Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: henko151 #16382:
Tu ide hlavne o cestujúcich v meste, ten nebude čakať, kým vyskroluje kade ide, v TN je to jasné z čísla.
Reakcia na: milan005 #16383:
Akurát som si pozeral v zbierke foto, kde tam stojí TN-659AM. A veru tá zastávka je dlhá (ako sa na Dlhé Hony patrí). Presne toto mohlo byť aj teraz.
Reakcia na: klobasa #16379:
Mňa tie Dlhé Hony mrzia podobne ako teba.
Ale situácia tam bola už dlhšiu dobu neúnosná.
Avšak to, že sa niekto zatváril prekvapene v štýle že to je novinka (tým nemyslím nikoho tu) je smutné.
A smutné je tiež že sa to neriešilo už dávnejšie.
Smutné je tiež že niekto, niekedy v roku 2006 rozhodol že spoje PAD budú namiesto v smere hodinových ručičiek obchádzať štvrť proti smeru hodinových ručičiek = miesto pravých odbočení, ľavé odbočenie z Legionárskej na DH, stopka z DH na Inoveckú a v posledných rokoch, najmä po uzatvorení bierovského mostu otrasné vychádzanie z Inoveckej na Soblahovskú (to sa stále hovorí o zrýchľovaní). K tomu niekto odsúdil PAD a dohnal to do dnešného riešenia.
Postavil sa niekto na Dlhé Hony, obzrel si situáciu a zamyslel sa nad tým, že ak by sa jazdilo "historicky" a teda v smere hodinových ručičiek je tam zastávková nika kde sa kedysi zmestil parkujúci Ikarus, bus PAD a ešte aj prechádzajúci spoj L5 alebo 9?!
Nika mala 50 metrov.
Áno, rozumnejšie bolo otočiť PAD na stranu kde nika nie je. Slovenský rozum. Dôležitejšie je parkovisko.
A na zastávke "Družba" už by samozrejme stačil "plac" pre 1 bus.
Podľa mňa, pokiaľ sa nejak rozumne neprerobia linky, tak číselne označenie bude aj slúžiť len pre šotoušov. Napr. medzi Trenčínom a Dubnicou jazdia linky 309421, 306416, 308408. V každej linke máme spoje čo končia v Trenčíne na AS, na Hasičskej, Gen. Svobodu, SADke, Jilemnického, na Beckovskej. Taktiež pomaly každý spoj je jedinčený, máme spoje, ktoré nejdu cez N. Dubnicu atď. Dokonca ani to, či ide autobus až do Považskej Bystrice, Púchova alebo do Ilavy by nám číslo linky nepovedalo, keďže spoje Trenčín - Ilava existujú pod všetkými troma linkami.
V súčasnom stave by teda číslo linky nepovedalo nič ani cestujúcim do Dubnice, nie to ešte vnútromestským cestujúcim. To je ako keby máme na MHD 1ku z Kubrej aj na Juh, k Laugu aj do Záblatia a ešte aj vo variantoch cez Sihoť alebo MAX.
V neposlednom rade súhlasím s milanom005, značná časť vozového parku SAD Trenčín má veľmi malé panely, kde môžeme byť radi, že vieme cieľ vyobraziť.
Reakcia na: Michal Mazánik #16377:
A ja odporúčam, než začneš pomenovať problém, naštudovať vyhlášku: "Ak objednávateľ neurčí inak, za označenie linky sa považuje trojciferné číslo zložené zo znakov kódu linky na treťom, piatom a šiestom mieste alebo štvorciferné číslo zložené zo znakov kódu linky na druhom, treťom, piatom a šiestom mieste bez vodiacich núl."

Tak nešír problém tam kde nie je.
Reakcia na: Pablo #16378:
Netreba, v BBSK toto vyriešili ak bez prečíslenia. Do minulého roka sa používali 4.2.a1. číslo. Pohoda, keď sa chce. Keď sa nechce, vyzerá to ako u nás.
Reakcia na: Michal Mazánik #16376:
To sa snáď nepytas vážne, alebo si sedíš na kábli? Či si si nikdy nepozrel iné kraje, kde to funguje a fungovalo? Veď to nie je nič nové. Nikoho netrápia ciselniky. Cestujúci ani nevie čo to je. Číslo na displeji ho trápi. A to bolo 208 a 908. Hotové. Presne takto to mali linky SADLC a SADZV. Nevidím dôvod, aby to bol problém dokonca u totozneho dopravcu SADTN.

