Reakcia na: mikeska #15602:
Z linky 11 bol priemerný denný výstup na zastávkach Kubranská, BILLA a Gen. M. R Štefánika 51 cestujúcich. Toto však nie sú cestujúci len z Kubrice, ale aj z Kubrej a zo sídliska Pred poľom. Nakoľko Kubrica a zadná časť Kubrej sú výrazne redšie osídlené než časť Kubrej okolo námestia či sídlisko Pred poľom, títo cestujúci mohli tvoriť prinajlepšom polovicu z uvedeného počtu cestujúcich. To presne zodpovedá aj zisteniu z dát z APC po zavedení novej koncepcie, kedy počet prestupujúcich na zastávke Pred poľom odhadujeme na 10-30 cestujúcich za pracovný deň. Zo starých aj nových dát teda vidíme, že toto je presne ten typ relácie, ktorá je vhodná na riešenie prestupným spojením. Len doplním, že v prepočte na spoj bol výstup pri BILLE 1,0 cestujúceho a pri MAXe 1,7 cestujúceho. V týchto hodnotách sú opäť zhrnutí aj ľudia idúci napríklad z Pred poľom do MAXu, ktorí majú naďalej spojenie priame a oproti starej koncepcii dokonca posilnené.Prípoj na linku 11 je v smere z mesta od každého druhého spoja linky 1, teda raz za pol hodinu v špičke a raz za hodinu v ostatných časoch. Toto presne zodpovedá intervalu pôvodnej linky 11.
Nakoľko došlo k navýšeniu počtu spojov na linke 1, prepočet na spoj v prípade porovnania linky 1 nepovažujem za tú najvhodnejšiu metódu, na čo sme v e-maili upozornili aj poslancov mestskej časti Sever. 60 vs bezmála 100 cestujúcich denne je podstatný rozdiel. Pripomínam tiež, že ide o dáta za obdobie tesne po spustení prevádzky, kedy ešte časť obyvateľov Sihote nemusela na túto zmenu zareagovať zmenou dopravného správania.
TomoSK
Výhodou sa môže javiť to, že sa jedná o sedlá a víkendy, tj. dopad na pracujúcich či školákov je minimálny. Takisto záleží na smere, v ktorom človek cestuje. Na Sihoť je to zvládnuteľné, v opačnom smere zostáva iba improvizácia. Čo je náchylnejšie na nečakanie, je smer zo Zámostia, teda pre väčšinu ľudí to znamená (ak sú pracujúci), že idú z práce.
Samozrejme, nie je to vôbec uspokojivá spoľahlivosť, avšak časť nedodržania prípojov netkvie ani v meškaní, ani v pozabudnutí sa. Na to má dopravca spôsoby, ako sa s týmto problémom vysporiadať, a verím, že sa to čo najskôr začne používať. Verím, že si medzi riadkami každý našiel to, čo som tým chcel povedať.