Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: milan005 #13732:
Toto by zaujímalo aj mňa. Ja by som bol za jednu tarifu a aj platnosť PCL. Tým, že vlastne v čase N1 idú ešte aj tri denne linky (8,11,22) by to bolo logické.
Reakcia na: tomas153cv #13731:
Nesprávna interpretácia faktov – napriek tomu nevyvrátiteľne správny záver.
Obmedzenie platieb v hotovosti odradí pár ľudí – zjednodušenie platieb kartou ocení väčšina.
Stojí to za to? – Mne áno.
Reakcia na: Michal Mazánik #13730:
Otázka z iného súdku. Bude sa na nočných linkách jazdiť za denné ceny, resp. budú platiť napr. aj predplatné časové lístky?
Reakcia na: Michal Mazánik #13718:
Efektivnejsie sposoby existuju iba vtedy ked beru v potaz skutocnost a reflektuju poziadavky v zavislosti na dopyte. Vysvetlim.
Statistika z roku 2023 ukazuje ze az 40% ludi na Slovensku plati v hotovosti(vseobecne), to je proste fakt. Robia to z nejakeho dovodu(sukromie, strach, nemoznost mat platobnu kartu, atd). Ja ako sofer sa s tym denno denne stretavam. Dokonca niektori ludia ktory maju narok na zlavneny listok(skor taka zaujmavost ako statisticky relevantne cislo, pretoze ich je minorita) si pytaju obycajne cestovne.
Mesto(My, Vy, Oni, to je uplne jedno kto) si zrazu zmysli ze chce prevychovat ludi. Zavedieme teda vyssiu sumu cestovneho, aby boli nuteny si kupit listok cez platobnu kartu popripade dopravnu. Nuz ale tu narazame na to ze ludia maju velmi ale velmi neradi ked im niekto nepriamo rozkazuje co maju robit. Cestovne by sa muselo dvihnut minimalne na trojnasobok(moj hruby odhad) aby si to ten clovek rozmyslel. A napokon aj to, pri danej sume uz nepojde autobusom ale vyuzije taxiky v podobnej hodnote. Suma sumarum, vyzenu sa ludia z busu co je v podstate kontraproduktivne s dnesnou logikou a pretlacanym konceptom.
Ze to v inych mestach fungovalo/funguje?
Trencin nieje Bratislava, Zilina, Brno alebo hocico davnejsie tu spominane. Niesme az tak studentske mesto, niesme az tak turisticke mesto(kde si koniec koncov turisti ten listok zaplatia akokolvek a ano, aj platobnou kartou), sme viac mestom obycajnych ludi s obycajnymi problemami.
Aby som sa konecne vykoktal, dvihnutie ceny cestovneho(pripadne jeho uplna transformacia na ine druhy listkov ako jednorazovy) urcite prinesie pozitivnu zmenu v podobe zdrzania na zastavkach. Urcite prinesie zrychlenie liniek a urcite prinesie oddych a znizenie naporu na vodica. Ale urcite neprinesie priliv cestujucich v percentualnom pomere s tymi co platili v hotovosti. Ako som uz mnoho krat spomenul, kazda zmena nesie so sebou nesie nasledky. V tomto pripade si myslim ze vysledok bude taky, ze sice "zefektivnime" dopravu ale zaroven stratime cast cestujucich. Sice na ukor stavajucich, ale aspon budu rychlejsie doma.
Osobne by ma zaujimala(ak existuje, co si nemyslim) statistika kolko ludi si kupi listok v hotovosti a aku dlhu trasu sa vezie v zavislosti na spicke/sedle. Tam by to bolo najmarkantnejsie vidiet(za toto schytam nespocet cervenych palcov, vid text dalej). Viem ze sa neda vyhoviet kazdemu, a MHD znamena "...hromadna..." , niet vsak sofera z praxe, ktory by moje slova nepotvrdil.
Reakcia na: kvorka #13728:
Aktuálne pripravujeme drobnú úpravu koncepcie nočných liniek, ktorá by tento problém mala vyriešiť.
Reakcia na: LUK #13726:
Áno, presne takto by to mohlo byť
Reakcia na: Michal Mazánik #13718:
alebo 10 min prestoj v noci na stanici
Reakcia na: milan005 #13715:
Linka 3?
Reakcia na: milan005 #13722:
systémovo by to tak asi malo byť... ale prípadné zastavenie na MB cestou zo Saratovskej ešte pred otočením na GS neurobí toľko chaosu ako zastavenie na MB smerom na Saratovskú
Reakcia na: milan005 #13721:
áno, toto je asi na tých pár metrov nežiadúce, medzi tým ešte stopka na pravouhlej križovatke
Reakcia na: milan007 #13719:
tiež si myslím, že takto by to šlo. Proste akože samostatná linka 1s, ale na zastávky sa dá spoločný CP 1+1s
Reakcia na: milan005 #13721:
Okrem dvoch prípadov ráno a dvoch prípadov večer takáto možnosť neexistuje ani dnes, cestujúci musia prestúpiť až na Legionárskej. Uvidíme, ako si sadnú Noviny a Biskupice, zatiaľ táto otázka môže zostať otvorená do ďalšej etapy posilnenia.

Smer OZ Belá majú cestujúci k dispozícii zastávky Električná nemocnica a Biskupice námestie. Nozdrkovce majú hŕstku obyvateľov a mimo školských spojov prakticky nulové frekvencie cestujúcich.
Reakcia na: LUK #13720:
Vladimír je za to aby sa pri ceste zo Saratovskej stálo po zastavení na Cintorín Juh až na Gen. Svobodu.
Ak jedným z dôvodov predĺženia vybraných spojov L1 je priblížiť ľuďom Juhu I občiansku vybavenosť, tak šliapať do kopca z MB 2.x k Južanke si odporuje s dôvodom zavedenia zastávky J Halašu
Extrém je pri ceste z mesta na L11 Dlhé Hony, Inovecká, stred, Inovecká.
Inde je vo vzdialenosti týchto troch protichodná zastávka jedinej zastávky.
Opačný prípad...
Myslel niekto že na L2 bude problém s prestupom smer OZ Belá, Juh? Táto linka sa na hlavnú os nápojí práve tam, kde už sú protichodné zastávky ďaleko od seba. Môže to znížiť jej atraktivitu.
Reakcia na: Marek6283 #13717:
Nedávaš pozor...tu nikto nechce, aby sa na M. Bela stálo až po otočení. Samozrejme, že stáť sa bude najskôr na M. Bela a potom G. Svobodu. Len je polemika, či stáť ešte raz na M. Bela cestou na Saratovskú.
Reakcia na: milan005 #13713:
Dopravca si kľudne môže vytvoriť linku 10, ktorá bude obsahovať spoje práve 1s, a takto ich značiť. Interne. Externe to bude CP linky 1, ale de facto spoločný 1+10. A displej je vybavený.
Reakcia na: milan005 #13712:
Skúsme sa prosím na cestovný čas pozerať nie od momentu nastúpenia do vozidla po vystúpenie, ale od dverí k dverám. Auto má tú výhodu, že nás od tých dverí k dverám odvezie, pri verejnej doprave musíme počítať nielen so samotným časom prepravy vo vozidle, ale tiež s presunom na zastávku. A pokiaľ chceme autám konkurovať, tie autobusy jednoducho musíme dostať bližšie k ľuďom - a musia tam tým pádom aj zastavovať (to platí pre mestskú aj prímestskú).

Inovecká a Soblahovská sú za mňa osobne miesta, ktoré by si revolúciu zastávok nezaslúžili. Vysvetlím svoj pohľad. Ak sa nemýlim, v jednom z prvotných návrhov v roku 2016 sa počítalo so zrušením zastávky Inovecká smer Juh. Komu by ale toto opatrenie pomohlo? Ľudia z husto osídlených ulíc s IBV v okolí Družstevnej či Slnečného námestia by zbytočne museli domov šľapať od OBI alebo z Inoveckej, stred. Ľudia z Juhu by ušetrili pár sekúnd, ktoré by následne v špičke aj tak hneď stratili v kolóne na ulici Ku štvrtiam.

Áno, MHD treba zrýchliť, lenže existujú aj efektívnejšie spôsoby - obmedzenie predaja CL u vodiča, plošné zastávky na znamenie atď. Napríklad 2-3 minútový pobyt linky 1 kvôli predaju lístkov na stanici a následné meškanie je za mňa väčší problém než pár sekundové zastavenie na Inoveckej na výstup cestujúcich.

