Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: theo #12405:
A "nadštandardná" víkendová obsluha niektorých obcí je perlou (asi Považia, keďže vraj v porovnaní s inými krajmi), pritom by to asi malo vychádzať z potreby a nie porovnania toho, čo jazdí inde a ešte keď to jazdí menej. Odporúčam stranu 83 okolité, to sú z pohľadu kvalitnej dopravy nezmysly, ak to nie je podložené číslami (a to nie je, keďže som to čítal celé). Rovnako ako tzv. jeden spoj večer... možno muchám na dobrú noc na Kykulu. Ale do Selca?
Reakcia na: theo #12405:
Zaujímavý je návrh nahradiť PAL TN-Teplá linkou MHD. To by aj vzhľadom na blízkosť DObrej k Opatovej bolo predĺženie linky 4. Ale či by šlo o všetky spoje alebo len niektoré, ťažko povedať
Reakcia na: theo #12405:
Naopak, chýba mi dodať, že linka TN-Soblahov by potom práve mohla byť linkou MHD. Tak ako sa to navrhuje v PD pri Opatovciach či Kanianke. NEvidím dôvod kvôli 4 zastávkam úplne súbežnú linku neprehodiť, veď je to "mestskejšia" linka než 3 alebo 11 😁 Po integrácii by to však bolo len s ohľadom na výpravu vozidiel. Inak by to už bolo jedno.
Reakcia na: theo #12405:
Je úplne scestné uvažovať, žeby PAD nahradila MHD na úseku Laugaricio - centrum (strana 18), to hádam nik nemyslel vážne. MHD už teraz nestíha tento prúd, chcelo by to kĺbak a oni tvrdia, žeby to PAD mohla nahradiť - z čoho preboha vychádzajú? A v Zlatovciach PAD predsa ani nepremáva (jedine ak autori považujú aj Novú Zlatovce, čo je iná časť, alebo Istebník a Orechové za Zlatovce). Ja som z výsledku dosť sklamaný. PAD môže pomôcť práve v Orechovom, Biskupiciach, Istebníku, Opatovej alebo Kvetnej, ak by došlo k úpravám. Ale istotne NIE medzi Laugariciom a centrom,
Poslanci TSK riešili plán dopravnej obslužnosti. Aj keď sa MHD týka len okrajovo, stále je to zaujímavé čítanie napríklad o redukcii MHD Trenčín v súbehov s PAD z centra smerom do Trenčianskej Teplej resp. Laugarícia, zrušení vnútromestskej PAD v Dubnici nad Váhom, trojcifernom číslovaní kompatibilnom s plánmi integrovanej dopravy v Žilinskom kraji...

Kompletná analýza súčasného stavu a návrhy:

https://www.tsk.sk/buxus/docs/download/pdo_tsk.zip
Reakcia na: draxter #12402:
Ano.
Reakcia na: kvorka #12395:
Súhlasím, linka 12 je o ničom, tie spoje sú nezaujímavé ani intervalom ani polohou (možno až na ranný 7:30). Ja by som skúsil posilniť na hodinový (ako linka 10 kedysi) na úkor spojov linky 2. Inak podľa mňa by bolo vhodné vybudovať zastávku na Elekričnej hneď za svetelnou križovatkou smer BN. Stáli by tam spoje liniek 3, 13, 24, 25 i 27, čo by bolo z námestia Biskupíc kompenzácia za presmerovanú linku 2. Stačilo by upraviť svetlá a ľudia by mohli prejsť bezpečne na druhú stranu. Podľa ÚPN sa má aj tak táto križovatka upravovať, tak je načase s tým uvažovať! A možno aj BUS-pruh odtiaľ až ku kruháču pred Laugom.

Ja osobne by som tiež skúsil vrátiť linku 28 do podoby pred redukciou. Ak vidíme Juh III, tam ponuka po 18:30 končí. To nie je ani v Záblatí a ani v Nozdrkovciach. A na Sihoti tiež vidno, že linka 8 a 24 ide po 20:00 tak, že linka 24 ide 10 min po linke 8. Tam by sa presne hodil spoj linky 28, čo by odchádzal na Sihoť z Hasičskej cca 21:00 (celotýždenne) a vyplnil by tú obrovskú dieru, čo tam je. Takže áno, linku 28 posilniť, možno aj na úkor spojov linky 23.

K 7/17 tiež súhlasím, treba tam pridať ponuku po 22:00, takto sa len prázdne km využijú. Trebalo by však poznať reálne obehy.

