Po posledných nepríjemných skúsenostiach s našou MHD by som navrhoval, aby mali vozidlá GPS a mohli byť odsledované po svojej trase. Predsa sa meškanie tolerovať dá skôr ako to, ak bus na svojej trase zastávku vynechá úplne...predsa v špičke je meškanie do 5 min a v sedle do 2 min akceptovateľné, rovnako ako prípadný predstih 1 min. Ale problém je najmä v zlom nastavení intervalov na linkách. Naozaj by sa mali kompetentný zamyslieť na chronometrážou, a prejsť si trasy v niektorý týždeň aj víkend na všetkých linkách. Nie je predsa možné, aby mali busy rovnaký čas na prejdenie svojej trasy v špičke a v sedle, a následne vznikali predstihy 3-5 min. Potom sa busíky "loudajú" štyridsiatkou a brzdia ostatnú premávku, ktorá zase brzdí potom spätne ich.
este na novy CP si zabudol, ale ten pride podla mna rychlo. Stylom: rano dojdes na zastavku a zistis ze ti nejde spoj ktorym bezne chodis...nebudes vediet preco az sa sam dovtiúpis ze uz plati novy CP. Co nepoznate ako u nas vsetko chodi, najhorsim problemom nasej MHD je organizacia a disciplina
co sa tyka cas. chronometraze:
1-dobre rozlozene casy medzi zastavkami
2-snad ok, ale medzi niektorymi zastavkami je ten cas zvlastny (Hasicska-gympel 1 min.) a potom v biskupiciach rozdiel medzi zastavkami 3 a 2 min. v smere spät su tiez nejake somarinky napr. medzi Legionarskou a Braneckeho 3 min. tam by bolo vhodne skratit trasu o 1 min. aby bolo rovnake tam aj spät
3,4,5-ok
6-jazdna doba sa predlzila oproti r. 2006 o 3-7(max) min. je to zbytocne si myslim, kazdopadne minimalne ta minuta moze ist dolu
7-ok
8-ako pisal kvorka pri sihotarskych linkach je zbytocne v zavere trasy z centra v smere na VUO niekde medzi zastavkami viac ako minutu a to plati aj pre ostatne linky
9-ok
11-ma az moc kratku jazdnu dobu busy maju problem stihat to aj cez vikend nieze to v spicke a robia sa potom husarske kusky ale za normalnej jazdy sa meskanie casto vytiahne aj na 15 min. cize tam by stalo mozno o uvazenie pridat tam nejaku minutu. hlavne usek JUH1-AS za 15 min.? to len L22 za marie terezie chodila za 15 min. na stanicu a to kratsou trasou vtedy este prazdnym mestom
13-celkova jazdna doba by vyhovovala ale rozlozenie medzi jednotlivymi zastavkami je hrozne medzi AS-hasicska 2 min. v zavere trasy az 6 min. ?
15,16,17-ok
18-tu je najviac vidiet to co kvorka poukazoval na poslednych zastavkach ktore su od seba vzdialene par metrov su rozdiely 2 min. a napr. medzi Legionarskou a Braneckeho 1 min.
19-hlavne rano by to presla rychlejsie aj prejde...
20-skratit
21-v zavere trasy v smere do Opatovej rozdiely 2-3 min. medzi zastavkami, somarina, skratit o 2 min. aspon
23-tiez skratit o 2 min.
28-to uz som spominal v smere VUO-JUH3 medzi zast. Pod Juhom a Vychodna 3 min. a Vychodna po konecnu 2 min. v centre su zasa casy kratke...medzi Leg. a Leg., nemocnica 1 min.:(
Osobne si myslím, nie žeby som sa chcel zastávať vodičov, že predstihy často spôsobuje zle nastavené chrono medzi zastávkami. Je predsa diametrálny rozdiel ísť v špičke cez centrum a v sedle. Na porovnanie, v roku 2000 linka 8 odišla od VÚO o 18:35, pri zimáku mala odchod 18:40 a na Hasičskej bola 18:44 min.
Najmä linky ako 23/28 by mali mať v závere trasy kratšie intervaly. Je nezmysel, aby jazda sihoťou mala medzi ktorýmikoľvek zastávkami 2min interval! Od Rázusovej po VÚO jedine 6-7 min. Viac nie.
Isteže, tých faktorov je viac. Ale myslím si že minimálne ako prípoj na R od BA a ZA by sa uživila. Lenže tu ani to už nefunguje. V každom prípade by si zaslúžila nejakú invenciu, ale zločinecká už ani nechce niečo vymýšľať, ľahšie je len škrtať...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec