Páni, ako to tu čítam, vidí sa mi, že realita ide akosi bokom. Ja tiež po prečítaní psoledných 20 strán vidím kopec kritiky vodičov. Ale povedzme si, že prečo: nie preto, že niekomu sa nepáčia, alebo má na nich "spadeno", ale jednoducho preto, že nevykonávajú dopravu tak, ako má na mysli zákon č. 168/1996 Z.z., a najmä preto, že ide poväčšinou o tých istých hriešnikov, ktorí ani nemajú záujem napraviť sa. Súhlasím s tým, že či sa rozbiehajú na 1 alebo 2 nebude rozhodujúce. Tým je to, či jazdia ako majú, alebo nie. Vodičák majú, tak to nechám na nich či a ako radia. Pokiaľ nejdú ako s hnojom.
Po príklad netreba chodiť ďaleko: pred rokom 2004 transparenty v TN neboli /okrem krátkej anabázy na 2 vozidlách od Polskej hurtownie/. A označovali sa busy riadne /áno, vždy sa nájde výnimka, a všade/. Avšak po tom, čo v TN ostalo cca 12 kusov tabuľkových busov na MHD je to o to vypuklejšie, ak 3-4 z nich vidieť počas dňa absolútne nevhodne označené. Ikarusy 280 mali dokonca tabuľky aj v zadnom článku zboku. A vodiči tie tabuľky naozaj aj prehadzovali. Dokonca si pamätám aj to, že pretáčali tabuľky podľa toho či išli z Biskupíc alebo z VÚO, aj tabuľku za oknom...teraz to akosi odpadlo u niektorých. Takže ak SAD nemá záujem na náprave, alebo nemá dostatočné páky, nemienim as uspokojiť s tvrdením, že je to tak všade a vždy. Lebo výnimka potvrdzje pravidlo. Tá miera v TN je už akosi dosť prekročená, nehovoriac o 3 mesiace nefungujúcich RGčkách na nových NP busoch.
Takže to zhrniem: mesto si objednáva dopravu u SAD. Mesto SADke platí /a nie málo/. SAD má dodržiavať zákon/y/ a pár vykonávacích predpisov, a zodpovedá za kvalitu vykonávanej dopravy. Ak teda niečo nie je v poriadku, môžu pristúpiť sankcie. Mesto ako správny orgán na úseku MHD môže uložiť pokutu. Žeby sme sa inšpirovali od BB, kde dalo SAD ZV pokutu 220.000? Takže si myslím, že poukázanie na problém je dobrá prevencia. A preto opäť vyzývam všetkých prispievateľov, aby pridávali takéto postrehy. MHD je platená z našich-Vašich daní. Takže to nie je žiadna samaritánska činnosť. A pokiaľ sa stane, že bus nie je označený, treba to šoférovi aj povedať. Ja osobne som to už skúsil, ale treba sa obrniť aj pred "nevľúdnosťou". Jednoducho, aký pán - taký krám. A u šoférov 2x. ?
Po príklad netreba chodiť ďaleko: pred rokom 2004 transparenty v TN neboli /okrem krátkej anabázy na 2 vozidlách od Polskej hurtownie/. A označovali sa busy riadne /áno, vždy sa nájde výnimka, a všade/. Avšak po tom, čo v TN ostalo cca 12 kusov tabuľkových busov na MHD je to o to vypuklejšie, ak 3-4 z nich vidieť počas dňa absolútne nevhodne označené. Ikarusy 280 mali dokonca tabuľky aj v zadnom článku zboku. A vodiči tie tabuľky naozaj aj prehadzovali. Dokonca si pamätám aj to, že pretáčali tabuľky podľa toho či išli z Biskupíc alebo z VÚO, aj tabuľku za oknom...teraz to akosi odpadlo u niektorých. Takže ak SAD nemá záujem na náprave, alebo nemá dostatočné páky, nemienim as uspokojiť s tvrdením, že je to tak všade a vždy. Lebo výnimka potvrdzje pravidlo. Tá miera v TN je už akosi dosť prekročená, nehovoriac o 3 mesiace nefungujúcich RGčkách na nových NP busoch.
Takže to zhrniem: mesto si objednáva dopravu u SAD. Mesto SADke platí /a nie málo/. SAD má dodržiavať zákon/y/ a pár vykonávacích predpisov, a zodpovedá za kvalitu vykonávanej dopravy. Ak teda niečo nie je v poriadku, môžu pristúpiť sankcie. Mesto ako správny orgán na úseku MHD môže uložiť pokutu. Žeby sme sa inšpirovali od BB, kde dalo SAD ZV pokutu 220.000? Takže si myslím, že poukázanie na problém je dobrá prevencia. A preto opäť vyzývam všetkých prispievateľov, aby pridávali takéto postrehy. MHD je platená z našich-Vašich daní. Takže to nie je žiadna samaritánska činnosť. A pokiaľ sa stane, že bus nie je označený, treba to šoférovi aj povedať. Ja osobne som to už skúsil, ale treba sa obrniť aj pred "nevľúdnosťou". Jednoducho, aký pán - taký krám. A u šoférov 2x. ?
milan005