Reakcia na: Viko #2604:
Tu ide skôr o to, aby pri každom menšom probléme nestála celá doprava. Stačí cudzia nehoda, palice nedosiahnu na vedenie a musí sa čakať, pritom by stačilo prekonať pár metrov.Môj názor je ten, že 20 % trolejbusov by mali byť plnohodnotné parciály (t.j. 4 krátke a 5 dlhých) pre výluky a väčšie výpadky s dojazdom min. 12 km a všetky zvyšné s menšou kapacitou batérií alebo superkapacitorom aspoň na 1 km.
Je to ale hudba budúcnosti, obnova vozidlového parku nateraz nie je aktuálna.
TB94
To je tak, keď sa v 21. storočí ešte stále dodávajú trolejbusy bez akéhokoľvek záložného zdroja (keďže nebol od prevádzkovateľa ani len vyžiadaný).
Pritom sa stačí pozrieť na české mestá (napr. Zlín najbližšie), tie nakupujú parciály vo veľkom.
https://www.cs-dopravak.cz/zlin-a-otrokovice-vypsaly-soutez-na-az-25-parcialnich-trolejbusu/
https://www.cs-dopravak.cz/ceske-budejovice-vypsaly-soutez-na-35-parcialnich-trolejbusu/