Reakcia na: Vladimír #15961:
Nevidíš? To nemyslíš vážne, zrovna od teba by som čakal, že dodáš, že v Žiline sa DÁ KÚPIŤ LÍSTOK už za 90centov alebo 1 EUR a zľavnený za 0,60 resp. 0,70 EUR. Čiže v Žiline nie je základný lístok za 2 EUR. Zatiaľ čo v Trenčíne je. V Žiline s v kľudne kúpim za 90centov. A to je cena základného lístka.Cestovné lístky na jednu cestu - papierové:
Časová platnosť/Zónová platnosť/Základný/Zľavnený
12 minút/100 - len MHD/0,90 €/0,60 €
60 minút/100 - MHD, SAD, ZSSK/1,00 €/0,70 €
60 minút kombinovaný (osoba + batožina/pes)/100 - MHD, SAD, ZSSK/1,20 €/-
60 minút (zakúpený u vodiča MHD)/100 - MHD, SAD, ZSSK/2,00 €/-
https://imhd.sk/za/doc/sk/22666/Cestovn%C3%A9-l%C3%ADstky-Integrovanej-dopravy-%C5%BDilinsk%C3%A9ho-kraja-od-30-7-2023
Vladimír
Pre mňa by bol zaujímavý skôr celonárodný predplatný lístok. I keď sa obávam, že bude za cenu, ktorú si žiadny civil nekúpi.
Tak či onak, súhlasím s Tebou, že NICL je iba o možnosti naskladať niekoľko lístkov na jeden doklad. Nerieši logiku dopravnej obsluhy, koordináciu jednotlivých systémov, nastavenie ponuky. Očakávam, že toto aj naďalej budú robiť jednotlivé IDS, len možno v miestach prekryvu alebo v niektorých celonárodných otázkach im bude niečo predpisovať NADA. Význam IDS preto určite ostáva.
Ja osobne som veľmi rád, že TSK nezakladá vlastný IDS a plne podporujem, že sa namiesto toho rozhodol integrovať so súčasným IDS ŽK, ktorý je už trochu zabehnutý a nefunguje najhoršie. Som presvedčený, že IDS-ká by mali zahŕňať územia dopravne funkčných regiónov a nie otrocky kopírovať často umelo vytvorené hranice krajov. Považujem za logické, že medzi Považskou Bystricou a Bytčou nevznikne žiadna tarifná hranica, ale celé považské rameno od NM po ZA bude súčasťou jedného systému.