Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #2712:
Nie som dopravny inzinier, no co sa tyka kruhovych krizovatiek ma asi pred 2 tyzdnami zaujal clanok v americkom TIME prave o kladnych strankach tychto realizaciach. Zobrali si na "musku" tusim Indianu, kde sa nad takto upravenymi krizovatkami doslova dusovali. Ako priklad uviedli aj Francuzko (a ak sa nemylim, je tam cca 16tis takychto krizovatiek). Hladal som ten clanok na nete, ale nejak som sa nedoklikal. Ak by si mal zaujem, mozem ho odfotit a poslat Ti do mailu niekedy na buduci tyzden, kedze ho mam doma.

BTW: 43 percentna uspora paliva oproti svetelnej krizovatke. No to je udaj prave z TIME-u. U nas to moze byt menej, kedze kym sa im tie ich tazke kravy rozbehnu....no aj tak ide o usporu paliva a mensia miera zatazenia pre prirodu! To, ze vodic nemusi castokrat zastavit a znovu sa rozbehnut je velke plus (mozno akurat v spicke by sa dalo trochu polemizovat, ale to moze byt aj nevhodnym trasovanim jednotlivych nosnych tahov). Toto si uvedomili aj dvaja prepravcovia v Manchestery, kde su vsetky zastavky LEN a LEN na znamenie....ale to len tak mimochodom.
Reakcia na: draxter #2711:
Ja síce na strane 42 žiadnu mapku nemám, ale ide mi o tieto križovatky na hlavnom prieťahu cez TN:

- Pred poľom (okružná)
- Billa (CSS)
- MAX (okružná)
- Kukučínova (CSS)
- Kragujevských hrdinov (CSS)
- TATRA (okružná) ?
- Palackého (CSS)
- Pod mostom (okružná) ?
- Súdna/K Dolnej stanici (podľa Generelu CSS,; podľa UŠ CMZ okružná)
- Legionárska (odsadená CSS)
- Kaufland (okružná)
- II/507 - juhovýchodný obchvat (okružná)
- TESCO (okružná)

Všetky okružné križovatky sú plánované ako malé okružné križovatky (jeden pruh v okruhu, vonkajší priemer cca 40 m), čo nie že spomalí dopravu, ale bude priam jej brzdou. Obzvlášť, keď sa okružné a CSS striedajú.


