Asi ti ušlo, že MHD sa nechova ako Tesco. Ani trhovo. Ale zmluvou o výkone vo verejnom záujme a kľudne býva aj zdarma. A prijímanie tarify nie je sukromnopravny akt. Ale čo je horšie, zjavne to uchádza navgovatelovi. To ma zaujíma, že kto je predkladateľom tohto zderstva?
Ak sa nezbláznili, tak v tejto podobe to nemôžu schváliť. MHD nie je len pre pravidelných cestujúcich, je pre každého. Zdraženie? Asi bude (žiaľ). Lebo mesto namiesto získania penazi z pozemku na stanici tento developerovi nechá za pôvodnú cenu. Vtedy ho zmena cien na trhu netrápi. Ale od bežného človeka pýtať viac, až o 150 percent, to ich hanba nefackuje???
Doktore, napíš aj v mojom mene. Toto snáď v TN nemyslia vážne. Je to ako odkaz turistom, že sa na vás môžme vykašľať a preto zacvakate ako vo Viedni. Ja som teraz prišiel z Dánska a 6€ stal lístok vlaku z letiska pre 2 decká a dvoch dospelakov. To v TN sme na tejto úrovni?
"60 min doobeda na 11 či špičkových 30 min na 2? Či 60 min cez víkend na nosných linkách? To nie je hodne 2€."
Úplne súhlasím. Nechcem hovoriť za zástupcov mesta, ale myslím si, že práve toto je dôvod, prečo padlo rozhodnutie urobiť tento rok okrem novej koncepcie MHD aj reformu tarify.
Cestujúci za (v prípade pravidelných cestujúcich len o niečo málo) vyššie cestovné získajú:
- 5 minútové intervaly na sídliskách v čase špičky,
- zdvojnásobenie počtu spojov na nosných linkách cez víkend,
- takmer zdvojnásobenie počtu spojov na linkách 24 a 25,
- masívnejšie nasadzovanie harmoník, aj cez víkend,
- dôstojný rozsah nočnej dopravy, aký sa na krajské mesto patrí.
A dalo by sa pokračovať. Nezabúdajme tiež, že pred necelými 2 rokmi sa kompletne vymenil vozový park, všetky autobusy sú bezbariérové a klimatizované, s moderným infosystémom a USB zásuvkami, postupne sa tiež debarierizujú zastávky.
Výška cestovného je pritom pri drvivej väčšine lístkov rovnaká už 13 rokov. Niektoré lístky sa dokonca v roku 2016 zlacňovali.
Presne! Toto je služba. A tá má byť pre čo najširšie masy. Toto u mňa už JE diskriminácia. Je to v rozpore s právom na hotovostnú platbu. Pretože sa takto hotovosť a platba zneužíva na potlačenie.
To si mýliš pojmy s dojmami. Základná cena rožka je pre všetkých rovnaká. Karta je zvýhodnenie, ale nie úžera. Lebo základný rožok stojí +/- to isté aj inde. Kde stojí lístok 2€? Toto je základná cena? Asi ťažko. A ešte ide o službu vo VEREJNOM záujme. Pre všetky masy. Nie pre isté skupiny. Preto verejný záujem nie je 2€. A matematika cenotvorby ju nikdy nedá.
Pokiaľ by s tým mesto aj dopravca boli ok, ja nemám absolútne žiaden problém zverejniť aj surové dáta, aj spracované do jednoducho sledovateľnej podoby pre bežného používateľa.
Osobne si však myslím, že tieto dáta si budú skôr chrániť, nech ich vešať na internet. Okrem iného, bolo by to značne neštandardné, aj rôzne PDO sa neskôr dodatočne očisťovali o dáta, príkladom sú PDO KSK a PSK.
Niektorým nemenovaným dopravcom prekážalo aj "manuálne" sčítanie cestujúcich na zastávkach, prezentovali to ako ich know-how.
To nemyslíš vážne, keď rátaš len cenu po zdražení, a povieš, že je to výhodné. Zdražujú sa všetky lístky, jednorazové dokonca mnohonásobne.
Vy si fakt dokážete obhájiť čokoľvek, aj zdieranie ľudí, aj koncepciu založenú na "dátach" – dodnes som žiadne dáta nevidel...
A čo Tesco Clubcard? Aj tá diskriminuje bezhotovostné aj hotovostné platby pre zákazníkov, ktorí nie sú kmeňoví. Na to isté slúži dopravná karta, zvýhodnenie "verných", a je to tak naprieč všetkými spektrami ekonomiky.
