Ešte večerný spoj pridať, naozaj 18:50 to je ako MHD 3 v TO do Veľkých Bedzian...a to snáď nejdeme porovnávať. Ešte relatívne nedávno posledný spoj bol x6 (či x+) a predtým bez obmedzenia.
Môj názor je, že pokiaľ sa na takto krátkej a frekventovanej trase bude vyberať "mýto" u vodiča, nikdy sa nevyužije plný potenciál tohto ramena. Toto je ukážkový príklad linky, ktorá si žiada nástup všetkými dverami a výhody MHD so všetkým, čo k tomu patria.
Objednávateľ dopravy má záujem Soblahov riešiť a aj ho riešiť chce! Možno aj práve preto, že v žiadnej obci v širokom okolí nepribudlo za uplynulé roky toľko obyvateľov ako v Soblahove.
Od 1.11. by mal aj nejaký ten spoj pribudnúť.
Napr. v odpoludňajšej špičke by mali ísť autobusy z TN po novom o 13:25, 13:57(2 min. odskok kvôli koncu prac. zmeny v Leoni), 14:25, 14:55, 15:25, 15:55.
Sobotu by sa mala tiež skrátiť diera z TN medzi 11:07 a 14:35, kde by mal pribudnúť odchod totožný s nedeľou o 12:51 a opačne zo Soblahova je v súčasnosti diera medzi 10:00 a 13:20, tam by mal pribudnúť v sobotu spoj totožný s odchodom v pracovný deň o 12:00.
Poobede počas voľných dní by mali ísť spoje z TN s drobným posunom o 14:27, 16:27 a 18:27 (vhodné od konca prac. zmien o 14 a 18, príchod vlaku z BA xx:19, prestup z MHD 1 od Sihote a zároveň aby si po zastávkach "nezavadzali".
Spoje 14:50, 16:50, 18:50 sú zasa vhodné ako prípoj k vlakom vyššej kategórie na oba smery. O 16:50 dokážu využiť aj k prac. zmene od 18tej čo je počas voľných dní dôležité.
"Cudzári" stále vidia na L11 len obyvateľov Kubrice, avšak zabúdajú na celú hornú časť Kubrej kde býva viac ľudí ako v Kubrici a veľký potenciál vo víkendovom využití - cestujúci na kyselku a "do prírody", chatové oblasti.
Samozrejme, lenže dnes sú si konkurencia. Tam by mal dopravný prieskum ukázať v prípade integrácie, čo a ako. Lebo teraz na podklade dát SAD si TNSK objedná len toľko, koľko potrebuje Soblahovčan. Trenčania majú MHD. Zatiaľ čo v prípade začlenenia by to bolo iné. A nerád porovnávam Kubricu, ktorá je na MHD napojená cca 70 rokov a ľudia sú naučení bus používať, s čímkoľvek, čo je dnes samostatnou obcou a ten bus sa tam berie od 90.rokov ako doplnok k a autu. Hoci oceňujem zmenu CP na linke k pravidelnosti, dnes v "x" zo Soblahova
4.55, 5.10, 5.55, 6.15, 6.55, 7.15, 8.00, 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 14.50, 15.28, 16.20, 17.10, 18.05, 18.50, 20.10 a 21.10
v "6"
5.15, 6.57, 8.20, 10.00, 13.20, 15.00, 16.50, 18.50
v "7"
5.15, 6.57, 8.45, 11.27, 13.20, 15.00, 16.50, 18.50
Plne súhlasím, neviem síce, koľko cestujúcich prepravuje linka, ktorá tam premáva v súčasnosti, no podľa mňa, vzhľadom na veľkosť Soblahova si viem predstaviť, že by sa to uživilo v 60/30 min. takte. Predsa len oveľa menšia Kubrica má rovnaký interval, a tým, že by sa v meste linka správala ako bežná MHD, tak by isto prepravovala aj viac vnútromestských cestujúcoch.
Soblahov je dokonca veľmi špecifický aj v tom, že sa jedná o koncovú obec. V takých prípadoch je úplne bežná prax u nás aj v zahraničí taká (ako spomenul Henrich v #14929), že linka naplno prejde pod krídla MHD, nakoľko cestovný čas či výška cestovného je spravidla veľmi podobná linke MHD. Okrem iného, hybnosť obyvateľstva je v takýchto obciach vyššia, než v porovnateľne veľkých obciach ďalej od miest.
Krásnym príkladom je Prešov, kde sú výhradne MHD obsluhované napríklad obce Teriakovce (22), Ruská Nová Ves (46), Vyšná Šebastová či Podhradík (13).
Keď ja som mal Tvoj vek,jazdil tam dvojdverový prímestský Ikarus a dve trojdverové Karosy v mestských farbách presne tak ako píšeš teraz....tak ako aj do Zamaroviec...
Faktom je že ja to mám na zastávku Gen. Svobodu podobne ďaleko, čo obyvatelia najvzdialenejšieho obytného domu vo štvrti Na Zongorke. A spod Juhu im ide "všetko".
Podľa mňa by Soblahov mala obsluhovať linka, ktorá by fungovala ako MHD (obsluhovala by všetky zastávky po trase, mala nástup všetkými dverami a boli by na ňu nasadzované 3-dverové nízkopodlažné autobusy). Niečo ako v Brne linky, s číslom pod 99, ktoré premávajú mimo katastra Brna.
Stojí tam Soblahovsky expres (pre mňa osobne pri budúcej integrácii prvá linka, lebo gro obsluhuje TN), a na zastávku Pod Juhom to je bližšie než zastavky na Juhu pre väčšinu obyvateľov.
Tak to by mali vyznačiť najmä tie problémové miesta kde auta blokujú busy pro škole.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.