http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=14656 :

Pani redaktorka bola velmi mila a potvrdila, ze si sama nic nevymyslela 🙂.

V pripade uvedeneho clanku boli pouzite dva zdroje - dopravny riaditel Bc. Stefan Dutko a menezment s mediami Dr. Maliarova. Sporny odstavec pochadza od Dr. Maliarovej.

Prebrali sme aj sporny posledny odstavec a zhodli sme sa na tom, ze hoci su elektricky najdrahsie na prevadzku, vyrovnava to vsak podstatne vyssia kapacitnost oproti ostatnym trakciam. Dohodli sme sa, ze prva veta hovori vylucne o POROVNATELNOSTI TRAKCII, bez ohladu napr. na kvalitu linkoveho vedenia, ci hustoty intervalov. Naopak, suhlasila s nazorom, ak su v meste bez elektriciek hustejsie intervaly, tak oproti mestu, kde su intervaly v elektrickovej doprave redsie, je MHD kvalitnejsia a neda sa porovnavat.

Dnes musim odniest nejake dokumenty na Bardejovsku, takze sa poinformujem aj v DPMK.
Reakcia na: Nodes #380:
Mesto ma vyse 2 000 000 obyvatelov, takze podla mna to je take idealne.



Sarko > na stanovisko redaktorky sa plne tesim.
S redaktorkou Linhardovou z Kosickeho vecera budem zajtra rozpravat, tak vam budem tlmocit jej stanovisko. Robit nejake unahlene uzavery je teraz predcasne.
Reakcia na: balky #387:
Ako hovorím - ak jej také niečo povedali na DPMK, tak mi to vyráža dych...
Pani redaktorka pise len to, co jej fundovani odbornici povedia. A ked oni su tupci, ona za to nemoze, nemaju to napisane na cele. Ale ak jej velmi chces nieco napisat, mam jej mail.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.