Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Rovnako sa pripájam s blahoželaním Jurajovi, a to nielen tomu nášmu, ktorému dúfam časom starosti ustúpia, a pribudne radosť z dobre vykonanej práce! ☺
Juraj prajem vsetko najlepsie k Tvojim meninam a castejsie sa pripajaj do diskusie:)
Reakcia na: milan005 #1747:
opravujem zrychleny spoj na L6 7.20 pri #03
Reakcia na: kvorka #1746:
v dalsi klb uz nedufam, bol som poteseny ked pribudol aspon 1 NP ale keby bol este 1 nenadaval by som, mohla by sa potom L1 v spicke zabezpecit takmer uplne klbova. a este k tomu co som napisal som zabudol dodat ze vychadzam z dnesneho stavu, takze zaradenie tych citelisov som daval podla toho kde jazdia dnes ich predchodcovia s malymi zmenami aby jazdili efektivnejsie, pretoze teraz su nasadzovane zvlastne no.
#03-zrejme ranny spoj 5.25 na L16, spoje na L2 do LOT rano,zrychleny spoj 7.20 na L2, dopoludnia neviem presne kde jazdi kedze neni zaznacena ako garantovana a popoludni L6 12.40, L13 1 spoj, L16, potom zrejme opat L6.
#04-rano spoj na L20, potom L21, 11 a 5 do vozovne. poobede L6, 15 potom zrejme spoj na L20 z LOT, L11 potom neviem kde sa zdrzuje a vecer L21, spoj z Leoni pre Juzanov z poobednej a posledny spoj na L21
domnievam sa ze #02,03 maju cez vikend zopar dlhych prejazdov JUH1-Sihot, JUH2-Aut. stanica, Biskupice-JUH1, Aut. stanica-SAD-Zablatie, Sihot-Aut. stanica, neviem ci som vymenoval vsetky a to su len na 2 busoch a niektore moznosti aj viac krat
Dobrý interval aj po 16:00 je základ! Presne tak. A mohol by pribudnúť ešte jeden Citelis 18M /za 759AM/, čím by bolo oveľa lepšie možné pokryť ranný a poobedňajší dopyt.

L1 a L8 sú kľúčové linky, a preto interval 30 min by bol namieste.
Reakcia na: kvorka #1743:
myslim ze dokonca roka CP nezmenia ako uz spomenul draxter, a dovtedy snad pribudnu citelisy od #05 do #10 kedze dokonca roka maju byt vyradene zrejme 81, 82, 83, 84, 87 vychadza to presne ale ak nasadia dalsie citelisy v ramci sucasneho stavu budu musiet znovu zmenit vypravu pretoze napr. #82 sa strieda kazdy tyzden s #37. tak ako ked Citelisy 02, 05 nahradili 78, 79 ale kedze sa 78 povodne striedala so 71 tak tu prehodili nakoniec namiesto 79 na L7. takze uz mozno nehovorit pri zmene CP len o 6 NP vozidlach ale o 11. tak moj nazor:
#21 - L1/8 len v "x"
#01 - L18/5
#02 - L11/18/5
#03 - L2/6/13
#04 - L21/23/28
#05 - L8/15
#06(81) - L17/11/5
#07(37) - L2/6/8/15
#08(83) - L1/17/19/21/5 prip. 18
#09(82) - L2/6/8/15
#10(87) - L1/17/19/21/5 prip. 18
v zatvorke su vozidla ktore by Citelisy nahradili, s tym ze 37 by sa presunula namiesto 84, ktora ma byt vyradena avsak jej poradie nieje vhodne pre citelis, pretoze ma len malo spojov a tym padom by sa 07/09 mohli striedat ako doteraz 37/82. Na L18 by som navrhoval zaviest celodenny 60min. interval avsak to je s jednym vozidlom nemozne, preto som za, aby sa vozidla striedali navzajom medzi linkami ktore jazdia na jednu konecnu, prip. minimalny pocet prejazdov ale nie v spicke. Na L5/6/13/15 by vozidla mohli robit zjazdy a tankovanie do SAD. Na L19 by som ponechal Citelisy tak ako tam dnes jazdia 83/87, jedna z 2 liniek ktore idu z JuhuII. k nemocnici, prip. 08/10 aj na L3. a dalsie linky s hojnym vyskytom NP by mohli byt 1, 2, 8, 11. Taktiez by sa mali objavit NP aj na JuhuIII avsak tam som zasadne proti akymkolvek klbovym vozidlam a naopak som za posilnenie solo spojov. Klbove vozidla ako sme uz viaceri vraveli v takomto nasadeni: L1-(3)šp.+sedlo(2-3) L8-(1)šp.+doobednajsie sedlo(1) L15-(1)šp. s tym ze NP by jazdil striedavo medzi L1 a 8, tak aby mu vychadzali prestavky a zjazd, vyjazd, tankovanie by robil nejaky ten spoj na L15. Premavka autobusov by mala byt silnejsia poobede, pretoze ten utlm proti povodnemu CP je vyrazny. Na L8 by som povedal minimalne o 50% menej podvecernych spojov. takze L1/8 vecer obe interval 30 min. ak by nebola dostatocna vytazenost mozu jazdit sola, ale myslim ze vytazenost bude pri dobrom preklade.
jedna informacia mimo temu;-) vodici z Citelisu #21 jazdia podla vsetkeho cez vikendy na striedacku na #81 s vodicmi co na nej jazdia v "x" kto mozete potvrdte alebo vyvratte
Myslím si, že súčasný CP je nielen nevhodný pre súbehy liniek a nepostačujúcu prepravnú kapacitu pre JUH II vo večernom sedle /2 spoje do hodiny/, ale najmä kvôli tomu, že pre NP autobusy a ich nasadenie neboli vytvorené vhodné časové polohy.