Z parkovania malo ísť isté percento do MHD. Nemám šajnu, či ide a na čo. Ja vidím často extra hlúpe riešenia. Bus pruh nikde, tabule na zastávkach nikde. Kasselaku ako maku. Ale platíš za parkovné ako murovaný aj 247.
Hm, kam sme sa to dostali / pre palčiakov dolu som občan a vždy budem zastupovať cestujúcu verejnosť v meste Trenčín/. V onom svete, kam sa údajne tlačíme je snaha, aby mestská doprava bola z d a r m a. Realita - cestujúci platí dva krát / už som to spomínal/ raz v mestských daniach a raz v cestovnom . Dokonca minimálne raz aj ten, čo nejazdí v MHD. Ja osobne
- nepodporujem všakovaké individuálne karty a poplatky klienta na nich / firmy krachujú a máte smolu, tiež je tu otázka ročnej platby/
- v meste Trenčín rozhodujú o rôznych poplatkoch / napríklad parkové/ rôzni diletanti. Keď sa zavádzal poplatok ,,za parkovanie,, navrhovatelia tlačili poplatok pre SZČO / napríklad rôzne profesie , lekári, a tisíce ďalších / s pravidlom - podnikateľ má peniaze bude platiť ako murovatý. Už som sa chystal riešiť veci na inej úrovni , ako tu v tomto zdieraní obyvateľstva.
- nech si láskavo spravia poriadky v prioritách mesta.
Viac zatiaľ k rôznym zdražovaniam písať nebudem. Ak ma naondia zavediem tu súkromnú MHD a uvidia.
Môže...môže...môže...komplikovaných riešení hrúza, mestom nevyriešená integrácia, nezvládnutý tender na MHD (aj s tým predĺžením Sladké o 2 roky napriamo len preto, že na meste zabudli....alebo ani nechceli), ako píšu kolegovia akési divné obmedzenia v kartách dopravcov....kto si to mal riešiť? Mesto! Teraz chce do mňa 2€ za jazdu? Prečo by som mal. Ja appky nechcem. Mám nové heslo: Trenčín= mesto, kde ťa zdierajú pri platbe v hotovosti
Trenčín= mesto, kde lístok stojí najviac v republike.
Trenčín= mesto, kde inflácia znamená zdražieť o 150 percent.... Kocurkovo. Ľudia, toto nedovoľme, a zratajme to poslancom podľa toho ako kto bude hlasovať!
Je to zderstvo. Čo si budeme nahovárať. Choré na tom je ešte aj to, že je odlišná cena z karty dopravnej a bankovej. A to podčiarkuje diskrimináciu aj v rámci bezhotovostných platieb. Proste celé zle. Niekto si zamieňa motiváciu so zdieraním. Nuž, tak toto je slušný prúser.
Hovoríš "husté intervaly" - čo to je? 60 min doobeda na 11 či špičkových 30 min na 2? Či 60 min cez víkend na nosných linkách? To nie je hodne 2€ za jazdu. A ani nebude. Naša MHD považuje už interval 15 za extra super, a to ma len 1 a 8 cca 4 hodiny v špičkách. Áno, pre TN zjavne primerané. Ale aj cestovné tomu musí byť primerané. A zjavne nebude.
Presne tak. Je to veľa. Ozaj veľa. Vzhľadom k frekvencii našej MHD, jej vyťaženosti, je toto krok, čo jej potenciál zase znižuje. Ono to je správne, že platba z karty dopravcu je lacnejšia. Ale preboha nie raz toľko! To je ako keď nebankovka má o 100 percent vyšší úrok než banka. A to je úžera. Preto to, čoho som sa obával, sa žiaľ naplnilo. Verím, že poslanci toto neschvália. Súťaž na dopravcu bola nedávno, preto takto zásadne meniť cenník je zlé. Veľmi zlé. Synergický efekt zmien týmto bude zásadne poprety. Čo z toho, že môžeš cestovať hodinu. Keď ti treba zo stanice na Juh, z mesta do Belej, z Kubrice do centra, k nemocnici. Tu nie sme v BA, že nám treba z Petržalky do Dúbravky 3x presadať.
K tej propagácií ročného PCL sa pridávam. Tomu treba urobiť poriadnu kampaň lebo sa potopí celé zvyšovanie aj s akoukoľvek snahou o nový grafikon.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kvorka