Úprimne sa teším novej zmene niektorých liniek. Len aby to potom aj tak zostalo a nemenilo sa ako počasie. S jednou vecou /tak ako doteraz / však súhlasiť nemôžem a nikdy ani nebudem. Jedná sa o / otázka zo stránky TN/ Prečo majú byť všetky zastávky na znamenie?
Zavedenie všetkých zastávok na znamenie prinesie cestujúcim najmä skrátenie cestovného času, nakoľko autobusy MHD už nebudú musieť zbytočne zastavovať na zastávkach, ak nikto nenastupuje ani nevystupuje. Zastávky na znamenie zároveň prinesú aj zníženie hlučnosti pri rozbehu autobusov, čo určite ocenia najmä obyvatelia v nočných hodinách. Systém všetkých zastávok na znamenie na Slovensku funguje napríklad v mestách Bratislava, Košice alebo Nitra, aktuálne sa zavedenie všetkých zastávok na znamenie pripravuje tiež v Prahe.
Na prvý pohľad sa zdá, že však čo? Nuž, ale / a to sme sa už o tom riadne pohádali / :
- spoj musí odísť tak, ako bolo v grafikone naplánované. Takže , ak si ,,ušetril ,, nejaké minútky a nikoho ešte niet na nástupisku a nik nevystupuje tak vôbec nezastaví? Bol som tu ubezpečený, že vždy odíde podľa grafikonu.
- komunikačná povinnosť v autobusoch je stále na úrovni ticha, takže málo jazdiaci cestujúci, či cudzinci budú mať veľkú smolu.
- MHD nie je súťažou za koľko zvládne linku, či ušetrí paliva. Je tu pre verejnosť. A , dnes som zatiaľ ani v BA nezažil, že by všetky zastávky boli na znamenie. Poprosím prispievateľov z BA, či zas oní navrhovatelia tu verejne neklamú - je to tak? Už vopred avizujem, že prešľapy v tomto budú verejne prezentované.
Zavedenie všetkých zastávok na znamenie prinesie cestujúcim najmä skrátenie cestovného času, nakoľko autobusy MHD už nebudú musieť zbytočne zastavovať na zastávkach, ak nikto nenastupuje ani nevystupuje. Zastávky na znamenie zároveň prinesú aj zníženie hlučnosti pri rozbehu autobusov, čo určite ocenia najmä obyvatelia v nočných hodinách. Systém všetkých zastávok na znamenie na Slovensku funguje napríklad v mestách Bratislava, Košice alebo Nitra, aktuálne sa zavedenie všetkých zastávok na znamenie pripravuje tiež v Prahe.
Na prvý pohľad sa zdá, že však čo? Nuž, ale / a to sme sa už o tom riadne pohádali / :
- spoj musí odísť tak, ako bolo v grafikone naplánované. Takže , ak si ,,ušetril ,, nejaké minútky a nikoho ešte niet na nástupisku a nik nevystupuje tak vôbec nezastaví? Bol som tu ubezpečený, že vždy odíde podľa grafikonu.
- komunikačná povinnosť v autobusoch je stále na úrovni ticha, takže málo jazdiaci cestujúci, či cudzinci budú mať veľkú smolu.
- MHD nie je súťažou za koľko zvládne linku, či ušetrí paliva. Je tu pre verejnosť. A , dnes som zatiaľ ani v BA nezažil, že by všetky zastávky boli na znamenie. Poprosím prispievateľov z BA, či zas oní navrhovatelia tu verejne neklamú - je to tak? Už vopred avizujem, že prešľapy v tomto budú verejne prezentované.
TomoSK
Každopádne, dnes mnoho liniek ukončuje premávku po 18. alebo 19. hodine, sú to linky 2/12, 4, 5, 7 či 23/28, čo prirodzene do veľkej miery zjednodušuje tvorbu celodeniek. Avšak tu teraz stojíme pred veľmi vážnou dilemou. My, aj množstvo prispievateľov, požaduje predĺženie premávky do viacerých lokalít až do večerných hodín, pretože je spojenie do 18. hodiny je oprávnene považované za nedostatočné. Avšak akonáhle predlžujeme premávku o tie tri-štyri hodiny, zrazu sa mi na každej z tých liniek stane z celodenky ranná a poobedná. Riešenie, ktoré predĺži premávku inkriminovaných liniek až do večera, čo sú oprávnené požiadavky ako diskutujúcich, tak od občanov, a zároveň zachováva celodenky je podľa mňa skôr neexistujúce.