Ja nekomentujem linky, casy odchodov, ani nic podobne. Neodvazil by som sa to, hoci som sofer, nevidim(a nechcem vidiet) do toho(okrem par veci ako ze si viem naratat par cestujucich, spravit svoju statistiku a tak). Komentujem ale napriklad technicke stranky - vozy, vzory atd.
Pozrel som si 20 stran dozadu tvoje prispevky - strohe par riadkove vseobecne, nijak konkretne rozvijajuce debatu, obsahovo vyprahnute komenty. Nebolo by mozno lepsie bud napisat prispevok k teme alebo nepisat prispevky dokazujice gerojstvo?
To patri aj k ostatnym diskutujucim - posledne 3 strany su len plne osocovania a invektiv. Nejak sa vytratila ta konstruktivna kritika ktora tu pomerne silne vznikala(vid davnejsie komentare ze to tu citaju aj ludia z MsZ) a aj ked ano, pisalo sa tam ze toto forum nebude uplne etalon rozhodovania o MHD v TN, urcite navrhy sa do koncepcie zapracovali. Bolo by fajn v tom pokracovat(aj ked paradoxne napriklad mne to moze byt jedno, autobusom necestujem a ani nemam vybavenu karticku) uz len koli cestujucej verejnosti pre ktoru to vlastne robime. Nie koli presadzovaniu svojich vlastnych nazorov, lebo zatial to podla tej disputy vyzera. Z tejto debaty sa ktokolvek moze šípit, ze maximalne treba doniest dalsiu Tatru piesku na pieskovisko...
No napadla ma este jedna vec suvisiaca so zmenou tarify :
bude mozne platit DK dalsi listok? Ak ano, bude sa moct zaplatit aj zlavneny? Ak ano, vyjde papierovy listok? Doteraz to bolo v podstate jedno, pretoze cena z DK a z BK bola rovnaka, navyse vysiel pri platbe BK papierovy listok, ale viem si predstavit situaciu, ze DK bude najlacnejsia varianta, cize studenti budu chciet usetrit, tak napriklad spoluziak spoluziakovi zoberie z jeho DK listok, ale nevyjde mu potvrdenie ziadne, pricom obaja ludia vystupuju na rozdielnych zastavkach. Cize ten s kartou na ktorej ma listky vystupi skorej a ten druhy je tym padom bez listka. A ak to mozne nebude, tym padom je moja otazka uplne bezpredmetna.
Máte recht, horšie je že asi k horšiemu ale do veľa vecí vidím a obracia sa mi žaludík e e žalúdok....nuž... vidím to tak, že po spustení príde rušenie najskôr Nočných spojov, následne nabehneme na Prázdninový režim, ten je ale dosť náročný tak dôjde aj na víkendový... jedine žeby som sa mýlil Cestujúcich z autobusov vyženieme, príde škrtanie... a sme zase na začiatku... je mi jasne že sme tu už dve skupiny, my Trenčania a tá druhá časť ktorá má iný pohľad na vec ale tak čas ukáže...
Je zaujímavé pán Mazánik, že tu ideš / prepáč, prvý krát som ťa videl v televízii ako živú osobu a mám o tom svoj názor - životné skúsenosti / porovnávať spolu s ostatnými všakovaké iné mestá. Teraz Martin. Čo ma je po nich, ja som trenčan a je potrebné zvažovať všetky súvislosti tu doma . Od parkovacieho zderstva, po daňové odvážlivosti poslancov a Rybníčka. Tiež všakovaké iné sviniariny ako ,,darovanie ,, pozemku určeného na verejnú dopravu ďalšiemu ,,obdarovanému,, / kto vie za čo! V Martine je pán primátor slušniak, kdežto tu znásilňuje najlepšie platený primátor / obrazne/ čo sa dá. A darmo tu všetci zlátavame rôzne príbehy o rozložení dopravy , či príplatkoch, či bankomatových kartách. Všetko je výsledok tých, ktorí často / podľa mňa vôbec/ nemajú zodpovedný prístup pre ich voličov - bojazliví poslanci . Bodka. Buďte radi, že nepoznáte , to čo poznám ja. Žite si vo svojej naivite a plaťte ako murovatí. Veď aj Rybníček a spol chcú žiť ako ... v žite. Bez urážok.
Okrem už spomínanej Banskej Bystrice dávam do pozornosti Martin, kde je platba v hotovosti a dokonca aj z bankovej karty o 114% drahšia v porovnaní s dopravnou kartou (0,70€ vs 1,50€). Pritom v Martine musia ísť všetci cez prvé dvere, takže tam nemohla byť dôvodom tejto tarifnej politiky ani snaha o zníženie počtu cestujúcich pri prvých dverách.
Okrem toho v Martine z bankovej karty ani v hotovosti nie je možné zakúpiť ŽIADNE zľavnené lístky, ale len plné cestovné. Naopak v Trenčíne budú u vodiča a samozrejme aj z bankovej karty naďalej v predaji aj zľavnené lístky, pričom zľava sa zvýši zo súčasných necelých 40% až na 50% z ceny základného cestovného. Pri skupinách cestujúcich, ktorí nemajú príjem, alebo ho majú veľmi nízky (študenti, seniori, ZŤP), je teda namiesto 2,00€ u vodiča 1,00€.
