ad mesto: Ďakujeme. Trasa L11 je naozaj to najlepšie čo MHD ponúka...vystúpiť a nabrať si čerstvú kyselku v Kubre je super. Kedysi bol zážitok sa tam previesť aj Ikarusom ?
Ad vozidlový park: Karosa #75 je 832 ? ale presne ako vravíš. V TN už 700ky sú len na zálohe.
Cestovný poriadok: žiaľ asi to ticho ? . S tým večerom máš absolútnu pravud, na 20-tisícový Juh ide 1x L1 a 1x L8 do hodiny (10 min posebe a 50 min nič), a občas do toho L21 (teda 1x). Pri Baumaxe nehľadaj žiadnu logiku...je to tak ako píšeš.
Vodiči: ako ktorý na ako ktorej linke. Ako všade. Predstihy sú zlé ešte viac, ak ideš po tej 19-tej hodine alebo posledným spojom. 3 min je niekedy "iný náskok". ?
Tie vývesky sú tak kadejak vyrezávané, to je fakt. Aj ja by som si vedel predstaviť dizajn a lá BB.
Práve som sa vrátil z Trenčína, ktorý som si (oproti všetkým ostatným s dosť dlhým odstupom) ako posledný zaradil do zbierky mnou navštívených krajských miest SR. Ak dovolíte, zopár postrehov cezpoľného:
MESTO - Veľmi pekné, myslím, že sa hneď na prvý raz zaradilo medzi miesta, kde sa budem cítiť dobre. Nielen veľmi pekné centrum, ale všetky mnou navštívené štvrte (vrátane sídlisk) pôsobili celkom príjemným dojmom. Najviac sa mi páčila trasa L11 do Kubrice.
VOZIDLOVÝ PARK - Veľmi veľmi slušný, v podstate až na jednu sedemstovkovú Karosu č. 75 jazdili všetko nové vozy. Ja osobne som sa celkom prvýkrát viezol v autobuse Crossway LE; dojem celkom dobrý, až na to, že v celom buse nie je jediné miesto na nízkej podlahe (dve invalidné dôchodkyne to na Juhu dosť komentovali, že si nemajú kam sadnúť). Vo vozoch celkom čisto, okná reklamnými plagátmi polepené minimálne....
OZNAČNÍKY - Tak som už aj ja konečne videl toľko diskutované nové označníky. Je pravda, že s príslušnou normou si toho veľa nepovedali, ale inak celkom zaujímavo poňaté. Trochu sa obávam ich schopnosti vzdorovať vandalizmu, ale to ukáže čas. Čo veľmi oceňujem, sú farebné zóny. Považujem to za veľmi dobrú myšlienku (inde som sa s tým ešte nestretol) a zároveň krásny príklad, ako podať pomocnú ruku v orientovaní sa cudziemu návštevníkovi mesta, a čo je dôležité, bez nezmyselného prečíslovávania liniek domácim. Naozaj super.
CESTOVNÝ PORIADOK - Vystúpil som z vlaku, prišiel ešte jeden vlak a do pätnástich minút odišlo spred ŽST snáď na všetky možné smery všetko (na Juh pre istotu aj na Saratovskú, aj na gen. Svobodu aj na Východnú). Ak je to myslené ako náväznosť na vlak, super... ale ak za tým nasleduje polhodinové dopravné ticho, tak je to už horšie. Celkovú dostatočnosť dopravnej obsluhy si nedovolím ako cudzí hodnotiť. Ale zaujal ma dosť drastický prepad počtu spojov večer po 19. hodine.
Čo som vôbec nepochopil, je systém, podľa ktorého niektoré spoje zastavujú a niektoré nezastavujú pri Baumaxe. Až dodnes som si myslel, že je to zastávka niekde na parkovisku, kam musia busy zachádzať. Po tom, čo som dnes videl, že je to riadna zastávka na trase, už absolútne nechápem, prečo tam nemôžu mať zastávku všetky spoje prechádzajúcich liniek.
