Ešte na margo sťažností by som rád doplnil napríklad reálny, úplne čerstvý príklad:
V piatok 31. mája prišla sťažnosť na posun príchodu smerom z Juhu k Nemocnici na 5:36, čo je podľa sťažovateľky "za hranou dostatočného príchodu na pracovisko", pričom uvádza, že začína o 6:00.
Dnes prišla sťažnosť inej sťažovateľky na časovú polohu spoja smerom z Juhu k Nemocnici s príchodom o 5:36, čo ona považuje za príliš skoré a žiada posun spoja na príchod o 5:45, pričom tiež uvádza, že začína o 6:00.
Teraz otázka do pléna, čo navrhujú miestni diskutéri voči takýmto podnetom? Vždy sa jeden človek z tejto dvojice bude sťažovať! ... a skutočne sa na takéto podnety nedá odpovedať inak, ako tak, že sa nedá vyhovieť všetkým. To je ako pri podnetoch typu Lipová, kde požadujem autobus a som rád, že sa bude obsluhovať lokalita, avšak nech nechodí po mojej ulici, ale po susedovej. NIMBY...
V piatok 31. mája prišla sťažnosť na posun príchodu smerom z Juhu k Nemocnici na 5:36, čo je podľa sťažovateľky "za hranou dostatočného príchodu na pracovisko", pričom uvádza, že začína o 6:00.
Dnes prišla sťažnosť inej sťažovateľky na časovú polohu spoja smerom z Juhu k Nemocnici s príchodom o 5:36, čo ona považuje za príliš skoré a žiada posun spoja na príchod o 5:45, pričom tiež uvádza, že začína o 6:00.
Teraz otázka do pléna, čo navrhujú miestni diskutéri voči takýmto podnetom? Vždy sa jeden človek z tejto dvojice bude sťažovať! ... a skutočne sa na takéto podnety nedá odpovedať inak, ako tak, že sa nedá vyhovieť všetkým. To je ako pri podnetoch typu Lipová, kde požadujem autobus a som rád, že sa bude obsluhovať lokalita, avšak nech nechodí po mojej ulici, ale po susedovej. NIMBY...
Vladimír
Vo verejnej doprave, viac ako všelikde inde platí, že dopyt je generovaný ponukou. Je možné, že sa ešte budeme čudovať, koľko cestujúcich cez víkendy a po večeroch začneme voziť. Samozrejme, ten efekt bude nastupovať postupne. Šanca na to je, pretože trend je skutočne taký, že pri dobrej frekvencii spojov a lístku na neobmedzený počet ciest, rastie počet tzv. voľnočasových ciest - čiže NIE do práce, nie do školy a nie k lekárovi. Pred pár rokmi som neveriacky krútil hlavou na prednáške jedného dopravného odborníka zo Švajčiarska, keď spomenul, že v MHD Zurich je 53% všetkých ciest podľa povahy účelu voľnočasových. Prešla necelá dekáda a dnes v Nitre konštatujeme, že časom, kde nám najviac z roka na rok pribúdajú cestujúci, sú víkendy a večery. Zdá sa, že správanie obyvateľstva sa mení aj u nás. A nie je dôvod, aby bol Trenčín v tomto trende výnimkou. Samozrejme, bude sa to sledovať, a ako som už uviedol, nikde nie je napísané, že sa naplánované zmeny časom nemôžu prehodnotiť.