Takisto CP nezodpovedá potrebám nasadenia kĺbových vozidiel, ktorých je nielen málo /5/, ale majú množstvo prejazdov a najmä v poobedňajšej špičke sú odstavované z premávky veľmi skoro, hoci dnes už nekončia pracovné smeny len o 15:30, ale veľa ľudí ide z práce domov práve po 17:00. Vtedy je však už aj interval veľmi biedny /asi okrem L1/, a aj žiaci z krúžkov, hudobnej a iných mimoškolských aktivít by MHD využili rozhodne viac, ak by nešli 4 spoje za sebou a potom 30 minút nič.

Rovnako by malo byť nasadenie kĺbov na L1 logickejšie v tom, že spoje do Kubry by mali byť kĺby a spoje po AS sóla /v zásade/. A na linke 8 interval 60 min je nepostačujúci, naviac ešte súbeh s L18 3min po sebe tieto linky degeneruje, lebo si vzájomne berú cestujúcich.

Vozidlo #21 vzhľadom k tomu, že je NP, by malo byť využité rozhodne viac, ako do 17:40 hod, a aj cez víkend by kľudne mohlo premávať v MHD /L1 alebo L8/. Tiež by sa malo uvažovať o tom, že sa pre obehy busov #01#05 prispôsobí CP, a rozhodne sa, ktoré linky budú obsluhovať. Je zbytočné ich posielať na L9,16,20. Treba sa rozhodnúť napr. tak, že:
#01 bude na L18 celodenne
#02 bude na L11 celodenne
#03 bude na L13 celodenne
#04 bude na L5 celodenne
#21 bude na L1 celodenne /resp. v kombinácii na L1+8/
#05 bude NP záloha, čiže môže byť kľudne nasadená v MHD, a v prípade výpadku NP vozidla zaskočí na garantované poradie.

Uvedené návrhy treba posúdiť a prispôsobiť skutočným potrebám dopravy, nakoľko cestovanie z Juhu je ráno a poobede niekedy skutočným utrpením, a aj Sihoť, TRENS či Zámostie potrebujú v určitej dobe dopravu posilniť, a nie súbehovať.
takže podľa oficiálnych informácií bude súbeh L23 a 28 pokračovať do konca roka, kedy má byť zmena CP. Na L1 sa má naopak pri zmene nasadzovania NP vozidiel jeden z nich objaviť pravidelne.
Reakcia na: milan005 #1738:
neviem ci nosi okuliare, ale v marone nemal
Reakcia na: milan005 #1739:
noo ved, to by bolo aspon sprijmnenie jazdy vodicom 01, sak cely den jazdit na jednej trase, to by ma nebavilo, aj ked moj dedko ten jazdil cely zivot na 6, to by ma nebavilo, ale samozrejme aj iny
Reakcia na: mathre #1737:
mozno uz sa budu trvalo takto striedat
Reakcia na: mathre #1736:
taky mladsi s okuliarmi?
Reakcia na: milan005 #1734:
ale aj vcera to tak bolo
Reakcia na: mato5287 #1732:
nie, to je ten, co ma take fuzy okolo ust, on moze mat tak najviac 50-55, mozno aj menej...teraz robil 6 dni po sebe minuly tyzden....
Reakcia na: Valec #1730:
nie, pil so svojeho, ale keby ho o stvrtej rano s tou taskou niekto prepadol, a este takeho napiteho, tak by mal zarobene..
zaujimavosti z premavky: poobede jazdili #01 a #05 s opacnymi sluzbami, cize #05-L18 a #01 L8 a 23, zaujimavy ukaz a #78 sla namiesto #87, #83 je spät v premavke od pondelka
chlapi ak myslite pana Zamecnika je to dost mozne:D aj ked ma 56 rokov, zacal si farbit vlasy co som si vsimol takze to nebude nic zvlastne:) alebo myslite toho mladsieho v okuliaroch?
Reakcia na: mathre #1728:
no pokial viem tak on patri k tym starsim rocnikom (žeby bol na diskoteke v marone..........?)
Reakcia na: Vladimír #1726:
súhlas ? . Podľa mňa by tiež mal byť prestup grátis. V konečnom dôsledku by to pritiahlo viac ľudí do MHD.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.