Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #84849:
1) PZ SR na to hodi bobek, jedine zeby tam fungovala nejaka objektivna zodpovednost. To plati aj v CR, klasicky priklad je Evropska.

2)Chcelo by to vyriesit hlavne pripajanie aut z THC a Presova smer Hlinkova, tam sa to zuzi na jeden pruh, ktory este musi davat prednost autam iducim z Furce. Tie dva pruhy by mali byt rovnocenne, podobne by sa malo riesit Jazero a odstranit ta nezmyselne davanie prednosti. Hlinkova bude zakonite v spicke plna, ale hlavne by sa mala udrziavat v riadnom stave a nie ze sa jedna diera opravuje dookola a su kvoli tomu kolony.

3) Odpoved vyssie je odpoved aj na otazku tranzitu, problem Kapustnikov je prave ten uzky most, casto sa tam kamion ocitne v dvoch pruhoch a zramuje auto, ktore sa tam natlaci z Jazera. No a hned su tam nasledne kolony. Toto by sa malo urcite riesit ako priorita.
Reakcia na: monoblok #84842:
???
Na Štefaníkovej čtvrti máš priamo obratisko s kapacitou pre 6 sólo vozidiel.
V strede? A mapu čítať vieš? Zatiaľčo medzi Halasovým nám. a Čertovou roklí sa štandardne prepravuje 5 cestujúcich, tak od HN do centra je to cca 10 násobok. Náhoda? Nemyslím si.
Howgh.
Reakcia na: monoblok #84846:
1) "Aj keby tam buspruh bol, tak bude hlavne v špičkách ignorovany množstvom vodičov IAD."
PZ SR je na to, aby kontrolovala dodržiavanie predpisov. Dokonca aj predpisov, ktoré sa týkajú toho, aké vozidlá môžu využívať daný pruh...

2) "Tu je fakt problém v tom, že THC nemajú druhý výjazd zo sídliska a KSC chýba obchvat."
Kam by si ho smeroval? Na I/20, aby sa prúd rozdelil na dva, ktoré sa však opäť stretnú v jednom bode pri dnešnej križovatke Americká tr. x Prešovská cesta? Na Magnezitársku, aby prúd vozidiel zostal v tej istej kolóne na Hlinkovej, hoc bude mať väčší problém sa napojiť? Na Kostoliansku, kde už dnes sa sťažujú ľudia od Kostolian, že stoja v kolóne pri Crow aréne?
Otázka nr. 2: Čo myslíš, koľko % dopravy v hlavných mestských ťahoch tvorí tranzit?

3) "Palackého stačí silnejší dážď a je to tam zaplavené, Rampová zase stačí porucha priecestia, Hlinkova a VSS sú zase úzke, stačí nehoda alebo diera v moste a sú hneď kolóny."
Priecestia budú v najbližších rokoch až desaťročiach likvidované. Doprava v meste stojí na 3 miestach infraštruktúry - Hlinkova, Palackého, Nižné Kapustníky - ktoré bohužiaľ už zrejme v čase ich vzniku neboli vyrobené v zmysle noriem.
Reakcia na: Dispecer #84843:
Čo je za tým myslením KDI? Vzťah policajných úradníkov k vozeniu sa autom (moje subjektívne pozorovanie je, že vzťah k autám mnohí policajti majú nadštandardný) a presadzovanie z toho vyplývajúceho postoja, že doprava autom by nikdy nemala byť potláčená nejakou MHD?
Reakcia na: Dispecer #84845:
Aj keby tam buspruh bol, tak bude hlavne v špičkách ignorovany množstvom vodičov IAD. Tu je fakt problém v tom, že THC nemajú druhý výjazd zo sídliska a KSC chýba obchvat. Palackého stačí silnejší dážď a je to tam zaplavené, Rampová zase stačí porucha priecestia, Hlinkova a VSS sú zase úzke, stačí nehoda alebo diera v moste a sú hneď kolóny.
Reakcia na: Bmpeer #84844:
Riešenia hľadáme, len to je nie je také jednoduché, ako sa všetkým nezainteresovaným zdá.