VODIČI - Mysliac na neustále vaše ponosy, že vodiči jazdia pomaly, musím povedať, že moja skúsenosť bola presne opačná. Až na jeden prípad bola jazda vždy svižná, občas ma až rýchlosť prekvapila. Ďalšie prekvapenie však obyčajne prišlo po preštudovaní CP, keď som zistil, že na danú zastávku sme prišli predčasne. Nenavyknutý na také maniere som si smerom k Hasičskej dosť dobre zabehal (naposledy takto asi na strednej škole ešte), keďže pán vodič evidentne zhodnotil, že trojminútový náskok je v norme.
KOMUNIKÁCIA SAD - Toto by som videl ako najväčšie mínus. Môže prísť na zastávku aj pozlátený Crossway, ale keď v ňom nájdem oznam pre cestujúcich, kde súčasťou nadpisu sú tri výkričníky a celý oznam je vo fonte Times New Roman na A5-ke, ktorá evidentne vznikla roztrhnutím dvoch A4-iek napoly, dôležité časti textu sú miesto väčšieho alebo tučného písma zvýraznené farebným zvýrazňovačom, je to fakt zlé. Napokon, už ani samotné vývesky na zastávkach nie sú žiaden dizajnový skvost (o ich prehľadnosti ani nehovoriac), a to sú ešte pozliepané dohromady z viacerých kusov a to všetko efektne na podklad prilepené lepkami.
Toľko emócie bezprostredne po exkurzii. Je mi jasné, že z niekoľkých hodín pobytu sa hodnotiť nedá a ani sa o to nesnažím. Žiadne z uvedeného neprehlasujem za objektívnu pravdu, podávam len moje súkromné dojmy z prvej návštevy vášho mesta.
presne o tom hovorím aj ja... nie všade sa musí prikladať karta (KE, PCE, HK) keď si nekupuješ lístok (máš predplatený časový). A štatistika sa dá zistiť inak. Ja len hovorím, že to prikladanie kariet nie je výmysel dodávateľa systému, ale jeho používateľa (dopravcu). ?
VLK asi chcel povedat ze to zalezi od mesta a nie od draxtera ani od nikoho ineho, tak neviem o com sa tu vlastne hadas. Draxter ani VLK tu nepresadzuju prikladanie karty ani nastup "len" druhymi dverami. My sme vsetci kludne za to aby bol nastup vsetkymi dverami a bez prikladania...
neviem, či ste nechápaví... v Pardubiciach či Hradci to ide bez tej štatistiky a nič sa nedeje... v Košiciach tak isto... ja hovorím, že v tom systéme to ide, záleží to LEN a LEN od objednávateľa...
Trenčianskoteplicko-teplanská električka tu už bola v podobe CP. Sú tu však stále zaujímavé odkazy, obrázky atď. Pozri napríklad v Záložke zaujímavosti - Histórie TREŽ.
Škoda, že tu neexistuje zvláštní stránka MHD Trenčianské Teplice - Trienčanská Teplá, kde jezdí tramvaj. Určitě si to zaslouží ještě více než Skalica. Někdo tu dávno již psal, že to není MHD protože ZSSK, ale proč tu pak jsou Vysoké Tatry, kde to také provozuje ZSSK? To je přeci to samé. Škoda, že tu není mapička trasy, sic jednoduché a že tu není nějaký speciál. No co, co se dá dělat. ?
Akým spôsobom to robia v podstatne väčších dopravných systémoch, kde nikdy k úchylke prikladania káru tu nedošlo?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
MESTO - Veľmi pekné, myslím, že sa hneď na prvý raz zaradilo medzi miesta, kde sa budem cítiť dobre. Nielen veľmi pekné centrum, ale všetky mnou navštívené štvrte (vrátane sídlisk) pôsobili celkom príjemným dojmom. Najviac sa mi páčila trasa L11 do Kubrice.
