Vladimír: No nevravím, že sa netlačíme, v niektorých spojoch, ale Bratislava robí 43mil. vzkm a pomer prepravy ľudí v MHD voči IAD je 60:40. Pri 26mil vzkm čo robí DPB na busoch spotrebuje naftu za 250mil a to bolo na minulý rok. Otázka znie, koľko DPMK dal minulý rok za nové busy a koľko by bolo z tých paňazí výkonov.
Problém tlačeníc sa týka hlavne L21 kde sa chystajú zmeny a L5 v Karlovke. Inak je tlačenica hlavne keď vypadne bus. Aspoň na linkách, ktorými ja chodím. Napríklad Petržalka nemá problém a to je 30% obyvateľstva Bratislavy. No a samozrejme študenstkých linky 39, 31, 84 a 61 ale s tým nič nespravíš, tie návaly by mala problém zvádnuť pomaly aj elina.
Ono ceny Solarisu na trhu oproti roku 2002 zrejme výrazne klesli, keďže napríklad ešte na začiatku roku 2003 bol jeden zloty za viac ako 12SKK. Teraz je to 8,8SKK. A keďže Solaris predáva v Eurách no nákup materialu, ktorý je určite z Polska a mzdy platí v Zlotých. A teraz za jedno euro dostane viac zlotých mohol Solaris znížiť ceny svojich busov a tým si polešpiť konkurencie schopnosť čiže aj odbyt a zvýšiť zisk. Ak by tak neurobil bol by sprostý. To je to, prečo nie je dobré pre ekonomiku keď SKK stúpa. A naposledy bolo Euro za 40,8 a CZK za 1,263.
Problém tlačeníc sa týka hlavne L21 kde sa chystajú zmeny a L5 v Karlovke. Inak je tlačenica hlavne keď vypadne bus. Aspoň na linkách, ktorými ja chodím. Napríklad Petržalka nemá problém a to je 30% obyvateľstva Bratislavy. No a samozrejme študenstkých linky 39, 31, 84 a 61 ale s tým nič nespravíš, tie návaly by mala problém zvádnuť pomaly aj elina.
Ono ceny Solarisu na trhu oproti roku 2002 zrejme výrazne klesli, keďže napríklad ešte na začiatku roku 2003 bol jeden zloty za viac ako 12SKK. Teraz je to 8,8SKK. A keďže Solaris predáva v Eurách no nákup materialu, ktorý je určite z Polska a mzdy platí v Zlotých. A teraz za jedno euro dostane viac zlotých mohol Solaris znížiť ceny svojich busov a tým si polešpiť konkurencie schopnosť čiže aj odbyt a zvýšiť zisk. Ak by tak neurobil bol by sprostý. To je to, prečo nie je dobré pre ekonomiku keď SKK stúpa. A naposledy bolo Euro za 40,8 a CZK za 1,263.
Vladimír
Mimochodom, ako to bude po máji 2004? Budú nejaké kvóty na percentuálne zastúpenie NP vozidiel v dodávkach alebo nič také?
Znovu sa budem opakovať, ale rozpor medzi tými, ktorí vozidlá ojednávajú a tými, čo ich zaradzujú na linky je evidentný a určite je to nezdravý jav v DPMK. PCD objednáva vozidlá a z viacerých smerom mám info, že presadzuje úplné upustenie od kĺbových vozidiel. Z tejto prevádzky dokonca (na základe neoverených informácií) vraj zazneli informácie, že linkové vedenie a intervaly medzi spojmi sa majú prispôsobovať aktuálnej skladbe vozidlového parku. Problém totiž vraj nespočíva v 15m autobusoch, ale dlhých intervaloch. ODS má na veci samozrejme opačný názor - dodávky by mali odzrkadľovať súčasný stav prepravných výkonov, a teda sa prispôsobiť linkovému vedeniu a intervalom.
Kým bude medzi týmito dvoma časťami DP nesúlad, nikdy sa poriadne nezbavíme neschopnosti vypraviť dohodnutý typ vozidla na linku a určite to neprispeje ani k zlepšeniu prepravných služieb.
Re #1824