Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan005 #1498:
a tym padom aj keby si chcel dat klb na spoje l. 1 do Kubrej v "a" museli by to byt 3 klbaky co by sa striedali na l. 1 a 8. pretoze 1 bus by kazdu hodinu Juh-Kubra nestihal
Reakcia na: draxter #1497:
lenze s tym poradim mas problem kedze uz maloktory bus ma jednu linku, mozno po zmene CP by to slo, ale klb cez vikend:) uznavam ze spoje l. 1 X:20 iduce do Kubrej chodia plnsie ale urcite uz nie tak ako kedysi, cestujucich ubudlo a vela ludi chodi zo stanice napr. k Maxu peso, alebo po Stefanikovej z mesta, aj ja som kolkokrat tak isiel do skoly, napr. medzi 11.55(11) a 12.40(1) nejde smerom k maxu ziadny spoj z Juhu. kedysi l. 1 pravidelne 30 min., l. 11 okolo obeda kazdych 45 min., dnes obe dokopy pomaly int. 45 min. tak ludia si nasli iny sposob dopravy. ked hovoris o tej l. 21 je to tam fakt nejake pochybne, tiez take extremy, cez sihot musi prefrcat ako dabel medzi kazdou zastavkou s minutovym rozdielom a v Opatovej medzi zast. Opatovska, PD a Nivy 3-minutovy rozdiel, zeby kompetentni mysleli na to ze tam ide bus cez zeleznicne priecestie? blbost aj tak
Reakcia na: milan005 #1496:
tak toto bije do očí aj mne. Myslím si, že zmena CP ovplyvní istotne aj tieto intervaly, ktoré sa musia v konečnom dôsledku prispôsobiť skutočným jazdným časom, ktoré dopravca zistí pri vyhodnocovaní. Je rovnako neprijateľné, aby L21, ktorá tvorí expresné spojenie Sihote a Juhu mala rovnaký cestovný čas ako L8, ktorá ide cez celé centrum a stojí pri "každej vŕbe".

K tomu nasadeniu #21 cez víkend? Veď po rekonštrukcii sa dá prejsť aj cez priecestie v Záblatí bez problémov ? v prípade záujmu na L3...ale nie vážne, cez víkend by som ju dal na poradie L1 do Kubry, nech je využitá čo najviac. Alebo na L8.
chcel by som sa spytat ci aj casove odstupy medzi zastavkami navrhovalo mesto? lebo prave robim cp a ked na to pozeram katastrofa na vacsine liniek.
l.13-medzi zastavkami Hanzlikovska a Zablatska, Rybare rozdiel 6 minut napriek tomu ze medzi zast. AS-Hasicska-Old Herold je to len 2 minuty, tam kde ludia najviac nastupuju a su medzi zastavkami dost velke vzdialenosti je cas minimalny a tam kde ludia uz len vystupuju je to 6 minut!!!
l.28-medzi zast. Pod Juhom a Vychodna v smere na sidlisko 3-minutovy rozdiel, naopak medzi zast. Legionarska a Nemocnica je to len minuta, pritom tam este nastupuju ludia, autobus ide cez niekolko prechodov a cez kruhac, cize v prvom pripade by stacil rozdiel len minuta a v druhom 2-3, presne naopak. naco v smere na sidlisko vacsi casovy rozdiel ako v smere zo sidliska? zdravy clovek nechape.
l.5-v smere spoza mostov na Juh na zaciatku trasy male minutove rozdiely medzi zastavkami, ku koncu velke, mozno to zobrali tak ze sa to vyrovna;-)
l.23-zbytocne dlha jazda na stanicu 20 min., to znizuje kvalitu MHD a mohol by som takymito prikladmi pokracovat. mozno keby sa Juraj vyjadril ci by sa s tym nieco nedalo robit? alebo napisem na radsej na mesto
len tak mimochodom, uz pred casom som si vsimol ze #72 ma nove potahy sedadiel, take do tmavomodra
Reakcia na: draxter #1493:
ale väcsi oriesok bude, ake vozidlo nasadia cez vikend, co viem #76 jazdila na l. 1, 3, teda na tych som ju ja vidaval.
Reakcia na: milan005 #1492:
to súhlasí ?
Reakcia na: kvorka #1488:
cize podla info mesta co mi este davnejsie odpisali by mal citelis nahradit #76 a jej vykony a ta by mala byt nasledne vyradena, cize citelis18m s najvacsou pravdepodobnostou na l. 5, 8, 15
Dobrý deň, minulý týždeň ste mi odpísali že dopravca nasadí nový kĺbový Citelis 18M behom uplynulého týždňa. Týždeň preč a Citelis nikde, takže mesto sa síce môže pochváliť novým Citelisom, avšak nie v premávke. Aký je dôvod?