Čo sa týka komunikácie zmien, heslá o 5 minútových, resp. 10 minútových intervaloch na sídliskách neboli zvolené náhodne. Juh a Sihoť získajú dokonalú 5-minútovku v špičke, bez medzier, ktoré sa v súčasnosti vyskytujú. Desaťminútovka bude rozšírená z dopoludňajšieho sedla aj na podvečerné a víkendové hodiny (s výnimkou okrajových časov).
Reakcia na: Vladimír #13704:
Vladko, ked ma dali robit v Lete 2007 za"odmenu" ked som sa dostal na rok a pol stary-novy Irisek nocnu linku c 50 tak ta mala vtedy vychodziu aj konecnu zastavku na stanici a hed isla hore Juhom tak na M.Bella nestal ,stala az na gen.Svobodu po otoceni a potom na M. Bella. Kanadana s Bundasom - vodicov predo mnou vtedy 2x ubili cestujuci ked im nezastavili na M. Bella hore JUhom,kde vsetko vzdy vystupi!!! Preto som dal rec so sefom a dohodli sme sa ze tam vzdy zastavim, detsky folklorny subor Haved vystupi a dalej bol klud, preto ta poprosim ked to tu citam a ak dobre rozumiem...aj pojde 1 hore Juhom aby stala aj tam...inak jedine s policajtom na predom sedadle alebo pridite 😃
Reakcia na: TomoSK #13714:
Rozloženie zastávok v Žiline je katastrofálne. Naozaj to nie je niečo, čím by sa dalo inšpirovať.

Ešte mi napadlo zopár príkladov:
Hlinská - Mostná v smere do mesta sú tiež od seba tak na 10 minút pešo.
Poľna - Smreková absolutne ignoruje, že medzitým existuje nejaké nákúpné centrum. Z oboch zastávok je to tak na 5 minút pešo a nie po veľmi pohodlnej trase.
Hurbanova na to, že je to centrálna prestupná zastávka má vzdialené nástupištia tak na 3 minúty pešo.

Podľa mňa pri systéme so všetkými zastávkami na znamenie môžeme mať zastávku kľudne aj každých 200 metrov a nebude to nijak spomalovať MHD, keďže proste na tých slabších zastávkach len vo väčšine času nikto nenastúpi/nevystúpi.
Reakcia na: TomoSK #13706:
Beriem ale nie som a nebudem aj tak vyznávačom uličiek.
Veľa som si čítal o reorganizácií MHD ZA 1988 ktorá zožala úspech, jeden z cieľov bol vyhnať MHD z uličiek preto sa mi toto zdá krok späť.
Viac by sa mi videli nové zastávky tam, kde sú ďaleko iné dostupné na hlavných spojniciach a to Brnianska a Psotného. Prípadne Lipová na Bratislavskej ulici, do r. 1994 existovala (príloha). Tiež Karpatská, MŠ - žiadne motanice. Ale nejdem sa pre to hodiť o zem.
4 - pomôže jej vyrovnávačka na Potočnej, avšak cestujúci na zastávkach ŽST, Horeblatie a Maják ju neocenia. Som v tom 50:50 ale ak je to nutné aj kvôli prekladu s inými linkami, beriem.
23 - spoje idú s L28 6:20, 6:40, 7:10, 7:25, 7:40 preto sa mi trochu nepáči pojem výrazné posilnenie v rannej špičke. Tiež aj zlepšenie intervalu v sedle na sídliská. Juh II od gympla napr. o 11tej hodine:
06(1) 15(8) 26(7) 36(1) 45(8) 56(7). Ja tam tých 10 vidím aj teraz. Viem že treba nový grafikon spropagovať silným heslom, len niektoré z tých vecí fungujú už teraz.
Odchody od gympla na Saratovskú do zmien v 2016:
11: 09(5), 51(11), 55(18)
Medzi rokmi 2002 a 2006 bolo úplne normálne že L5, 11 a 18 odchádzali na Juh behom piatich minút.
Dnes 11: 11(5) 32(4) 51(11)
Takiež legendou bol súbeh L23 a 28 v minulosti v jednu minútu celú trasu a potom 2 hodiny nič.
Nedobrý príklad je dnes centrum - Sihoť, víkend poobede. Tam čakám zmenu k lepšiemu, určite.
P7 - okrem Beckova sa to snáď podarí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.