P. S.: Sám som z toho, ako k tomu niektoré zainteresované strany pristupujú, sklamaný a deprimovaný.
Reakcia na: Dispecer #84843:
Život mimo Košíc ma naučil jednej skvelej veci - pokiaľ budeme hľadať problémy miesto hľadania riešení, nikam sa neposunieme.
Reakcia na: TomoSK #84838:
Za neveľkých investícií, ale za ťažko prekonateľného odporu KDI.
No na Stefanikovej aj tak nemas kde bus odstavit a najblizsie je az Haskova, takze ukoncit tam X dava zmysel a mozes tak nahradit tusim linku 46. Inak na Lesnej mas v strede konecnu Lesna-Certova rokle. Osobne si nie som isty, ci by presla trat Svatoplukovou hygienickymi normami kvoli hluku, podobne si myslim, zeby bol problem na Azijskej triede, preto ani nepocitam, ze v pripade stavby ET zrusili vsetky bus linky na THC. Presovska je samozrejme kapacitna dostatocne, tu chyba jednoznacne obchvat Kosic a tiez uplne nestastne postaveny okruh s uzkym mostom a absenciou pripajacich pruhov spolu s nezmyselne vysokou rychlostou, ktoru ale NDS alebo Policia nechce znizit. Kto potrebuje na lavu stranu za zeleznicu, tak ma moznosti VSS-caste nehody, Palackeho-pri dazdoch zaplavene, Rampova-pomale vdaka priecestiu a absencii SZZ na stanici Kosice alebo Hlinkovu-kde je zase vysoka intenzita dopravy a navyse ani ten most ani nie je v top stave, kolkokrat tam uz opravovali tu dieru?
Reakcia na: TomoSK #84838:
Doplnil by som: ,,ale - bude to ten argument, prečo ísť LEN autobusom".
Nepochybujem, že postavením ET - emočne zaujímavejším počinom - bude viac cestujúcich cestovať električkou než bus-pruhom.
Lenže v prípade Ťahanoviec by som bol mimoriadne opatrný - minimálne ekonomicky. Ak by sa električka zakopala pod zem (nutné), tak na rozdiel od Petržalky či Barrandova, Ťahanovce nemajú na dohľad žiadnu trať.
Reakcia na: TomoSK #84838:
To určite, ale na polícií snáď nikdy neprejde to, aby bol v súčasnej trase nakreslený pruh pre BUS. Jedine tá možnosť cez Magnezitársku, kde by sa napájal pruh rovno z Ťahanoviec (tuším to navrhoval p. Titl).
mozme len tisko zavidiet, taketo nieco v Kosiciach asi nikdy neuvidime.. takto maju ukazkovo vyzerat zatravnene resp kvetinove trate ..hned by som tieto buriny v kosiciach aj umely travik vlastnymi rukami vytrhal.. a dal tam toto https://www.facebook.com/Bratislava.sk/photos/pcb.4261619893901015/4261618717234466
Reakcia na: romeo #84837:
Ale to sa dá vyriešiť omnoho lacnejšie, rýchlejšie a v neporovnateľne priaznivejšej kalkulácii hodnoty za peniaze buspruhom v smere do centra mesta, ktorý je možné zriadiť za neveľkých investícií prakticky už teraz. Stojí max. jednotky percent sumy, čo by bola potrebná na projekt + stavbu ET, časovo je to tiež niekde úplne inde, prínosy za peniaze sú nespochybniteľne v prospech buspruhu a nikto si navyše nepohorší ani cestovným časom, ani komfortom čo sa prestupov a dochádzkovej vzdialenosti týka, ale - bude tu ten argument, prečo ísť autobusom.
Reakcia na: Matej M #84836:
Výhoda je jasná, v špičke busy stoja v kolóne spolu s autami. Električkou s vlastnou dráhou by sa mohli ťahanovčania pekne načas bez stresov dostať ráno do práce/ školy, čo by možno aj prilákalo ľudí z áut do MHD. Do Autobusu idú len ľudia ktorí nemajú inú možnosť a zvyšok nemá žiadnu motiváciu ísť busom z dôvodu popísaného na začiatku.
Reakcia na: monoblok #84833:
Lesná sa s Ťahanovcami vôbec nedá porovnávať. A to hneď z niekoľkých dôvodov:
(1):
L: DO sídliska ako takého je zabezpečovaná autobusmi v dvoch vetvách. Šaliny neprechádzjú jeho stredom (ako sa to logicky plánuje v Ť) ale končia na začiatku (nezabúdajme na Štefaníkovu čtvrť ako jediný prípoj na Seifertovu), - teda šaliny majú len povedzme prípojnú funkciu k sídlisku. To si naplno uvedomujú aj technológovia v DPMB, ktorí pri výlukách všetky "X-ká" posielajú na Haškovu, viď teraz.
Ť: DO sídliska ako aj prístupu do neho ideálne čo najviac brikami.

(2)
L: Šaliny tak v rámci integrálneho taktového grafikonu svojou zvýšenou kapacitou poskytujú dostatočný priestor pre Černá Pole, ktorým musia prejsť a ktoré generujú veľké zdroje ciest (sám v nich bývam, zažívam to denno-denne).

Ť: hoci trasa do centra dnes nie je úplne jasná, je zrejmé, že brika bude primárne slúžiť pre Ťahanovce (Komenského dostatočne nepoberie), čo vedie k pomerne náročnej investícii.

A v neposlednom rade:
L: hoci to generuje prestupy, neexistuje rýchlejšia cesta do centra, cesta VHD aj na šaline je mnohokrát od dverí k dverám rýchlejšia.

Ť: dnes existuje rýchle spojenie s centrom (ako aj okolitými častiami mesta) vďaka Prešovskej. Hoci dnes tangenciálne smery ako aj "radiála" Prešovská sú IMHO poddimenzované, chceme postaviť električkovú trať, ktorá v akéjkoĺvek variante cestu od dverí k dverám môže vo výsledku predĺžiť (predpoklad zníženia výkonov na bus linkách).

