Reakcia na: draxter #13579:
Nikto tu nejde tlačiť do Opatovej nedajbože ďalšie linky, to je zase dedukcia vytiahnutá z prsta, navyše nepravdivá... Pri prezentácii poslancom bolo zdôrazňované, že Opatová má do Zámostia vlak, na stanicu či Hasičskú zase prímestskú. Trasa má byť mierne upravená tak, aby tá štvorka poskytla miestnym niečo navyše, aby pokryla ciele, ktoré prímestskou a vlakom pokryté nie sú, a to nie len pre Opatovčanov, ale aj pre novú výstavbu, ktorá je od Sihote IV vzdialená vyše 700 metrov. Okrem iného, kostol v Kubrej slúži málo bohoslužieb, na Kubranskej je zase škola, odkiaľ decká nechodia štýlom, že sa trafia práve do jedného školského autobusu.

Nič viac, nič menej. Nech počítam ako počítam, tak v c mi to vychádza na nejakých 5 spojov navyše, vo w na 3 spoje navyše. Čo sa týka počtu spojov prímestskej, nedá mi nepodotknúť - počtom spojov to asi sedí, že ich je viac, než kdesi na Juhu, no bohužiaľ sa tu jazdí takým tradičným štýlom, že každú polhodinu sa rozíde autobusový vlak. V praxi teda z deviatich spojov majú cestujúci použiteľné tak tri, tj. každých 30 minút, čo rozhodne nie je viac, než na Juhu.
TomoSK
Ad 28: Je náročné vecne diskutovať, ak do dobrej debaty vstupujú okrem objektívnych záležitostí aj subjektívne pocity. Hoci bol graf očistený o čísla, budem v tomto príspevku trošku konkrétnejší. Za priemerný pracovný deň cestuje na linke 28 z Východnej a Lavičkovej zhruba vyše 220 cestujúcich, v úseku za Autobusovou stanicou je to 150 cestujúcich denne. Len za zastávky Pod Juhom až Legionárska činí súhrnný výstup 140 cestujúcich, čo je približne 63% cestujúcich z počtu, čo nastúpilo na Juhu III. Ak by Tvoja domnienka o tom, aká je linka 28 populárnou spojnicou práve Juhu III a Sihote, museli by zároveň platiť dve hypotézy, a to:
a) všetci cestujúci z Východnej a Lavičkovej cestujú výhradne na zastávky Obchodná akadémia až Sihoť IV,
b) všetci cestujúci nastupujúci na na zastávkach Nemocnica až Hasičská cestujú iba po zastávku Autobusová stanica a nie ďalej.
Dovolím si tvrdiť, že ani jedna z týchto hypotéz pravdivá nie je, nakoľko len na úseku Nemocnica - Hasičská smer Sihoť nastúpi 195 cestujúcich. Ak za Autobusovú stanicu cestuje v sume len 150 cestujúcich, tak reálne rozdelenie vzťahov z Východnej je zhruba také, že 63% vystúpi po Legionársku (to je fakt a tvrdé dáta), ďalších zhruba 25% cestuje na zastávky Braneckého, Hasičská a Autobusová stanica, tj. k vlakom/busom a do centra mesta, a zvyšných cca 12% cestuje reálne až na Sihoť, prevažne na zastávky Obchodná akadémia a Zimný štadión.
Toto sú nejaké ničnehovoriace percentá, poďme to kvantifikovať, skvelým príkladom je najsilnejší spoj linky 28 s odchodom 7:10 z Východnej s priemernou obsadenosťou po odchode z Lavičkovej 34 cestujúcich. Za zastávkou Autobusová stanica je vo vozidle priemerne 8,9 cestujúceho, z toho priemerný nástup z centra je 3,3 cestujúceho, tzn. max. 5,6 cestujúceho nastúpilo na úseku Východná - Legionárska a aj za predpokladu, že úplne všetci (nereálne) by nastúpili už na Juhu III, tak je to pri najsilnejšom spoji počas rannej špičky úplne zanedbateľný počet. Ja rozumiem, že každý si tú svoju časť nejakým spôsobom idealizuje, ale toto je tvrdá realita, nie pocity. Osobne skutočne nevidím dôvod, prečo by práve s takýmito počtami cestujúcich mala byť zachovaná linka 28 napriamo až na Sihoť. Nie je vhodnejšie poskytnúť tej hŕstke ľudí garantovaný prestup z vozidla do vozidla a z ušetrených kilometrov im poskytnúť viac spojov na Juh III? Skrátenie intervalu je vec, ktorá by intenzity na Východnej vytiahla, a nie náhodné ciele len preto, aby to bola priama linka.