Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ajjo #13935:
Ale nech je kľudne extra linka do VOP. Či je lepšie mať chaos v P6? Bude to prehľadnejšie. Veď nesutazime o počet liniek, ale zmysel. Tak ako kedysi bola linka 20 a tiež sa nedala pod dajme tomu 22 s poznámkou ide do LOT.
Reakcia na: draxter #13934:
Pri linke 16 cez víkend sa striedanie neoplatí, pripomínam interval 60 minút, čo by znamenalo 120min Sihoť/Kubrá. To mi príde nezmyselné. Vnímam však to, že večer je v Kubrej toho trochu veľa.

Pri spojení N1 a N2 treba pamätať na to, že nie všetky spoje N1 pokračujú na N2, resp. N3, čo by spôsobilo zbytočné poznámky.

Dôležitejšie pri N-kách je vrátiť N2 do pôvodného návrhu, aj za cenu narušenia spojenia Juhu a Sihote (dôvody som tu už popisoval).

P zo Sihote k VOP je uznávam, torchu odveci, no treba to asi brať ako len vyčlenenie účelového spoja, aby sa nemusela zriaďovať nejaká extra linka.
Tak som si dal námahu a závery zo zmien, teraz čisto moje subjektívne, objektívne zverejním neskôr.
A/ Ceny - už som uviedol, že sú tu 4 zásadné body, ktoré vyžadujú zmenu. Dnes najlacnejší lístok stojí 0,80€ v hotovosti. 60 minútový stojí 1€. Po novom má stáť 2€. To nie je ani zohľadnenie inflácie, ani motivácie prejsť na dopravnú kartu (DK). To je zderstvo, stojím si za tým, pretože rozdiel medzi cenou lístka v hotovosti a z DK je vyšší, než cena samotného lístka. Chýba SMS lístok. Mesto má parking cez SMS, ktorý funguje dobre. Nevidím dôvod, aby MHD rovnako nebola v tomto systéme. Už len pre jednotnosť. Chýba ročný zľavnený PCL. Tiež nevidím dôvod, keď celý existuje. No a rovnako rozdiel až 60c pri platbe DK a BK (banková karta).

B/ linkové vedenie (k CP ak nie je priamy súvis s linkovým vedením, pod písmenom C)
Ako už priehrštím názorov nižšie možno vidieť, návrh má svoje kvality (treba povedať, že ich je väčšina) a aj nedostatky (samozrejme, tie sú prepierané, čo je logické). Poďme po linkách
1 - super je zmena trasy Sihoť/Kubrá. Mne sa tá koncovka na Juhu moc nezdá, ale ak bude, tak prosím označenie 1S
2 - za mňa bez zastávky pri nemocnici zmena trasy nemá potenciál s ohľadom na jej cestovný poriadok
3 - toto kvitujem
4 - za mňa prekvapivé, ale chápem prečo. No nesúhlasím, že to bude lepšie. Opatová má obrovské množstvo PAL spojov i Os vlaky. Potom mala byť trasa po Štefáničke a nie sa zase motať na Sihoť
6 - trasa je bez zmeny
7 - toto bude výzva
8 - trasa je bez zmeny
11 - zmenená trasa cez Sihoť: chápem prečo, ale mne sa to nepozdáva.
16 - môže byť
23 - trasa mala doznať zmenu, aspoň k Maxu
24 - bez zmeny
25 - ok
P5 - ja som za číslo 15
P6 - som za číslo 12, a ten AOZ spoj ak musí byť na trase Sihoť-AOZ, tak radšej mimo tejto linky, keďže sa ani nepriblíži priem.parku
P7 - som za číslo 17
N1 - ja som za spojenie s N2 do linky 50, ale ani takto to nie je zlé
N2 - detto, a spolu obe linky ako 1.
N3 - tiež vedené na dennej linke 3/6. Uvidíme, ako sa chytí.
školské spoje - ak sú treba, tam nie je o čom