A vlastne pre mňa ako pre laika v tejto téme... aké boli/sú argumenty výstavby ET do Ťahanoviec? Ja v tom mnoho výhod v porovnaní za investované prachy nevidím.
Reakcia na: veteran #84834:
Ono, ak by tu bol náznak zdravého rozumu, dalo by sa naplánovať a urobiť aj viac. Spojiť električku od masarykovej poza Thurzovu ulicu až k Staničnému námestiu by zlepšil obslužnosť sídliska výrazne viac. Hneď by bolo spojenie s Stanicou aj s Námestím Osloboditeľov. Aj vzhľadom k tomu, že snáď v budúcnosti bude nutné rekonštruovať zvršok a zabezpečovačku železničnej stanice. Aj keď ktovie v ktorom storočí? A ako vždy u nás v Slovakii, každý si všetko rieši na svojom piesočku. Železnice si riešia len to svoje, mesto si rieši len marketing vrcholných predstaviteľov a tak ďalej. A na nič nie sú peniaze. A údržba sa prezentuje ako zásadné zlepšenie situácie pre mesto 😁
Reakcia na: Dispecer #84830:
Prečo by bolo niečo potrebné prestavovať? Električku predsa privedieme po Americkej triede na sídlisko až po poštu. Z hľadiska možného rozvoja územia pod magnezitkou trasa okolo EcoPointu úplne ideálna trasa nie je (opäť po okraji), ale likvidácia toho brownfieldu je omnoho viac v nedohľadne, než električková trať na sídlisko, takže by bol nezmysel to trasovaním cez fiktívnu štvrť blokovať.

Ja len tvrdím, že nie je treba trať viesť ďalej po Americkej triede a ukončovať ju na Madridskej, ale v prvom rade dotiahnuť do už postaveného sídliska. Buď aspoň po bývalé obratisko na Hanojskej alebo až po Čínsku. Treba si rozrátať prípadný budget, prispôsobiť tomu nastavenie parkovacej politiky atď. Prípadne to etapizovať a technicky najzložitejší úsek po Ázijskej nechať trebárs "na potom", ale držať tam územnú rezervu, aby tam nejaký fešák nevymyslel koninu, ktorou to celé zabije.

Týmto by bola predsa pokrytá aj prípadná budúca urbanizácia väčšej časti Americkej triedy. Zvyšok ulice sa dá riešiť ďalšími vetvami - ak si to bude rozvoj vyžadovať, vždy sa dá vytiahnuť jedna vetva dolu ku magnezitke alebo rovno na Madridskú, prípadne až na Dáriusovu horu, prípadne niekde na vrch Austrálskej triedy. Ak to bude treba... Ale na panelovom sídlisku je to treba už dnes.

Čo sa týka trasovania z mesta na sídlisko - mne je úplne jasné, že sa preferuje to relatívne najlacnejšie. Len v tomto zmysle vyjadrujem obavu, aký osoh bude z tých preinvestovaných miliónov pri takomto budget-friendly trasovaní. A či to potom vôbec má celé zmysel.

Trasu po vlečke z magnezitky a priori nezavrhujem, ale zároveň tvrdím, že sídlisko by malo byť výhľadovo napojené na sieť vo dvoch bodoch a prioritne sa malo riešiť napojenie na Komenského, lebo tam je po ceste viacero "POI" cestujúcich, zatiaľ čo po vlečke sú všetci dovezení na Nám. MM územím nikoho a ničoho.

No a s tým záverom plne súhlasím a podpisujem. Ten nešťastný tram-train (mimochodom, ako sa tak dívam, stále figurujúci vo Výkrese dopravy) plus bačovanie najmä v prvej polke minulej dekády Košice v oblasti rozvoja MHD zmrazili na veľmi dlhé obdobie. A cesta von z toho bude asi ešte dlhá, lebo garantujem, že s blížiacimi sa voľbami dorazí naratív, že "načo by sme mali živiť ešte viac darmožráčov na nejakom útvare na magistráte" (prostorekých poslancov "Ľudov" na to máme v zastupiteľstve koniec koncov dosť). Že to bez kvalitných úradníkov to nejde, 95% plebsu nikto nevysvetlí. Žiaľ. Ale začať treba práve tu, inak sa budeme točiť v tom našom bludnom kruhu naveky...
Reakcia na: veteran #84828:
V Brne reálna vec na sídlisku Lesná, buď ideš busom cez sídlisko a prestupis na Stefanikovej ctvrti alebo prestupis na Halasovom namesti.
Reakcia na: S499.1023 #84827:
No ona ani tá zastávka hneď za výjazdom z podjazdu nie je ideálna a architektúra hlavne náročná na údržbu, podobne Strizkov alebo Letnany. Jednoducho takto sa fo nemá robiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.