Dopravný podnik Košice predáva ojazdené autobusy
V ponuke je:
12 autobusov Karosa B 732.1654 a 6 autobusov Ikarus 280.08 a 87.
Každý z autobusov má približne 15 rokov a je už po svojej životnosti. http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=3511
No inak prehodenie 1-11 a 8-18 si ešte živo pamätám, bol z toho dobrý chaos. Hoci by bolo systémové, vrátiť to raz do pôvodnej polohy, bol by to opäť jeden chaotický ťah. Ale aspoň by bol poriadok.....
btw. Tesco linky sú aj v nejakých starších mapách MHD vedené ako L24, L25 a myslím, že to tak bolo aj na lístkoch cestovných.... Po novom už T1 a T2
Niečo z dnešnej výpravy počas mojich ciest mstom. Opäť si môžete všimnúť neoznačených spojov viac, ako by bolo možné tolerovať:
L13 - #42, 15:01 hod most smer Hasičská
L2 - #82, 14:59 Rázusova smer Sihoť - zboku neoznačená
L8 - #82, 16:03 Braneckého smer Sihoť - zboku neoznačená
L2 - #34,
L3 - #81, 16:39 Nemocnica smer Legionárska - zboku neoznačená
L5 - #87, 17:32 Nemocnica smer Legionárska
L8 - #74, 17:54 Gen. Svobodu smer Soblahovská
L23 - #87, 20:08 Východná smer Pod Juhom, zboku tabuľa L1, spredu a zozadu L23 ?
Niečo k histórii TREŽ. V 1942 jazdilo už 28 spojov z T.Teplej a samozrejme aj opačne. Jazdná doba trvala väčšinou 22 minút. Ale najviac jazdila v nedeľu, vo sviatok a letných mesiacoch. Posledný spoj končil 2:10 v noci a prvý vyrážal už 4:08 ráno. Takže jazdila skoro nepretržite. Dosť často sa vyskytovalo znamienko c. c- Verkehrt nur an Sonn-und Feiertagen vom 14. VI bis 6. IX, čiže chodia len v nedeľu a vo sviatok. Samozrejme okrem TREŽ jazdila aj jedna linka autobusov SŽ už od Trenčína. 316 Trenčín- Trenč. Teplice s počtom spojov 10 z Trenčína. Zaujímavé je že šiel aj spoj 0:10 po polnoci do Teplíc v nedelu a vo sviatok. Ale kedže bola zlá situácia, linka bola dočasne pozastavená. Zrejme kôli nezjazdnosti ciest, alebo? To je všetko. ?
L2 premávala cca15 v rannej špičke /4 spoje do hodiny, ale nie v presnom rozložení/ a potom celý deň 30 min. Víkend okrem doobedia tiež 30 min. L12 mala slabý CP, žiadna pravidelnosť a málo spojov.
L23 chodila podstatne menej. Preto kopec ľudí stále musí šlapať do kopca na Juh II.
L3 - vtedy nnebola univerzita v Záblatí.
Re #2787 capaCity: pretože 8,18,28 spájajú Sihoť a Juh. A kedysi to bolo že jednociferné na Juh I (1,5,8,9) dvojciferná na Juh II (11,15,18,19). Potom sa vymenila L8 a 18 a L1 a 11. Takže na Juh III potom 2X. K L8 a 18 je dobré mať 28, aspoň je zachovaný aký-taký logický rámec. A najmä, zbytočne už teraz prečíslovávať. L28 je myslím si najväčším prínosom súčasného CP.
Re #2792 capaCity: Tesco linky nie sú MHD, sú objednávané hypermarketom, takže licenciu mať nemusia, ako sú kyvadlovou dopravou. Ale určite nemajú licenciu ako L24 a 25. Takže tie sú po otvorení druhého mosta možno využiteľné.
Re #2795 eraser: tie linky tak boli číslované od svojho vzniku. Prečítaj si históriu MHD, ktorá je spracovaná v tejto sekcii. Kukni si tiež linkové vedenie. Najmä tvoj výraz "nejaký pokus "odborníka" na MHD si zvýšiť kredit" je tentoraz absolútne mimo. V TN to bolo zavádzané premyslene tak ako aj písal capaCity. V TN sa nemení linkové vedenie, maximálne tak zánik a po 10 rokoch obnovenie v inej polohe L3. Zvyšok má už 20 ročnú tradíciu. Prečítaj si vyššie uvedené a potom sa vyjadruj na tému "odborníka"- Ty ním rozhodne nie si, ja sa za neho nepovažujem, ale viem sa na vec pozriež objetkívne a v súvislostiach, ktoré tebe chýbajú.
myslim ze kazdy Trencan a ine cislovanie so sucasnym poctom liniek by bola blbost.
-tento tyzden bola v premavke #85 stale ako zaskok za #02 ale SAd si asi vobec neuvedomuje ze 02 robi garantovane poradie ako nizkopodlazny bus a 85 nizkopodlazna nieje. preco nepresunu nizkopodlazak z negarantovaneho poradia (L23,8,5) namiesto 02 a tam nedaju 85-ku? vsetko by bolo vporiadku potom
Podobny system 1 pred cislo funguje aj pri rozsirovani siete MHD v BA.. napriklad linka do Starej Petrzalky, ktora je v podstate nadvazna na 80ku je 180, linka co ciastocne nahradila 7cku je 17ka a podobne
btw. Neviete niečo o údajne tretej žene v našej MHD??? Lebo jedna osoba mi vravela, že dnes na L23 zaškoloval nejaký vodič nejakú vodičku (takže tipujem že asi novú...)
Keď vznikalo toto číslovanie, rádovo pred 20-30 rokmi, tak určite o kredit nikomu nešlo. Je to iba niečo úplne logické, že aj pre niekoho taká banalita môže mať svoj systém.
A systém tohto "dvojičkovania" si možno na tvoje počudovanie uvedomuje celkom dosť ľudí (=Trenčanov)
Následne na to sprav anketu, že koľko ľudí si túto logiku číslovania uvedomuje. Resp. neni to len nejaký pokus "odborníka" na MHD si zvýšiť kredit tak zavádzajú takéto nepodstatnosti? Proste ako vznikajú linky, tak sa čísluje rad za radom. To je podľa mňa viac logickejšie ako tie diery v rade.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter
L1 20/30/30
L2 20/30/30*
L5 30/30/60
L6 30/60/60
L7 60/120/-
L8 20/30/60
L9 60/120/-
L11 40/60/60
L12 60/120/2 spoje
L13 30*/60/90
L15 60/120/2 spoje
L16 2 spoje v "x"
L17 60/120/-
L18 60/60/60**
L19 60/-/-
L20 2 spoje
L21 60/120/90
L22 20/60/60
L23 60'/60'/90'
* - doobeda v "a" 60 min, poobede 30 min do 21:00
** - cez víkend premávka začala o 09:40
' - nepravidelne. žiadny interval. ?