Reakcia na: fobust #1032:
Ono problém je v tom, že DPMK chce predať T3 pred vyradením, takže podľa mňa nebude mať úspech, tak ako veľakrát predtým. Záujem mali DP z Rumunska, Bulharska, Ukrajiny, ale napr. aj Ostrava (reko na T3R a predaj do Ruska).
Hlavný problém spočíva v technickom stave vozidiel. Keď naposledy kúpili Ostraváci T3 #355 z r. 1982 (prvá a jediná predaná T3SUCS), tak to bolo len preto, že nemohli použiť odkúpenú 40-ročnú T3 z Prahy. Zostali však v šoku, keď zistili, že tá košická, iba 20-ročná, je v podstatne horšom stave, takže v konečnom dôsledku mali aj oveľa viac práce. Kvôli životnosti však nemali inú možnosť.
Ďalší problém je cena. DPMK si naivne myslí, že predá jedno vozidlo za 1,5 milióna (zrejme s urobením nejakej tej rekonštrukcie, aby sa nepovedalo), pritom Ostrava chcela vyradené T3 zdarma, s tým, že odvoz bude na ich náklady. DPMK pritom nemá osobu-manažéra s aspoň základnými obchodníckymi znalosťami a potrebnými kontaktmi.
Sarko
DPMK predajom vyradených T3, resp. pred ich vyradením veľa peňazí neutŕži (ak sa mu vôbec podarí nejakú električku predať). Podľa mňa budú musieť na ten jeden bus ešte aj doplatiť.
DPMK sa rozhodol riešiť nadbytok električiek (pre lepšiu predstavu, ešte v roku 1999 to bol približne dvojnásobok..). Uvedomil si, že udržiavanie takého nadbytočného počtu vozidiel v prevádzkyschopnom stave je finančne príliš náročne. Tak namiesto toho, aby zanedbávali technický stav celého vozidlového parku sa jeho rezerva odpredá a bude sa udržiavať len potrebná časť+rezerva. DP by však mal brať do úvahy aj časový faktor, pretože hranica životnosti vozidiel sa skracuje a časom sa môže stať, že bude nútený obmedzovať dopravu nie z finančných dôvodov, ale z nedostatku električiek.