Záblatie, Zlatovce či Istebník nevyriešime, kým si mesto nevyrieši otoč. Treba zastávku aj na Brnianskej, už i nový Kaufland si ju pýta, ale mesto spí....ako obvykle. Tu by som navrhoval, aby linky 3/13 boli presmerované na Juh I a zlúčené do jednej linky (3). A na ňu prevedené i víkendové spoje z linky 5. Jednak by sa tým doplniť víkend na 20 min a jednak aj v "x" pekných 15 min bez toho jedného výpadku.

K iným úpravám: zrušiť linku 31 a posilniť buď 3 alebo 27. Zvážil by som predĺženie liniek 22 alebo 23 až Pod Sokolice pred bránu TMM.
Reakcia na: JurajZaTn #12401:
Neviem, či po tomto areáli je ešte nejaká stopa, ale popri domčeku SAD je ulička, kde je potom veľké parkovisko oplotené. To bolo ono?
Reakcia na: draxter #12399:
asi žiaľ nie, síce neviem prečo, to by stálo za otázku na mesto!
https://imhd.sk/zv/doc/sk/19556/Projekt-na-nákup-4-nízkopodlažných-autobusov-bol-úspešný

Tipujem že TN sa ani neunúval, však načo, vozový park dopĺňame hypermodrymi vozmi prímestskej dopravy a koncepcia žiadna.
Reakcia na: kvorka #12395:
Od pondelka jazdí MHD ako cez prázdniny.
Reakcia na: JurajZaTn #12394:
Ďakujem, napíšem keď sa dostanem k PC.

Trochu k aktuálnej situácii:
- stále platí víkendový režim, ale už by sa malo nabehnúť aspoň na "w", lebo všetko sa spúšťa. Verím preto, že mesto a SAD to dajú vedieť vopred, nie v predvečer (hoci rozšírenie oznámiť neskoro nie je také zlé, ako zúženie premávky)

Stále platí, že dopravca nemôže kúpiť vozy pre MHD, preto by namiesto dvoch prímestských vozov malo mesto tlačiť na nasadenie všetkých 5 kĺbových vozidiel v prvom rade a až potom vysielať tieto

Bolo by sa vhodné pozrieť na stav niektorých vozov. Áno, majú STK, ale ako vyzerajú! A zvážiť, aká koncepcia obnovy sa nastaví - nielen vo vzťahu k SAD TN ale vo vzťahu k MHD, nech ju prevádzkuje SAD, DP alebo hocikto. Proste parametricky, lebo skončíme ako v PB a potom bude nasledovať defenestrácia

Verím, že mesto zrekonštruuje aj nejaké zastávky a najmä ten otoč v Zlatovciach, ktorý bráni usporiadaniu liniek lepšie, keď už sa vyberajú na tom parkovnom také pálky

Je nemysliteľné, že úroveň MHD klesla za posledných 5 rokov vozovým parkom absolútne, hoci chváliť sa rastom prepravených cestujúcich mesto nezabúda - zabúda však dodať, že to je zásluha 4 mušketierov, čo zabojovali a ukázali, ako sa má robiť linkové vedenie a CP. A na to treba nadviazať, ideálne takto:

- linku 12 zrušiť a nechať linku 2 prejsť cez Noviny
- linku 23 zrušiť (alebo zásadne obmedziť len na účelové spoje ak sú ráno v hyperšpičke treba) a na jej úkor posilniť linku 28 a predĺžiť jej premávku do večera
- vybrané spoje liniek 6,7,11,17 a 24 posilniť kĺbovým vozidlom (presne jedno také stojí v garáži)
- miesto tých 3 spojov linky 5 v "a" ich dať na linku 13
- na linke 7 i 17 viesť záťahy vozov z Juhu na Zlatovskú a tým spojenie aj po 22-hej zabezpečiť celotýždenne bez navýšenia nákladov miesto prejazdov
Reakcia na: kvorka #12392:
Kvorka: spolocnenacestach@gmail.com
Dúfam že po covide dôjde aj k úpravám, že sa zruší 31. A linky 2 a 12 treba buď normálne preložiť aby aj Noviny mali obsluhu ako má byť, alebo 12 zrušiť a 2 presmerovať cez Noviny. A poriešiť konečne 28 na úkor 23, a posilniť 11 na Juhu I. A otoč v Zlatovciach? Sľuby sľuby, len parkovanie riešiť...
Reakcia na: JurajZaTn #12391:
Fajný matroš, obrázky kvalitné, kde by sa tá publikácia dala zohnať? Prípadne rovno kúpim od Vás. U nás v Brne si môžem nechať zdať, a tipujem že v TN a ani pri mojich prednáškach a sympóziách po našej bývalej republike ju asi len tak v Martinuse nezachytím.
Reakcia na: JurajZaTn #12388:
si veru nevšimol, u nás na fakultě už v tom čase videl iný káder...🤕

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.