Reakcia na: Valec #2712:
Nie som dopravny inzinier, no co sa tyka kruhovych krizovatiek ma asi pred 2 tyzdnami zaujal clanok v americkom TIME prave o kladnych strankach tychto realizaciach. Zobrali si na "musku" tusim Indianu, kde sa nad takto upravenymi krizovatkami doslova dusovali. Ako priklad uviedli aj Francuzko (a ak sa nemylim, je tam cca 16tis takychto krizovatiek). Hladal som ten clanok na nete, ale nejak som sa nedoklikal. Ak by si mal zaujem, mozem ho odfotit a poslat Ti do mailu niekedy na buduci tyzden, kedze ho mam doma.BTW: 43 percentna uspora paliva oproti svetelnej krizovatke. No to je udaj prave z TIME-u. U nas to moze byt menej, kedze kym sa im tie ich tazke kravy rozbehnu....no aj tak ide o usporu paliva a mensia miera zatazenia pre prirodu! To, ze vodic nemusi castokrat zastavit a znovu sa rozbehnut je velke plus (mozno akurat v spicke by sa dalo trochu polemizovat, ale to moze byt aj nevhodnym trasovanim jednotlivych nosnych tahov). Toto si uvedomili aj dvaja prepravcovia v Manchestery, kde su vsetky zastavky LEN a LEN na znamenie....ale to len tak mimochodom.
Valec
- Pred poľom (okružná)
- Billa (CSS)
- MAX (okružná)
- Kukučínova (CSS)
- Kragujevských hrdinov (CSS)
- TATRA (okružná) ?
- Palackého (CSS)
- Pod mostom (okružná) ?
- Súdna/K Dolnej stanici (podľa Generelu CSS,; podľa UŠ CMZ okružná)
- Legionárska (odsadená CSS)
- Kaufland (okružná)
- II/507 - juhovýchodný obchvat (okružná)
- TESCO (okružná)
Všetky okružné križovatky sú plánované ako malé okružné križovatky (jeden pruh v okruhu, vonkajší priemer cca 40 m), čo nie že spomalí dopravu, ale bude priam jej brzdou. Obzvlášť, keď sa okružné a CSS striedajú.
Okružná križovatka pri Kauflande tiež nie je vhodná ako okružná, nakoľko sa pripravuje výstavba v časti Štvrte, čo v súvislosti s privádzačom len nageneruje ďalšiu dopravu.