Myslím si, že súčasný CP je nielen nevhodný pre súbehy liniek a nepostačujúcu prepravnú kapacitu pre JUH II vo večernom sedle /2 spoje do hodiny/, ale najmä kvôli tomu, že pre NP autobusy a ich nasadenie neboli vytvorené vhodné časové polohy.
Takisto CP nezodpovedá potrebám nasadenia kĺbových vozidiel, ktorých je nielen málo /5/, ale majú množstvo prejazdov a najmä v poobedňajšej špičke sú odstavované z premávky veľmi skoro, hoci dnes už nekončia pracovné smeny len o 15:30, ale veľa ľudí ide z práce domov práve po 17:00. Vtedy je však už aj interval veľmi biedny /asi okrem L1/, a aj žiaci z krúžkov, hudobnej a iných mimoškolských aktivít by MHD využili rozhodne viac, ak by nešli 4 spoje za sebou a potom 30 minút nič.
Rovnako by malo byť nasadenie kĺbov na L1 logickejšie v tom, že spoje do Kubry by mali byť kĺby a spoje po AS sóla /v zásade/. A na linke 8 interval 60 min je nepostačujúci, naviac ešte súbeh s L18 3min po sebe tieto linky degeneruje, lebo si vzájomne berú cestujúcich.
Vozidlo #21 vzhľadom k tomu, že je NP, by malo byť využité rozhodne viac, ako do 17:40 hod, a aj cez víkend by kľudne mohlo premávať v MHD /L1 alebo L8/. Tiež by sa malo uvažovať o tom, že sa pre obehy busov #01 až #05 prispôsobí CP, a rozhodne sa, ktoré linky budú obsluhovať. Je zbytočné ich posielať na L9,16,20. Treba sa rozhodnúť napr. tak, že:
#01 bude na L18 celodenne
#02 bude na L11 celodenne
#03 bude na L13 celodenne
#04 bude na L5 celodenne
#21 bude na L1 celodenne /resp. v kombinácii na L1+8/
#05 bude NP záloha, čiže môže byť kľudne nasadená v MHD, a v prípade výpadku NP vozidla zaskočí na garantované poradie.
Uvedené návrhy treba posúdiť a prispôsobiť skutočným potrebám dopravy, nakoľko cestovanie z Juhu je ráno a poobede niekedy skutočným utrpením, a aj Sihoť, TRENS či Zámostie potrebujú v určitej dobe dopravu posilniť, a nie súbehovať.
Takisto CP nezodpovedá potrebám nasadenia kĺbových vozidiel, ktorých je nielen málo /5/, ale majú množstvo prejazdov a najmä v poobedňajšej špičke sú odstavované z premávky veľmi skoro, hoci dnes už nekončia pracovné smeny len o 15:30, ale veľa ľudí ide z práce domov práve po 17:00. Vtedy je však už aj interval veľmi biedny /asi okrem L1/, a aj žiaci z krúžkov, hudobnej a iných mimoškolských aktivít by MHD využili rozhodne viac, ak by nešli 4 spoje za sebou a potom 30 minút nič.
Rovnako by malo byť nasadenie kĺbov na L1 logickejšie v tom, že spoje do Kubry by mali byť kĺby a spoje po AS sóla /v zásade/. A na linke 8 interval 60 min je nepostačujúci, naviac ešte súbeh s L18 3min po sebe tieto linky degeneruje, lebo si vzájomne berú cestujúcich.
Vozidlo #21 vzhľadom k tomu, že je NP, by malo byť využité rozhodne viac, ako do 17:40 hod, a aj cez víkend by kľudne mohlo premávať v MHD /L1 alebo L8/. Tiež by sa malo uvažovať o tom, že sa pre obehy busov #01 až #05 prispôsobí CP, a rozhodne sa, ktoré linky budú obsluhovať. Je zbytočné ich posielať na L9,16,20. Treba sa rozhodnúť napr. tak, že:
#01 bude na L18 celodenne
#02 bude na L11 celodenne
#03 bude na L13 celodenne
#04 bude na L5 celodenne
#21 bude na L1 celodenne /resp. v kombinácii na L1+8/
#05 bude NP záloha, čiže môže byť kľudne nasadená v MHD, a v prípade výpadku NP vozidla zaskočí na garantované poradie.
Uvedené návrhy treba posúdiť a prispôsobiť skutočným potrebám dopravy, nakoľko cestovanie z Juhu je ráno a poobede niekedy skutočným utrpením, a aj Sihoť, TRENS či Zámostie potrebujú v určitej dobe dopravu posilniť, a nie súbehovať.
mato5287