Podľa informácií od dopravcu, na Citelis-e 18M, aby mohol byť zaradený do prevádzky, je potrebné ešte vykonať nejaké technické prehliadky.
Reakcia na: S499.1023 #1486:
ale ja osobne tiez nesuhlasim s l. 12,16 su len na skodu MHD, zbytocne vyssi pocet liniek, ktore aj tak nesplnaju svoj ucel.
Reakcia na: S499.1023 #1486:
no ale pozri si poobednajsie odchody l. 23 a 28 zo stanice, odchody oboch liniek v tom istom case a dokonca taka drzost 18:20 21 idu obe linky a potom zasa obe az za 2 hodiny. a toto je len otazkou rozumu zostrojitela takehoto niecoho a nie nosnych liniek.
A inak už videl niekto ten Citelis 18M? Sme sa so známymi stavili, že na akej linke sa ukáže...
Reakcia na: S499.1023 #1486:
proti nosným linkám nikto nebojuje, veď už teraz sa dá povedať že nosnou linkou je L1. Pri troche úpravy súčasného CP sa však dá dosiahnuť relatívne výborný intervalový CP, ktorý by zohľadnil potreby mesta. Nie je potrebné zase urobiť 3 linky, pretože pokiaľ nebude prestup v cene, nebude to mať význam.

Isté je, že aj napriek tomu, že MHD nie je na až takej zlej úrovni, dobrý CP by ju radil na úroveň dobrú. Vyriešiť súbehy L18 a L17/L11 je to najmenej.
Reakcia na: milan005 #1485:
A pokiaľ budete bojovať proti nosným linkám, tak také súbehy aj budú.
Reakcia na: kvorka #1482:
a to su tam neni este tie skutocne "kombinacie" ako 23/28, 11/17, lebo taka 11 a 18 niesu nejake subehove linky, akurat teda ze idu okolo perly obe. to keby daju 23/28 by sa videl ten poobednajsi interval
Reakcia na: kvorka #1481:
No som zvedavy na odpoved! Mne sa to stavalo na linke 18.
V Brne je to takmer automaticke, ked vodiz vidi mamicku s kocarom, ci starsieho cloveka s palickou, tak je to automaticke. A to pri nastupe aj vystupe! Nuz aj tu je vidiet vyspelost (kiez by len zabudlivost) daneho vodica. Ak bol samozrejme zaskoleny.
Spôsob označovania lístok v meste bol nasledovný:
- spočiatku /neviem presne či úplne od 1949/ býval v autobuse MHD sprievodca, ktorý predával lístky cestujúcim. Tento systém sa zmenil cca v roku 1977, odkedy sa lístky štíkali v busoch, a kúpiť sa dali v PNS a automatoch na vybraných zastávkach. K tomu sa pridal i predaj u vodiča, a cca od roku 1992 sa štíkali už len pri predných dverách, cez ostatné bol nástup na preukážky.

Neskôr lístky vodič trhal z takého kotúča, boli z recyklovaného papiera, až kým neprišiel strojčekový systém. Neskôr sa zrušil aj nástup na preukážky všetkými dvermi, a chodilo sa jedine predom.

Od roku 1998 je tu EM-test a čipové karty, zrušené mesačníky a výlučný nástup prednými dvermi.
Pri tých kombináciách teraz do očí bijú aspoň tie súbehy a "intervalovosť". ?
Reakcia na: Ámos #1477:
pripájam postreh cestujúcej, uverejnený na stránke mesta:

Dobrý deň. Dnes(15.2.2008) som cestoval linkou 23 z Autobusovej stanice (17:15), smer Východná otoč. Na zástavke na Soblahovskej ulici nastupovala mamička s dieťaťom. Očakával som, že vodič využije hydraulické naklápanie vozidla a tým umožní i keď do nízkopodlažného autobusu, ľahšie nastupovanie. Nestalo sa! Verte, že zástavky nie sú v takom stave, aby mamičky mohli nastupovať úplne bez problémov! Oboznámil majiteľ vodičov, aby využívali túto možnosť zníženia karosérie? Tá pani mala aj tak problém dostať kačárik do vozidla. Starí ľudia s tým tiež majú problém. V Linzi v Rakúsku to vodiči robia bežne, priam automaticky! Dohliadnite prosím Vás, nech SAD zaškolí vodičov jazdiacich v nízkopodlažných autobusov! Inak oceňujem vašu ochotu vychádzať aj takto ľudom v ústrety.Ďakujem! J.S

Tak asi problém bude u vodiča, pretože SAD autobusy nakúpila, pravdepodobne aj zaškolila šoférov, ale tí sú opäť pánmi sveta...
Reakcia na: Ámos #1475:
Oni sa na križovatkách nenakláňajú, ale dorovnávajú sa do vodorovnej polohy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.