Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #88:
Tak dal som si tu namahu a spracoval som vylukovy cestak .Mozte si ho pozriet.
Reakcia na: BM #86:
Po Namestie by ta reko trvala mozno este take dva az tri mesiace dlhsie. A to asi aj v pripade, ze by skutocne na cely usek mali financie. Kedze sa o mesiac zacina skolsky rok, prestupovanie z elektriciek na autobusy a naopak by bolo neunosne.
Sarko : asi od 9.30- 11.00 a aj popoludni. Premavali 2 KT takym sposobom, ako som popisal. Ja hovorim o dni 19.7.2003 .
Reakcia na: Sarko #88:
Dispecer sa tam v poslednych dnoch ani neukazal.
Peter K:
Dnes som sa po 14:00 presvedcil, ze KT8 ev.c. 525 a 528 naozaj premavali v 5 minutovom kyvadlovom intervale. Na uvedenom useku je jazdna doba 4 min. a KT-cka tu cakali tak minutu az dve. Je mozne, ze v okrajovom rezime (neuviedol si, v akom case si to vysledoval), ked kyvadlovo premava len jedno KT8, bol interval 10 minut. Neuslo mojej pozornosti, ze aj dispeceri zasahuju do prevadzky a obcas vysielackou zadrzia vozidlo na linke X, pokial pride nejaky zmeskany spoj, resp. ak cestujuci dobiehaju od zastavky Nam. MMM. V jednom pripade prikazal dispecer zobrat dvoch cestujucich, ktori chceli nastupit, ale vodic uz mal zavrete dvere, zrejme nepozeral do spatneho zrkadla a uz naslapol na jazdu.
Reakcia na: Sarko #71:
mali naväzovat ale nenaväzovali. Cestaky mam totiz doma
Reakcia na: Nodes #81:
Keby to spravili az po Nam. Osloboditelov tak sa nic nestane. a bolo by o par problemov menej na buduci rok a mohlo by sa venovat aj inym tratiam.
Reakcia na: Peter K #83:
Mas pravdu, bolo to uplne zle zorganizovane a nebol tam ani dispecer, ktory by to aspon usmernoval. Pricom tam mal byt. Dnes som bol svedkom pri vyluke ako stare babky prebehovali z 2 na linku X, ktora sa nanich uplne vybodla( presnejsie doobeda sluzba 46011 voz č.528) Vodic bo jednoznacne neohladuplny voci cestujucim a dokonca jazdil bez smerovych linkovych tabul urcenych na vyluku pricom ich mal v puzdre.


SARKO: Uzatvaram suboj o prudovkach. len dodam officialne je to 2-prudovka. Dnes som bol svedkom aj toho ako vyleteli zo strojarenskej ulice auta ako keby sa nechumelilo a takmer doslo k nehode ked cestujuci sa snazili nastupit do elektricky. Keby toho chodca zrazilo auto neviem ako by sa z toho vylizal DP, lebo elektricka na svojej docasnej zastavke brani vo vyhlade vodica a vchadza do krizovatky z nevedomostou toho coho tam caka
Reakcia na: Nodes #81:

Zrejme doslo na poslednu chvilu k prehodnoteniu vedenia DPMK, resp. niekto vplyvny zaloboval. Dopatral som sa uz ku kompetentnemu pracovnikovi uvedenej stavby, takze ak sa mi k nemu podari dostat, opytam sa ho na tu zahmlenu situaciu okolo jej rekonstrukcie. Aj napriek rozhodnutiu rekonstruovat trat na otvorenom zeleznicnom zvrsku sa nic nemeni na tom, ze rekonstruovany usek sa od Strojara konci pred zastavkou Stara nemocnica.
Sarko : Neviem ako vyzerala vyluka NMM-Lokomotiva po ine dni, ale 19.7. tam urcite v ziadnom pripade nebol interval 5 minut. Od Lokomotivy vobec nepremavali v odchodoch L9 . Odchod bol o 4 minuty neskor, v case odchodu L2, cim jeden spoj KT zaroven bol nahradou za L2 aj L9. Preto L9 od NMM smer Jazero premavali s meskanim 4 minuty, lebo cakali na meskajuci pripoj. Pozoroval som to dost dlho na vlastne oci. V opacnom smere zase L2 a L9 prichadzali takmer sucasne, cize zase bol spolocny pripoj (niektory pripoj nepockal na obe vozidla a potom cestujuci museli cakat na dalsi, ktory isiel o 10 minut.) Interval bol 10 minut. Minutove odchody kazdeho druheho pripoja zapadali do CP L2.
Reakcia na: petermss-Sepa #76:
BM a d3k0
Reakcia na: Sarko #66:
Takze predsalen otvoreny zvrsok. Esteze tak. Nedalo sa to robit tak, aby bolo od zaciatku jasne, ako sa to bude robit a v akej dlzke? Pokial sa dobre pamatam, 1018 vedel o tom, ze to bude po krizovatku s Poziarnickou.
Reakcia na: Vladimír #78:
Už sa stalo.Je to tu pekné.Ked ste to tu všetci žehnali,požehnám to ja.Ale o tom
nie je reč.
Reakcia na: PvvS #77:
Iba si to tu obzerám.Píšem tu koňiny ?
Dik
Reakcia na: petermss-Sepa #76:
Keby si klikol na odkaz vľavo "Info o iMHD", možno by si sa to dozvedel...
Reakcia na: petermss-Sepa #76:
Herdek ty seš taky všude.
Prepáčte za off-topic.Koho bol nápad založiť imhd.ke?
Tak, viem, ze mozno niekomu uz vyrazi pot od zlosti 😉, ale po poslednej obhliadky Komenskeho ul. spred hodiny prispievam s podrobnejsimi udajmi:

V prvom rade upozornenie pre vsetkych diskutujucich, ktori sa do tohto zapojili, ze prvotne sme sa s Busmechanikom bavili vylucne tej casti Komenskeho ulice, kde su umiestnene provizorne zastavkove oznacniky na konecnej zastavke linky X. Preto nech tu nikto nepletie, ze v useku severne od krizovatky Komenskeho-Hlinkova je komunikacia dokonca 5-prudova, co je sice pravda, ale s povodnou diskusiou to nema nic spolocne...

Ale pekne po poriadku. Severne od krizovatky Komenskeho-Strojarenska, kde sa Komenskeho ul. zacina je v lavej i pravej casti komunikacie iba 1 prud, t.j. komunikacia je v tomto useku az po najblizsiu krizovatku Komenskeho-Garbiarska dvojprudova. Prud v smere ku Garbiarskej ul. ma sice 6 metrov, co by postacovalo na 2 prudy, avsak uz po 130-tich metroch na upati krizovatky Komenskeho-Garbiarska ma ten isty prud uz iba 4 metre, takze isto kazdy uzna, ze pre 50 metrov robit 2 prudy nema zmysel. Prud v opacnom smere je v celom useku o sirke 5 metrov, ale v useku 35 metrov od krizovatky Komenskeho-Garbiarska sa nachadza nika s parkovacimi miestami sikmo na okraj cesty, pricom vsak auta parkuju aj juzne od niky smerom ku krizovatke Komenskeho-Strojarenska, a to pozdlz okraja cesty, takze tieto auta uberaju z uvedenych 5 metrov sirky. V useku od krizovatky Komenskeho-Garbiarska po Komenskeho-Strojarenska teda o dvoch prudoch nemoze byt ani reci.

V ostatnych usekoch sa striedavo menia prudy medzi dvoma az troma, pricom pozdlz okraja cesty tu takisto parkuju auta. Na tychto miestach sa nenachadza znacka zakaz zastavenia, ba ani zakaz statia. Ide o useky od Garbiarskej po Slovenskej jednoty, od Tomasikovej po Kisdyho a v opacnom smere od Vysokoskolskej po Tomasikovu a od podjazdu do Parku Angelinum po Garbiarsku. Skutocne prejazdne 2 prudy najdeme iba v usekoch od Ul. Slovenskej jednoty po Chalupkovu ul., od parkoviska za zastavkou Poliklinika Sever po Tomasikovu ul., za zastavkou Krajsky urad po Hlinkovu ul. a niekolko metrov za krizovatkou s Hlinkovou ul. po zastavku St. Lokomotivy a v opacnom smere od zastavky St. Lokomotivy po Watsonovu, od Watsonovej ul. po zastavku Krajsky urad a od Letnej po Ul. Slovenskej jednoty. Celkovo je to 7 pomerne kratkych usekov.