C/ cestovný poriadok
1 - musia byť tie dvojminútové rozdiely? A ak bude jazdiť aj na Juh I, viem že prípoj k vlakom, ale pre samotný Juh I nezapamätateľné
2 - zbytočne veľa spojov na túto novú linku. Víkendová ponuka ako Juh III, potenciál skrátením trasy značne nižší
3 - môže byť
4 - tiež mi príde že ponuka je veľmi vysoká, najmä v časoch mimo špičky, keď jazdia aj rýchlejšie PAL spoje a tiež večer
6 - skorý koniec, nesúhlasím s takýmto radikálnym skrátením na tak výnamných mestských častiach. Z Juhu idú len cez víkend Za mosty 3 linky, zo Sihote nič. A keď by aj víkend nemal byť, potom v "x" jednoznačne premávka dlhšie. Posledný spoj o 15:30. Kedysi šla posledná 15 práve 15:35x a moja mama vždy nadávala, že prečo nejde aj neskôr, potom musela 5 a šlapať na Juhu. Teraz je to o tom istom. Za mňa súčasný rozsah prevádzky
7 - detto ako pri linke samej
8 - ok
11 - ok
16 - ťažko povedať, keď vidím večernú premávku v Kubrej u liniek 4 a 11, k tomu ešte 16 v tomto rozsahu, je to asi veľa. Ja som za striedanie 6/16 aj cez víkend.
23 - v roku 2004 bola linka zahustená, premávala sama, a aj tak nebola využívaná. Som rád, že je tu premávka po 18-tej, ale inak mi príde predimenzovaná
24 - ok
25 - ok, len neviem či ten víkend treba až takto. Ja by som ho nechal 60 min a radšej nechal linku 27 pre Zámostie cez nový most kolečkom
N1 - cestovný poriadok ok
N2 - chýbajú spoje v x, čo by boli akoby návoz na N1 zo Sihote, myslím, že aj tu by sa premávka o jeden-dva spoje dala predĺžiť, či ráno skôr začať
N3 - uvidíme ako sa chytí
P - účelové spoje, snáď majú oporu pre zachovanie. Ak je odôvodnené, že nebude priamy spoj po 22.00 z PP na Sihoť či na Juh I, budiš.
Reakcia na: S499.1023 #13921:
Bodaj by. Lebo iné, než oficiálny text, zatiaľ je len JéPéPé.
Reakcia na: S499.1023 #13930:
Ty považuješ rozdiel 1,20 EUR za relevantné znevýhodnenie platby za jednotlivý lístok? Ja nie, je to iná forma úžery, pretože rozdiel je 175%, rozdiel je viac než cena lístka samotného.
Tie 4 body čo som napísal, sú isto dôvodné na zmenu. Skôr ja mám pocit, že ako obvykle, to nik poriadne nečítal (však ako sa čítajú materiály o veľa stranách) a z tých pár viet dôvodovej správy to vyzerá chrumkavo. Snaha vylepšovať je správna, ale MsZ je zajtra, tu žiadna diskusia skoro možná ani nebola, ešteže sme to tu zachytili.
Reakcia na: henko151 #13929:
Jeden spoj za dve hodiny od OC Max a teda aj železničnej stanice na Saratovskú v podvečerných hodinách je z mojej strany ako cestujúceho neakceptovateľný bolo by potom úplne zhoršenie existujúceho stavu. Ak tam bude deklarovaný a dodržiavaný prestup zo 6 tak OK. Iné riešenie som navrhol aj do mailu nech linka 1 robí aj podvečer, každú hodinu zachádzku na Saratovskú. Zobral by som polhodinový interval doobeda a dal na podvečerné spoje. To , že bude niekto cestovať lokálne medzi JUH 2 a JUH 1 je skôr nezmysel, ktorému sú presvedčený len južanskí poslanci podľa mňa. Ale som za to aby mali starí ľudia z kostola spoj aspoň raz za hodinu.
Reakcia na: draxter #13927:
Okrem znevýhodnenia platby bankovou kartou nevidím žiadnu zvrzanú tarifu ani cenník. Zdôrazňujem, že znevýhodnenie platby v hotovosti považujem ja osobne za správne a žiadúce. Okrem toho tu vidím snahu vylepšovať veci za behu.
Reakcia na: vlado54 #13923:
Podľa CP vidieť, že idú z MAXu 3 spoje linky 1 na Saratovsku aj po 18, inak tam vidím 6 a 4/11 na Hasičskej v rovnakú minútu, takže pravdepodobne sa počíta s nadväznosťou.
Reakcia na: Michal Mazánik #13910:
Len pri platbe BK či aj iné vytýkané nedostatky?
Reakcia na: S499.1023 #13926:
Prečo takto reaguješ? Ak tu niekto oprávnene kritizuje, ako koná mesto, tak v kontexte všetkého to je tak. Vidíš ako zvrzali návrh tarify a cenníka? Pritom tu súčasný dopravca možno mohol byť už 2 roky skôr, a aj nové busy. Takže ja to vnímam, že je priestor na túto oprávnenú kritiku a uvedomenie si na MsÚ, že MHD nie je len niečo do počtu, na čo sa pozerá len pri rozpočte, úhrade a pravidelnom termíne zmien CP.
Reakcia na: milan007 #13925:
Aha, tak sa vrátime o 4 roky späť, aby bolo čo kydať... A vy tam zasa bijete černochov 😃.
Reakcia na: S499.1023 #13920:
Ty precitni. Hovorím o priamom zadaní SADke. Nehovorím o súťaži, ktorú vypísali o dva roky neskôr a kde vzišiel súčasný dopravca.
Reakcia na: S499.1023 #13921:
Tak potom je zrejmé, že je návrh tarify pamflet. Ale veď to vlastne vidíme všetci. A to je len dobre, treba to zmeniť.
A ako sa dostanem s prestupom napr. od OC max na Saratovsku zase hlavne večer?
Je zabezpečený prestup z linky 1 na linku 4 a 11 na zastávke Pod Juhom? Mimo časov keď ide linka 1 na Saratovskú. Hlavne vo večernom čase.
Reakcia na: milan007 #13909:
A ten niekto vie určite viac ako Draxter 😃.
Reakcia na: milan007 #13902:
Čo blúzniš? Transdev skončil na druhom mieste v riadnom výberovom konaní, po vylúčení AKV pre nesplnenie podmienok VO bol vyhlásený viťazom.
Reakcia na: Michal Mazánik #13914:
Vôbec nie. Zmeníme Pčka za čísla a je to. Akurát vyberiem ten jeden spoj z P6. Ten tam aj tak nemá čo robiť.
Reakcia na: Michal Mazánik #13914:
Ale nie, veď máš P5, P6 (na ktorej je spoj do AOZ čo má pramálo spoločne s trasou) a P7. Ja som za číselné označenie a bolo by to dajme tomu 5,12,17. A je to úplne rovnako. Max.ten do AOZ ešte 19.
Reakcia na: ajjo #13896:
Ďakujeme za kladný feedback. Ja len doplním kolegu, aby to odznelo úplne explicitne - všetky spoje linky N2 budú pokračovaním linky N1 z Juhu, rovnako tak všetky spoje linky N2 zo Sihote budú pokračovať ako linka N1 na Juh, je to uvedené aj v CP.

Cestujúci z centra na Sihoť si teda samozrejme môžu pohodlne nastúpiť na Hasičskej. Rovnako tak ľudia z Juhu nemusia ani prestupovať, ani čakať 10 minút na stanici.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.