Tak chalani, dnes som využil mimoriadnu možnosť navštíviť dopravnú kanceláriu žel. stanice Košice, kde som nasal atmosféru stresu, chaosu a nervov v jednom.
Až sa mal pocit, že názov kancelárie je degradujúci, ja by som ju nazval rovno centrálnou nervovou sústavou žst. 
V prvom rade ma prekvapilo, že zabezpečovacie vlakové zariadenie je už 30 rokov provizórne a pri nastavovaní vlakových ciest a obvolávaní stavadiel som mal pocit, že hlavný výpravca je najdôležitejší svetový burzový maklér a za každú cenu sa snaží dosiahnuť najlepšie výsledky kurzov, ale keďže index stále kolíše (vlaky prichádzajú/odchádzajú donekonečna), musí to robiť stále znova a znova a dym z jeho cigariet mi pripomínal dôsledok práce jeho mozgu. :o) Častokrát sa musel v sekunde aj s premýšľaním rozhodnúť, na ktorú koľaj postaví vlak tak, aby si nezablokoval celé koľajisko.
Dozvedel som sa mnohé zaujímavé informácie a objavil netušené pozadie a obrovské množstvo komplikácií, skrývajúcich sa čo len za jedným obyčajným časom odchodu vlaku v cestovnom poriadku. Robiť túto prácu sa rovná ovládať majstrovské umenie.
Týmto by som chcel za nevšedný zážitok poďakovať Esickovi.


V prvom rade ma prekvapilo, že zabezpečovacie vlakové zariadenie je už 30 rokov provizórne a pri nastavovaní vlakových ciest a obvolávaní stavadiel som mal pocit, že hlavný výpravca je najdôležitejší svetový burzový maklér a za každú cenu sa snaží dosiahnuť najlepšie výsledky kurzov, ale keďže index stále kolíše (vlaky prichádzajú/odchádzajú donekonečna), musí to robiť stále znova a znova a dym z jeho cigariet mi pripomínal dôsledok práce jeho mozgu. :o) Častokrát sa musel v sekunde aj s premýšľaním rozhodnúť, na ktorú koľaj postaví vlak tak, aby si nezablokoval celé koľajisko.
Dozvedel som sa mnohé zaujímavé informácie a objavil netušené pozadie a obrovské množstvo komplikácií, skrývajúcich sa čo len za jedným obyčajným časom odchodu vlaku v cestovnom poriadku. Robiť túto prácu sa rovná ovládať majstrovské umenie.

Týmto by som chcel za nevšedný zážitok poďakovať Esickovi.
BM