Čo s tým má Bratislava? Ja som niekde niečo písal o Bratislave?
Ešte raz, tvoj výrok bol že žiadne krajské mesto nemá rozdiel vyšší ako 20 centov. Banská Bystrica má, takže si klamal. Ďalej si tvrdil že Banská Bystrica nemá príplatok 100% za platbu v hotovosti, čo opäť nie je pravda pretože 0.50€ + 100% = 1.00€ čo je cena lístka v hotovosti. Opäť si klamal.
Teraz tu vyťahuješ úplne nesúvisiace témy ako počet vozidiel, Bratislavu, použitie slova doplnkový a podobne, ale podstatu úplne ignoruješ.
BB mala nedávno súťaž a dopravcu obhájili. Ceny teda v kľude mohli zvyšovať každoročne. Ale nebudú sa, dokonca sa pre výstavbu novej nemocnice bude MHD posilňovať a k tomu by Trenčianske ťahy so zderskym spôsobom neprešli. Primátor je sociálny demokrat, na takéto brutálne zvýšenie nevidí dôvod. Ak príde cena vyššie, len o infláciu. Cezpolni do nemocnice sú vysoké percento v BB, aaju i sms lístok.
Našiel si to čo písal? Nenašiel. Prečo? Lebo nieto. Vysvetlil ti to, vysvetlil. Ja som si dal ešte väčšiu námahu a zistil som, že nikde okrem TN nepovažujú hotovostný predaj za doplnkový a nemiesaju jablká s hruškami.
A vieš aký je rozdiel pri platbe BK a DK v BA? To ti ušlo. Či to vidieť nechceš.
Draxter: ja ťa prosím o úpravu toho oznamu, aby si doplnil bod o brutálnom zvýšení cestovného - základného lístka v TN a dopln aj presnú sumu, aby to bolo úplne zrejmé.
Napisal si "Nie je nikde, prešiel som všetky krajské mestá i významné okresné prevádzky" že nikde v nich nie je rozdiel viac ako 20 centov. V Bystrici je rozdiel 50 centov a Bystrica je krajské mesto. Takže si napísal úplne objektívny nezmysel a teraz keď ťa na tom niekto nachytal tak sa snažíš stočiť tému k tomu k počtu vozov a primeranosti ceny. Hlavne že sa po mne vozíš ako údajne neviem počítať.
Viackrát sa tu písalo o Obchodnej akadémií ako dobrej alternatíve pri prestupe z vlaku alebo na vlak. Z pohľadu južana je to pre mňa samozrejmá vec.
Avšak snaha o vzájomný preklad rôznych spojov priniesla zaujímavú vec, kedy sa význam OA trocha stráca. Tým nechcem dať podnet, aby sa to rozhodilo alebo, ak sa kvôli pripomienkam rozhodilo, aby sa to vrátilo späť... nižšie popisujem prázdninový stav, cez školský rok to nemá kvôli 15 minútovému špičkovému intervalu L1 význam a cez víkendy to kvôli predĺženému 60 minútovému intervalu L2 funguje len pri časti spojov.
Odchody L1 z AS smer Juh:
x:22, x:52
Odchody L8 z OA smer Juh:
x:07, x:37
Odchody L2 z AS smer Gymnázium:
x:06, x:36
Príjazd L2 Gymnázium:
x:11, x:41
Odjazd L8 od Gymnázia:
x:12, x:42
Ak sa nestihne, je možný prestup na L3 za 3-6 minút, maximálne 9 minút podľa konkrétneho spoja L3.
Otázne je, ako dlho tá cena v BB ešte vydrží. Dávam tomu rok, maximálne dva.
Prečo? Cenu 0,50€ na dopravnej karte majú od roku 2014. Najstaršie rozpočty pre obe mestá, ktoré som našiel sú z nasledujúceho roku 2015.
Objem výdavkov na verejnú dopravu v 2015:
TN 8%
BB 7%
Objem výdavkov na verejnú dopravu v 2024:
TN 6%
BB 11%
Môžeme sa hádať o tom, aký podiel z rozpočtu má ísť na MHD a aký na školstvo alebo sociálne služby. Ale keď si k porovnaniu pridám napríklad PD a ZA (6 resp. 7%) a pôvodný stav v BB krátko po zvýšení cestovného, potom ten rozumný podiel bude bližšie trenčianskym 6%, než banskobystrickým 11%.
A za toto som rád, že si ukázal, že hoci BBa rozdiel 100%, je to o polovicu menej ako v TN. A teda krajské mesto. A z karty 50c a 30c. Takže menej než v TN. Takže sa naša malá prevádzka MHC cenovo dostáva nad jednu z najväčších. A vyyyyyrazne. PS: majú i sms lístok!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk