Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Chalani ako pridám fotky na IMHD? Vďaka za odpoveď. ?
Reakcia na: PATaMAT #3572:
Zatiaľ svojimi príspevkami dokumentuješ, že si MYSLÍŠ, že problematike rozumieš. V skutočnosti každým príspevkom dokazuješ že ničomu nerozumieš. Budeš asi nejaký ukrivdený bývalý vodič, vyhodený za šmelenie s lístkami alebo niečo podobného.
Reakcia na: PATaMAT #3564:
Tebe by som s radosťou dal osobne po papuli. Odvážiš sa vystúpiť z anonymity?
Reakcia na: Juraj #3562:
Ja sa tým bavím ? .
Kristepane, to čo za ******A sa ty vyliahlo?
som tu niekde zaznamenal ze niekto pisal ze to by sa museli zrusit spoje z mesta na sidlisko rano a zo sidliska do mesta vecer alebo nieco v tom zmysle.
ale zo skusenosti mozem povedat, ze aj rano napr. L1,3,5,8,11,15,17(c),18,21. tieto linky viem ze chodia dost vytazene aj od 5 do 8 hodiny rano ludia chodia do prace pod juh(MHT, Leoni, Ales, obchody), ale aj na juh (ZŠ, MŠ, Juzanka) cize je to celkom vyrovnane az na L9,19 tie vidavam dost prazdne a poobede ani nevravim kolko ludi chodi z juhu do mesta, vecer su spoje dokonca dost pretazene v oboch smeroch
Reakcia na: PATaMAT #3574:
Aha, takze podla teba ked si mesto zalozi DP tak si nebude musiet kupovat autobusy, ale ked da MHDcku inej firme tak ich kupovat musiet bude? 😃 Pekneeeeee...
Reakcia na: PATaMAT #3571:
poopravím ťa: MHD Trenčín nie je nič. Všetko patrí SAD TN, aj tých 39 busov (odkiaľ to číslo?). Takže aké ošarpané busy to majú trenčanom ostať? Asi žiadne, nie?! MHD TN nikde nebol subjekt, u nás je len Mesto Trenčín a SAD TN, a.s.. Neviem, ale rozmýšľaš k tomu čo píšeš, alebo si sa inšpiroval istím lietajúcim holanďanom z BB sekcie?
Reakcia na: PATaMAT #3567:
Ty co davas? SAD BA (inak, ta uz neexistuje, vola sa to Slovak Lines) nema MHD. Vies, to bude tym.
Reakcia na: Valec #3570:
zbytočne hrach na stenu hádzať...kto nechce, nechápe.
S týmto absolútne možno len súhlasiť:
"Rýchlejší nástup = kratšia doba cestovania = zaujímavejšia doprava pre cestujúcich = viac cestujúcich = vyššie tržby
= kratšia doba cestovania = rýchlejší obrat vozidiel = nižšie náklady" a ja ešte pridám menšie meškania, namiesto postávania viac pohybu. ?
Reakcia na: Juraj #3561:
tak to hej, som vždy rád keď Slováci prispejú aj v zahraničí k dobrej robote.
Reakcia na: PATaMAT #3578:
a to si sa vyťahoval, že doprave rozumieš. No, utvoril som si na základe tvojich vyjadrení názor na tvoju osobu a to mi stačí. Mrhať zbytočne svojim časom a energiou nebudem. ?
Reakcia na: PATaMAT #3578:
Podľa tejto logiky by do niektorých obcí (častí mesta) nechodil žiadny autobus po celý deň, do iných (hoc aj na sídliská) by zasa nechodil skoro ráno a neskoro večer. Tiež by ma zaujímalo, ako by si riešil vratné spoje, teda tie, ktoré sú v jednom smere plné ale v druhom prázne (napr. tie čo idú ráno na sídliská prázne len preto, aby do centra odviezli desitaky ľudí).
Reakcia na: VLK #3577:
Nerentabilný spoj zjednodušene znamená, že sa v autobuse vezie 5 ľudí. Tzn. že autobus nie je vyťažený a tento spoj by sa mal podľa mňa zrušiť. Piati ľudia sa odvezú aj v inom autobuse a peniaze na takýto spoj sa možu použiť na spoje preplnené pridaním posilového spoja a pod.
Reakcia na: PATaMAT #3574:
mesto si objednáva službu a rovnako stanovuje podmienky tej služby, t.j. koľko km tie vozidlá nabehajú za rok (výkon) a ten je stanovený CP, ktorý mesto schvaľuje ako objednávateľ služby (pripravovať ho môže ktokoľvek na základe dohody objednávateľa - mesta [mesto, dopravca, VÚD, iná organizácia...]). Z tohto pohľadu aj "nerentabilné" spoje sú v rukách objednávateľa, nakoľko ten sleduje výkazy dopravcu, ktorý "jazdí" objednané výkony. Čo si mesto objedná, to sa "jazdí".

Ale aj tak stále nechápem, čo sú to "nerentabilné spoje" vo verejnej doprave.
Reakcia na: PATaMAT #3571:
je zaujímavé, ako si dokážeš v jednej vete odporovať: "Myslíš, že najbližšie roky sa bude investovať do autobusov? /okrem tých čo sú naplánované" - samozrejme takéto investície sú plánované, ako inak. Takže sám si si odpovedal an otázku, či sa bude investovať do vozového parku a zmietol si svoju vlastnú hypotézu o tom, že sa investovať nebude. Tak neviem neviem... ?
Reakcia na: PATaMAT #3574:
"Presne ako hovoríš. Mestu nezostane nič. Tzn. keby chce podpísať mesto zmluvy s novým dopravcom znamenalo by to že musí nakúpiť nové autobusy, dopravca by nemal priestory ani nic podobne."
Ale mesto si službu len objednáva. Žiadne autobusy predsa nekupuje. Ak by chcelo vymeniť dopravcu, tak mesto žiadne autobusy ani budovy kupovať nemusí, to je záležitosť prípadného záujemcu. Ak ideš kaderníkovi, tiež ti po ostrihaní nedá nožnice. Ak pôjdeš druhý krát k inému, tiež si k nemu žiadne priniesť nemusíš. Dávaš teda tiež peniaze do cudzieho?

Keby bola doprava taká lacná ako si myslíš, tak si mesto zriadi vlastný podnik. Ale pochybujem, že v rozpočte máte voľných vyše 7 mil. € len na autobusy. Aj v PB si mysleli, že ich SADka okráda a po zriadení spoločného podniku im kvôli odpisom vyskočili náklady na dvojnásobok.

Ohľadom CP sa vyjadrovať nebudem, keď ho niekto spraví na figu, je jedno či sedí na MsÚ, SAD TN alebo vlastnom DP.
Reakcia na: Valec #3573:
Presne ako hovoríš. Mestu nezostane nič. Tzn. keby chce podpísať mesto zmluvy s novým dopravcom znamenalo by to že musí nakúpiť nové autobusy, dopravca by nemal priestory ani nic podobne. Mesto by zacínalo zasa odznova a zasa bude valit penize do cudzieho. Naozaj nechápem, prečo mesto neurobí dopravný podnik. Určite by sa nasli ludia, ktorý by tomu rozumeli a na SAD-ke sú ludia ktorí tomu rozmenjú, lenže im nedajú možnosť sa prejavit. Ked mesto platí tak to robme. Zrušenie nerentabilných spojov zo strany SAD-ky neexistuje a zo strany mesta nie je žiadna chuť. A CP? Je pre koho? Starý CP bol robený pre ludí, Snažilo sa robiť CP tak by mali ludia prípoje na vlaky a pod. Teraz sa dala urobiť študia do žiliny za veľké peniaze a jediné čo sa týmto docielilo je že sa autobusy premávajú po Trenčíne prázdne lebo sa presúvajú z linky na linku. V minulosti bolo clieľom znížiť prázdne kilometre. Teraz? Ich máme tolko, že mohlo byť dalsích niekolko spojov. A prečo? Žeby mesto platilo aj prázdne kilometre? naozaj neviem.
Reakcia na: PATaMAT #3571:
Jééj, opäť všetko zle.
MHD je služba, ktorú si objednáva mesto u dopravcu pre svojich občanov. Je úplne jedno od akej firmy si ju objednávať bude. V TN si ju mesto objednáva od spoločnosti SAD Trenčín. Táto spoločnosť vlastní všetok majetok (autobusy - mestské i prímestské, zastávkové označníky - tie nové v meste ale už tuším patria mestu, garáže, budovy...). Spoločnosť SAD Trenčín vlastní SIRS Development a Fond národného majetku - presný pomer teraz ale neviem.
Objednávka služby MHD sa vykonáva na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Mesto si ňou stanovuje rozsah služby - počet liniek, cestovné poriadky, cenu cestovného a pod. Dopravca potom vykonáva dopravu na základe týchto podmienok. Keďže však všetko dostane dopravca stanovené, je len veľmi málo pravdepodobné, že pri takomto podnikaní by dosiahol nejaký zisk. Preto je v zmluve dohodnutý spôsob ako, v prípade že dopravca je na vybraných tržbách stratový, mu objednávateľ vynahradí rozdiel. Výpočet oprávnených nákladov (teda takých ktoré s vykonávaním objednávky bezprostredne súvisia) je stanovený zákonom a objednávateľ ho má možnosť kontrolovať.
Teda po skončení zmluvného vzťahu (v tomto prípade 10 rokov) má objenávateľ, teda mesto, možnosť uzavrieť novú zmluvu so SAD TN, ale ak nebude spokojný môže uzavrieť zmluvu s akýmkoľvek iným dopravcom. Po skončení zmluvy však mestu nezostane nič - žiadny autobus.
Čo sa týka tej obnovy vozidlového parku, objednávateľ si môže dať do zmluvy podmienky upravujúce aj toto. A to napríklad tým, že stanoví dopravcovi druh a počet vozidiel, ich maximálny vek a pod.

Ak by v meste existoval dopravca, ktorého bude vlastniť (aspoň čiastočne) mesto, zmluvné vzťahy budú viac menej rovnaké. Jediným rozdielom v takýchto prípadoch býva, že mesto nekontroluje podnik tak prísne, keďže priamo v ňom má svojich zástupcov ktorý mu šéfujú a teda majú to pod kontrolou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.