Reakcia na: balky #5856:
Keď sa už diskusia stočila do polohy, aký zbytočný R 614 Váh je, pripomeniem, že:a., R 614 Váh obsluhuje stanice, ktoré IC 402 Gerlach neobsluhuje. Cestujúci z Košíc nejazdia len do Bratislavy, ale napríklad aj do Štrby, Ružomberka a Považskej Bystrice.
b., IC 402 najväčší časový zisk naberá na úseku Žilina - Bratislava, kde ide bez zastavenia. Aj keby som teda šiel do stanice, kde IC stojí, Tebou popísaných 17 minút sa týka len a len Bratislavy. Ak idem do Žiliny, rozidiel je 56 minút a to už predsa len rozdiel je. S IC 402 sa nedá do Žiliny dopraviť na ôsmu, s R 614 áno. Ak je cieľová stanica bližšie ku KE, časový rozdiel ešte narastá.
c., "režijka" nie je jediným cestovným dokladom a existuje aj skupina ľudí, čo platí plné cestovné. A tým je veru R 614 cenovo výhodnejší.
Pýtaš sa ma, čo si vyberiem ja ako cestujúci. Na toto Ti môžem odpovedať veľmi konkrétne, pretože v tomto čase týmto smerom cestujem prekvapujúco často. A pravidelne a opakovane si na úseku Kysak - Žilina vyberám R 614. Dôvody nájdeš v bodoch b. a c.
Ja ako Prešovčan, aby som cestoval R 614, musím sa prepraviť do Kysaku prípojným Os 8701 (z PO o 3:54). Je teda zrejmé, že oproti košickým kolegom, ktorí sa chcú prepraviť tým istým rýchlikom, musím byť na východzej stanici o dosť skôr. A je zaujímavé, že napriek tomu je pre mňa R 614 dosiahnuteľnejší, pretože mám na výber dvakrát toľko nočných spojov ako priemerný Košičan.
Sarko
Na ŠRT sme videli dva dvojrušne rady 125.8, ako ťahajú 47 ruských vagónov, tak sme sa boli pozrieť bližšie. Na vedľajšej koľaji súčasne zastavovala motorová jednotka 830232-5 (Dunihlav), z ktorej vystúpila zmena zo ŠRT rušňového depa Haniska p/K. Strojvodca nás presviedčal, aby sme sa zviezli, no namietali sme, že čakáme na príchod električky. Strojvodca nás však nakoniec presvedčil, a tak sme sa zviezli do rušňového depa. Tu sme si vybavili extra jazdu naspäť a dokonca sme si na stroji aj sami zajazdili.
Bolo krátko po 18:00 a do stanice sme prišli takmer súčasne aj so zásielkou, ktorú na 3. koľaj doviezla manipulačná lokomotíva 770094-1 (Čmeliak). Tá mala v závese tri vagóny s troma článkami električiek (81543943990-3 s článkom A+81543942453-3 s článkom C+81543943963-1 s článkom
Oslovil som vozmajstra, ktorý nám ochotne zistil ďalší pohyb zásielky. Tá celú 7. koľaj blokuje, takže už v tom čase sa pracovalo na zabezpečení prevozu do areálu USS, kde bude zásielka aj v bezpečí pred poškodením. Zistili sme, že do noci bude prepravená na "Valcovenské nádražie", buď na slepé koľaje č. 501, 502, 503 alebo 504, resp. až ku odbočke na vlečkovú koľaj DPMK na koľaj č. 519 alebo 520. Na vlečkovú koľaj DPMK nebude odtiahnutá z dôvodu, že toto miesto nie je osvetlené.
Vykládka článkov električky a ich prevoz do vozovne po rýchlodráhe bude teda zajtra v dopoludňajších hodinách.