Reakcia na: biketn #4277:
čipová karta radu MIFARE má tak isto, ako všetka technika, obmedzenú životnosť. Výrobca udáva životnosť čipu na 100tis použití, čo sa nejakým priemerným koeficientom vyrátalo na reálnu životnosť 3-5 rokov pri pravidelnom používaní, ktoré sa samozrejme odlišuje od množstva aplikácií, pre ktoré sa karta používa (doprava, prístupový systém, dochádzka, strava, knižničný systém...). Rovnako ako banky, ktoré to zaviedli tiež od začiatku, začali dopravcovia pri vydávaní kariet nastavovať platnosť karty tak, aby bola nutná jej výmena po definovanom čase a predišlo sa tým problémom s kartami po životnosti (neúplné zápisy na kartu, chybné dáta, poškodenia pamäťových sektorov a pod., ktoré potom vedú k hromadným reklamáciám na nespoľahlivý systém). Je možné karty po životnosti predlžovať (napr. o ďalších 5 rokov) obvykle s tým, že držiteľ karty si je vedomý, že karta môže v ktoromkoľvek okamžiku prestať fungovať a nebude sa na ňu viazať žiaden druh reklamácie. Definícia, ako sa bude karta používať, či bude platiť 3 alebo 5 rokov, a či bude predlžovať platnosť karty alebo nie je na dopravcovi.A jedna poznámka - záruka nie je to isté, životnosť. Prosím o naštudovanie rozdielov medzi týmito dvoma pojmami.
biketn
btw otazka, co chodi v poslednej dobe za sofera rano 7,40 ci kolko to z juhu na jednotke? jasne chapem, ten bus meskava pocas skolskeho roka vzdy to je pohoda
btw este k soferom, v autobuse by asi nemali fajcit nie? neznamena ze ked zacina zo stanice pradzny musi mat v autobuse nafajcene jak v poslednom pajzly ... to bol zasa iny specialista
sry ze len nadavam, ale za poslednych par dni sa mi nakopilo tolko nervov na MHD az to pekne neni ...