vraj trenčianska MHD je čím ďalej, tým viac závislá od dotácií...
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.
milan005
napr. 11:07(l.17) 09(l.5) 52(l.11) 59(l.18) a dalsiu hodinu znova a zaroven doplnam ze l. 11 zvykne niekedy meskat a l. 17 ist o nieco skor takze tie vozidla idu v jednej šóre a potom 45minut nic. stavim sa ze teraz zrusia l. 17 v doobednajsich hodinach pretoze ju oznacia za stratovu, nevytazenu. ano, pretoze jazdi v nespravnom case. navrhoval by som ju posunut zo stanice o 20minut neskor, myslim ze by sa to dalo spravit pri dobrej voli. hned by to bolo lepsie 11: 09 27 52 59 zaroven by sa spravil fajn preklad s l. 11, ktory je momentalne nulovy.