To, ze Busmechanik tvrdi, ze tu 4 roky vyzeral z okna svojej triedy, tak ja tvrdim, ze vyzeral nie na cestu, ale asi len na okoloiduce kocky 🙂. Horsie je, ze si Busmechanik dopravar, a teda ked sa presvedcis, ze tu zvisle ani vodorovne znacenie nie je a dalej tvrdis svoje, tak ktovie ako uvazuju bezni vodici, no proste zbohom bezpecnost premavky 😉.
Dnes od 19:00 sa zacala dalsia, v poradi uz 5. vyluka a jeden mimoriadny odklon:

Oddnes 19:00 az do nedele 24:00 sa navara obluk v slucke St. Lokomotivy (v smere z konecnej zastavky do slucky), takze linky c. 2 a 9 su ukoncene na Nam. MMM, pricom konecna zastavka sa nachadza na Strojarenskej ul. pred Komercnou bankou. Kyvadlovo tu premava po pravej kolaji (v smere na St. Lokomotivy) KT8 ev.c. 512, ktore berie cestujucich aj pri jazde v protismere, pricom zastavuje na zastavkach v spravnom smere (cestujuci musia prejst cez kolaj v smere jazdy). Linka X navazuje na kazdy spoj linky c. 2 a 9. Na Komenskeho ul. (na upati krizovatky Komenskeho-Strojarenska) su umiestnene 2 provizorne zastavkove stojany, pricom na hrane krizovatky su na trati odstavene 2 dispecerske vozidla Seat. Do 20:45, kym sa nezaplo poulicne osvetlenie, bolo na zemi pred uvedenymi dispecerskymi autami v tvare sipu umiestnenych 5 malych cervenych majacikov fungujucich na akumulatorovu bateriu. Z prichadzajuceho KT-cka bol na tento ukaz impozantny pohlad, takmer ako na letisku 🙂. Po zazati lamp, kedze auta uz bolo dostatocne vidiet, dispeceri majaciky zbalili. Zajtra a v nedelu budu na linke X kyvadlovo v cca 5 minutovych intervaloch premavat 2 vozidla KT8.

Dalsia zaujimavost suvisi s vylukovymi CP pre linky c. 2 a 9, ktore sa zaujimavo dotkli aj linky c. 6. Vsetky vlaky uvedenych spojov totiz prechadzaju medzi vsetkymi 3-ma linkami. Takto som napr. videl supravu 2xT3 ev.c. 400+401 z linky c. 9 na linke c. 2 v smere zo zel. stanice na Nam. MMM a vzapati na linke c. 6 z Nam. MMM na Zel. stanicu. Na solo linke c. 2 som takto videl napr. aj supravu ev.c. 388+389, tiez "prebehnutu" z linky c. 9 a nasledne T3 ev.c. 372, ktora z linky c. 6 na Nam. MMM presla na linku c. 2 na Zel. stanicu.

Ako poslednu informaciu uvadzam odklon autobusovej linky c. 29 z Tajovskeho a Gresakovej ul. pri jazde z Nam. oslob. na Moyzesovu ul. Od vecernych hodin az do 21:30 bola Tajovskeho ul. v useku od krizovatky Sturova-Tajovskeho po krizovatku Tajovskeho-Gresakova policiou hermeticky uzavreta z dovodu pravdepodobne prestrelky. Ja som si vsimol iba jednu bielu dodavku, ktora stala uprosted cesty a v protismere (je tu jednosmerka) a dalsia cierna dodavka bola sice zaparkovana v prilahlej nike, ale mala rozbite okna a skupina policajtov tu pilne zbierala odtlacky a cosi dokumentovali. Ak boli vodici o tejto udalosti informovani, premavali pravdepodobne odklonom z Nam. osloboditelov po Hlavnej, Pribinovej, Mojmirovej, Timonovej, Tajovskeho a Gresakovej na Moyzesovu ul., resp. ak nie, tak museli porusit zakaz odbocenia zo Sturovej na Moyzesovu ul.
Reakcia na: Peter K #67:

CP pre vylukovu linku X neexistoval z tohto dovodu, ze vsetky spoje linky X navazovali na prichadzajuce a odchadzajuce spoje liniek 2 a 9. Na linke X (KT-cka 512 a 513) bol interval cca 5 minut, t.j. vozidla nepretrzite kyvadlovo pendlovali a prestavku na konecnej mali iba ak meskal spoj.

Co sa tyka odvozu cestujucich az ku Komercnej banke na Strojarenskej ul. (Ceska poistovna je kusok dalej na Komenskeho ;-)), podla CP tam mal konecnu zastavku kazdy spoj liniek 2 a 9, avsak nie kazdy o tom vedel (ludia nevedia citat), tak sa niektore vozidla zachadzali na konecnu zastavku prazdne.

Re #68 Vladimir:
Ty taky expert na dopravu a balamutis tu hlavy diskutujucim so skladanim CL a oznacovanim z "bocnych stran", no hrozne... 🙂

Re #69 Isidor:
Tak v pripade tej revizorky si mal velke stastie, ze rozmyslala logicky a nechala ta len tak. Je to jedna z mala. Ostatnym by sa pred ocami uz mihali symboly dolara a asi sotva by pocuvali, co rozpravas 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.