VOZIDLOVÝ PARK - Veľmi veľmi slušný, v podstate až na jednu sedemstovkovú Karosu č. 75 jazdili všetko nové vozy. Ja osobne som sa celkom prvýkrát viezol v autobuse Crossway LE; dojem celkom dobrý, až na to, že v celom buse nie je jediné miesto na nízkej podlahe (dve invalidné dôchodkyne to na Juhu dosť komentovali, že si nemajú kam sadnúť). Vo vozoch celkom čisto, okná reklamnými plagátmi polepené minimálne....
OZNAČNÍKY - Tak som už aj ja konečne videl toľko diskutované nové označníky. Je pravda, že s príslušnou normou si toho veľa nepovedali, ale inak celkom zaujímavo poňaté. Trochu sa obávam ich schopnosti vzdorovať vandalizmu, ale to ukáže čas. Čo veľmi oceňujem, sú farebné zóny. Považujem to za veľmi dobrú myšlienku (inde som sa s tým ešte nestretol) a zároveň krásny príklad, ako podať pomocnú ruku v orientovaní sa cudziemu návštevníkovi mesta, a čo je dôležité, bez nezmyselného prečíslovávania liniek domácim. Naozaj super.
CESTOVNÝ PORIADOK - Vystúpil som z vlaku, prišiel ešte jeden vlak a do pätnástich minút odišlo spred ŽST snáď na všetky možné smery všetko (na Juh pre istotu aj na Saratovskú, aj na gen. Svobodu aj na Východnú). Ak je to myslené ako náväznosť na vlak, super... ale ak za tým nasleduje polhodinové dopravné ticho, tak je to už horšie. Celkovú dostatočnosť dopravnej obsluhy si nedovolím ako cudzí hodnotiť. Ale zaujal ma dosť drastický prepad počtu spojov večer po 19. hodine.
Čo som vôbec nepochopil, je systém, podľa ktorého niektoré spoje zastavujú a niektoré nezastavujú pri Baumaxe. Až dodnes som si myslel, že je to zastávka niekde na parkovisku, kam musia busy zachádzať. Po tom, čo som dnes videl, že je to riadna zastávka na trase, už absolútne nechápem, prečo tam nemôžu mať zastávku všetky spoje prechádzajúcich liniek.
VODIČI - Mysliac na neustále vaše ponosy, že vodiči jazdia pomaly, musím povedať, že moja skúsenosť bola presne opačná. Až na jeden prípad bola jazda vždy svižná, občas ma až rýchlosť prekvapila. Ďalšie prekvapenie však obyčajne prišlo po preštudovaní CP, keď som zistil, že na danú zastávku sme prišli predčasne. Nenavyknutý na také maniere som si smerom k Hasičskej dosť dobre zabehal (naposledy takto asi na strednej škole ešte), keďže pán vodič evidentne zhodnotil, že trojminútový náskok je v norme.
KOMUNIKÁCIA SAD - Toto by som videl ako najväčšie mínus. Môže prísť na zastávku aj pozlátený Crossway, ale keď v ňom nájdem oznam pre cestujúcich, kde súčasťou nadpisu sú tri výkričníky a celý oznam je vo fonte Times New Roman na A5-ke, ktorá evidentne vznikla roztrhnutím dvoch A4-iek napoly, dôležité časti textu sú miesto väčšieho alebo tučného písma zvýraznené farebným zvýrazňovačom, je to fakt zlé. Napokon, už ani samotné vývesky na zastávkach nie sú žiaden dizajnový skvost (o ich prehľadnosti ani nehovoriac), a to sú ešte pozliepané dohromady z viacerých kusov a to všetko efektne na podklad prilepené lepkami.
Toľko emócie bezprostredne po exkurzii. Je mi jasné, že z niekoľkých hodín pobytu sa hodnotiť nedá a ani sa o to nesnažím. Žiadne z uvedeného neprehlasujem za objektívnu pravdu, podávam len moje súkromné dojmy z prvej návštevy vášho mesta.