Okružná križovatka pri Kauflande tiež nie je vhodná ako okružná, nakoľko sa pripravuje výstavba v časti Štvrte, čo v súvislosti s privádzačom len nageneruje ďalšiu dopravu.
Reakcia na: Valec #2710:
na strane 42 som videl jednu mapku s červenými bodkami. To ale nie sú kruháče, prvé dve sú už zrealizované (str. 26), a sú to obyčajné križovatky. Neviem teda, ja som zmienku o kruháčoch nenašiel.... ?. Jediný kruháč bude na konci Električnej pri Esse (Kauflande), kde je však nevyhnutný a bude logickým vyústením spojenia gen. Svobodu. Teraz autá idúce z Juhu do Tesca, smer ZV, ani neodbočia doľava. Tam však už štvorprúdovka končí, takže je to ok. ?
Reakcia na: draxter #2709:
Okružné križovatky si môžeš pozrieť v koncepte Generalu dopravy (http://www.trencin.sk/28872 str. 30-42), to parkovanie som videl v urbanistickej štúdii CMZ.
Reakcia na: Valec #2708:
tak to mi je novinka! Kde si o tom čítal? Pošli mi linak alebo na mail. Viem, že ÚPN počíta len s vybudovaním nového križovania Legionárskej ulice, inak žiadne kruháče by tam byť nemali, lebo už terajšie napojenie súdnej ulice sa tak sprvu malo realizovať, ale nakoniec sa to urobila tak, ako to je teraz: 2 pruhy priebežné, a jeden odbočovací v smere od centra ku Kauflandu, opačne tiež a semafory. A to parkovanie pozdĺž? To by bola somarina, kurník veď tam ani nie je dôvod parkovania, tá cesta centrum obchádza...inak podobne to urobili na Juhu. Od kruháča pod Juhom je totiž celá ge. Svobodu štvoprúdovka. Akurát od roku 2004 je od zastávky gen. SVobodu rázc. už len dvojprúdovka z pozdĺžnym a na druhej strane cesty so šikmým parkovaním. Hádam toto čo píšeš nie je pravda, lebo už teraz by sa žiadala štvorprúdovka až k Tescu a aj ten kúsok Kaufland - kruháč Pod Juhom, ktorý je len 2-prúdový.
Reakcia na: draxter #2702:
Tak potom ale nechápem, prečo sa mesto snaží jedinú kapacitnú komunikáciu v meste poku....ť niekoľkými MALÝMI OKRUŽNÝMI križovatkami a (v určitých miestach) vybudovaním pozdĺžneho parkovania miesto jedného pruhu. ?
Reakcia na: brefos #2706:
? ? ? . Okrem nových busov sa nič, ale absolútne nič nezlepšilo. Naviac len robia chaos s tými novými názvami, ktoré ešte ani nie sú schválené, ani namontované označníky...sa mi chce "blejt velebnosti" keď to čítam.
Inak chcek by som upozorniť admina alebo tvorcu mapy pre TN sekciu, že v zozname liniek na Gen.Svobodu otočka a na samotnom zozname liniek na mapke chýba linka 3.
Reakcia na: Valec #2701:
poslal som ti na mail moje ICQ číslo, došlo?
Reakcia na: mato5287 #2700:
aj ja som ju dnes videl, ale nevedel som za co zaskakuje pretoze isla pred busom s ktorym som siel a zozadu nebola oznacena:)
Re #2702 draxter: myslim ze najvacsi problem je samotna Ul. kniezata Pribinu kde je len 1 pruh a ide tadial vsetka doprava smeru Zvolen, sidl. Juh, Centrum a tvoria sa tam denno denne zapchy a upchava to aj Hasicsku
Reakcia na: Valec #2701:
áno, cesta od pumpy Esso (Kaufland) až pod most (kniežaťa Pribinu) je štvorprúdová. Možnosť rozšírenia je, nakoľko povedľa vedúca trať je cca 2m od cesty. Naviac, aj chodník po pravej strane je nevyužívný, v úseku križovatky s Legionárskou po zastávku Električná nemocnica je naviac ešte oddelený trávnikom. Dá sa povedať, že od sídliska Pred Poľom na vstupde do TN od ZA až po Kaufland je v kuse štvorprúdovka (prerušená hádam len križovatkami pod mostom, keď nejdú vždy oba pruhy rovno...).
Rád by som sa spýtal. Elekričná ulica je v celom úseku medzi Rozmarínovou a Kauflandom štvorpruhová? Ak nie, je tam možnosť rozšírenia? Vďaka.
dnes v výprave #85 namiesto#02
Reakcia na: milan005 #2697:
hej hej, on to bol...
Reakcia na: mathre #2696:
no a vis co je najlepsie? ze spoj ktory som ja marne cakal 16 min. mala tiez robit #45, nevies ktory vodic siel? asi "Milan" taky brckavy, fuzy pod nosom
Tak teraz vam ja poviem co sa mi vcera stalo. Nastupil som si vcera na linku 2 pri obchodnej akademii odchod 19.39. Siel voz 45, spoj mal ist k maxu, bol aj oznaceny malou tabulkou. Pri odchode zo stanice neodbocil vlavo, ako chodia vsetci ale siel napravo, tak si vravim ze pojdeme po Stefanicke. To som si len myslel. Na krizovatke odbocil doprava a az tam sa spamatal, ze mal ist k maxu, tak zastavil a rozmyslal co ma urobit. Tak isiel nasledovne. Po cesta na hasicsku vypal tabulu, zastavil na zaciatku zastavky, vylozil ludi, sli sme pod most, pri gympli dolava, a cez hasicku spat k maxu, tam zapal tabulu, nalozil dvoch chalanov, a sli sme opat na hasicsku, kde sme zastavili uz normalne a potom uz cesta pokracovala normalne... Aspon som sa povozil:D
Reakcia na: kvorka #2694:
to vies ze su lepsie...myslim ze je to zamer ked nechali v premavke najhorsie vozidla a to nie len ako doplnok v spicke ale na celodenne poradia a vikendy, prip. nocnu linku (81,83,87). chucu aby z tychto vozidiel vytrieskali este aj to posledne dokedy ku koncu roka zrejme definitivne odidu z premavky a vozidla ako #78 alebo #85 budu nadalej ponechane ako zaloha. a ktovie, ale typoval by som ze aspon ta 78. Inak nevie niekto co je so #79? #77 ta uz je od zaciatku augusta asi definitivne vyradena (chvala Panu Bohu)
Reakcia na: milan005 #2693:
mne sa zase stal už aj opak: spoj čo nemal ísť k maxu, k nemu išiel ? . Situácia s #21 začína byť vážna. Vlajková loď trenčianskej MHD, a chodí ako doteraz #78 ? . Inak si myslím, že #78 a #85 sú vo vynikajúcom stave, určite lepšie ako #87 alebo #81.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.