Reakcia na: draxter #13782:
"60 min doobeda na 11 či špičkových 30 min na 2? Či 60 min cez víkend na nosných linkách? To nie je hodne 2€."Úplne súhlasím. Nechcem hovoriť za zástupcov mesta, ale myslím si, že práve toto je dôvod, prečo padlo rozhodnutie urobiť tento rok okrem novej koncepcie MHD aj reformu tarify.
Cestujúci za (v prípade pravidelných cestujúcich len o niečo málo) vyššie cestovné získajú:
- 5 minútové intervaly na sídliskách v čase špičky,
- zdvojnásobenie počtu spojov na nosných linkách cez víkend,
- takmer zdvojnásobenie počtu spojov na linkách 24 a 25,
- masívnejšie nasadzovanie harmoník, aj cez víkend,
- dôstojný rozsah nočnej dopravy, aký sa na krajské mesto patrí.
A dalo by sa pokračovať. Nezabúdajme tiež, že pred necelými 2 rokmi sa kompletne vymenil vozový park, všetky autobusy sú bezbariérové a klimatizované, s moderným infosystémom a USB zásuvkami, postupne sa tiež debarierizujú zastávky.
Výška cestovného je pritom pri drvivej väčšine lístkov rovnaká už 13 rokov. Niektoré lístky sa dokonca v roku 2016 zlacňovali.
TomoSK
Osobne si však myslím, že tieto dáta si budú skôr chrániť, nech ich vešať na internet. Okrem iného, bolo by to značne neštandardné, aj rôzne PDO sa neskôr dodatočne očisťovali o dáta, príkladom sú PDO KSK a PSK.
Niektorým nemenovaným dopravcom prekážalo aj "manuálne" sčítanie cestujúcich na zastávkach, prezentovali to ako ich know-how.