A komu hy to pomohlo? Cestujúcemu. Tomu, na kom tu žiaľ mlcipanom nezáleží a robia hlúposti ako odobratie súhlasu so zastavovaním na zastávke! To je krása, že mesto nedovolí zastaviť prechádzajúcej linke na zastávke, hoci na desiatke iných to dovoľuje. Imbecilne rozhodnutie, ktoré vlastne problém nerieši. Tým je odstavovanie vozidiel. A to sa môže diať aj teraz, lebo však prečo by modrý bus nedostavil?
Reakcia na: Michal Mazánik #16376:
Súhlasím. Ďakujem za vysvetlenie situácie, nakoľko označovať RAD je fajn, ale najskôr treba precislovat linky aby nevznikali takéto duplicity. Zároveň treba konecne uzavrieť súťaž na staronovych dopravcov aby boli konecne nútený obnoviť historický vozový park, čím sa odstráni tabulovy defekt, ktorý popisal milan. Najbližšieho 2.5 roka sa žiaľ nestane žiadna zmena, nakolko na jeseň sa opäť nariadi sadkam jazdit dalsie 2r. Vo vysledku na to zase doplatia len cestujuci, nakoľko vozový park vo väčšine patrí do múzea, pripadne na Ukrajinu. Stačí sa pozrieť na Prievidzké vozy, strach a hrôza....
Reakcia na: PtrkHrnk #16370:
Odporúčam si predtým, než človek začne hovoriť, že sa niekto na niečo vykašľal, naštudovať, ako vlastne aktuálne používaný číselník funguje.

A okrem toho to nie je pravda, TPŠ v predchádzajúcich súťažiach požadovali, aby bolo uvádzané aj číslo linky, ale až po zavedení IDS.
Reakcia na: draxter #16369:
A komu by to pomohlo?

Do Trenčína jazdia napr. linky 308408 Púchov - Trenčín a 309408 Trenčín - Dolná Poruba. Ako bude cestujúci podľa koncového trojčíslia 408 vedieť, či ide o linku z Poruby alebo z Púchova?

Rovnaký problém by bol aj v samotnej Dolnej Porube. Tam jazdia linky 302408 Ilava - Dolná Poruba a 309408 Trenčín - Dolná Poruba. Ako mi pomôže číslo 408 pri rozoznávaní, či je to autobus z Ilavy alebo z Trenčína.

Celé toto v súčasnom systéme nemá zmysel a umocnilo by to len ešte väčší chaos u cestujúcich.
Reakcia na: milan005 #16373:
Tak to je zlé. Pretože napríklad bus idúci na zastávku na Hasičskej s číslom 987 hneď ukazuje, že s ním môžem rátať ísť do mestskej časti X, kým 988 hneď hovorí, že síce cieľ je rovnaký, ale ide cez mč Y. A toto treba vnímať, človek čo ide do poslednej dediny to má jedno, ale nie ten, komu to supluje MHD.
Reakcia na: milan005 #16373:
Strašne zle sa číta aj text ktorý tam je aj tomu, kto má zrak dobrý.
Naopak musím pochváliť Bustec tabule, použité na Crosswayoch kupovaných od 2016 do 2019 - tie sa mi vyložene páčia.
Nie som úplne proti číslam ale veľkú pridanú hodnotu v porovnaní s tým koľko zaberú na tabuli miesta mi nedávajú.
Bohužiaľ pri R&G tabuliach, ktoré sú na Crosswayoch kupovaných od 2007 do 2011 použité, ak by si dal na tabulu trojčíslie už sa tam nezmestí nič iné.
Reakcia na: kvorka #16371:
Jasnačka, dnes idú modráky a v rámci TN netušíš, ktorý kde stojí. A Jilemák to ešte brutálne zhovadil. Číslo linky by to v meste výrazne zjednodušilo a v častiach, kde modráky nahrádzajú MHD to je nevyhnutnosť.
Reakcia na: PtrkHrnk #16370:
tak tak, a to je škoda, lebo by to malo úplne iný informačný potenciál
Reakcia na: draxter #16369:
Krátke označenie linky mimo IDS nie je povinné, tak sa na to na kraji pri predchádzajúcich (neúpešných) obstarávaniach vykašľali...
Reakcia na: klobasa #16368:
Ideálne je ak stoja na jednej zastávke - ako Hasičská - aj MHD aj RAL a ešte ak by bol prestup na vlak 😁
Tu sa ukazuje pretrvávajúci problém s odstavnými plochami či obratiskami, na ktoré sa často nemyslelo vôbec alebo sa to, rovnako ako na Dlhých Honoch, roky ignorovalo. A teraz tu máme takú anomáliu, že:
- soblahovský expres na Jilemnického nezachádza vôbec (však jasne, načo zachádzka, ale ak z toho má byť nejaký "uzol" v centre, jeden by povedal že bude)
- 408 začína na Jilemnického, ale nestojí na Legionárskej a zase je tu spoj čo začína na Legionárskej a nejde z/cez Jilemnického (áno, viem že za tým sú priebežne sprejazďované linky a ich nadväznosť) zatiaľ čo v opačnom smere sú aj spoje, čo stoja aj na Legionárskej aj na Jilemnického - a k tomuto by si mali TN a TNSK sadnúť. Riešenie neprinieslo žiadne zjednodušenie pre cestujúceho, len komplikáciu.

Ja som zato, aby na displejoch RAL bolo aj koncové trojčíslie. v BB kraji to zaviedli pred pár rokmi a hneď to zjednodušuje orientáciu. Ako vravíš, v Istebníku uvidia linku 405 a vedia že to je "sučan" a pod. Ja som za toto okamžite.
Reakcia na: Michal Mazánik #16367:
Ešteže sa v roku 2016 počúvali ľudia, čo sa MHD rozumeli a na tí, čo chceli 50.000€ za nepochopiteľné hlúposti. A mesto môže ďakovať, že to vtedy vysvetlili ľudia ako Milan, lebo to by bol koniec použiteľnej MHD. A odvtedy sa krivka otočila, dovtedy klesala.

Za mňa je dnes hlúpe aj to, že už dávno nie je tarifná integrácia, na čo sa čaká? Nevie Rybníček zájsť za Baskom na kafe? Pomohlo by to obom. Ľudia v Orechovým by konečne mohli na displeji vidieť len číslo a neriešiť akú kartu im treba. Ľudia v Istebniku by mali pocit, že sú súčasťou mesta, keď sa porovnajú s Nozdrkovcami.

No a Dlhé Hony: nie odstavovaniu, zastávka problém predsa nebola, nie?
Reakcia na: tomas153cv #16363:
Rozumiem aj tomuto uhlu pohľadu, na rovinu poviem, že za určitých okolností si viem zastávku pri Družbe predstaviť. Mohol by tam fungovať malý terminál.

Nemyslím si však, že toto je v najbližších rokoch reálne, či už z pohľadu investičného, alebo z pohľadu rušenia parkovacích miest. Zmena polohy zastávky nie je niečo, čomu by malo predchádzať verejné pripomienkovanie, to mi dáva zmysel pri koncepčných zmenách. Poloha zastávky je predovšetkým odborná vec, pri ktorej sú relevantné najmä pohľady dopravných projektantov, grafikonistov, ODI apod. Ak by aj k takejto verejnej debate došlo, dovolím si tvrdiť, že verejná mienka nie je natoľko pokročilá, aby bola spoločenská zhoda na zrušení 26 parkovacích miest v blízkosti nemocnice. Riešenie, ktoré spomínal milan005 (zrušenie len 10 parkovacích miest), nie je riešením. Na zastávke by zastavil jeden Crossway 10,6 a kapacita by bola vyčerpaná. Pritom je úplne bežné, že sa na novej konečnej Jilemnického stretnú dva autobusy, a to dokonca aj cez voľné dni, ktoré tu trávia prestávky.

Aj pri zastávke na Jilemnického mesto ukázalo, že je ochotné redukovať počet parkovacích miest v prospech verejnej dopravy (to sa udialo napríklad aj v prípade zriadenia nových zastávok Karpatská a Opatová, námestie). So zástupcami mesta debatujeme aj o iných možnostiach, ako primerane obmedziť IAD v prospech VOD. Netvrdím, že už sa nedá vymyslieť nič lepšie ako Jilemnického, ale za mňa to bolo jediné riešenie, ktoré sa dalo zrealizovať v dohľadnom čase a zároveň dokáže problém s odstavovaním RAD v Dolnom meste plnohodnotne vyriešiť na dlhší čas.

Z osobnej skúsenosti poviem, že pár rokov som na Juhu býval, dlhé roky som tam mal rodinu a prestupy na RAD na Dlhých Honoch som využíval veľmi sporadicky. Obyvatelia z Juhu II majú stále aj po väčšinu voľného dňa k dispozícii 4 spoje za hodinu, ktoré majú s RAD spoločnú zastávku na Hasičskej. V opačnom smere stále zostala zachovaná aj možnosť prestupu z RAD na všetky linky idúce na Juh na Legionárskej. Toto za opak integrácie nepovažujem, nemyslím si, že podstatou integrovanej dopravy je to, aby sa z každej jednej linky idúcej z Juhu II dalo prestúpiť na RAD. V tomto smere bude dôležitá skôr tarifná integrácia, aby si cestujúci v budúcnosti nemuseli za tento prestup priplácať.

Na margo počtu cestujúcich - prakticky pri každej zmene (či už tarify alebo CP) počúvam a čítam prehlásenia ľudí aj skeptické odhady o tom, že počet cestujúcich klesne, že cestujúci začnú chodiť Boltom, ale dáta nenasvedčujú tomu, že by sa to dialo.
Reakcia na: milan007 #16365:
Zaspatá realita Rybníčka a spol - vôbec neinteresujú tieto veci. Iba peniaze - zdierať a zdierať občanov! To je heslo vedenia kocúrkova. Kto mi dá paprču dolu je obyčajný zradca národa a občanov kocúrkova. Máš pravdu , ako aj cestujúci v okolí Merkury Marketu. 👍

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.