Reakcia na: milan005 #13732:
Keď tak premýšľam, zvláštna nočná tarifa je asi iba slovenskou špecialitou, pretože si nepamätám, že by som bol niekedy v zahraničí skásnutý vyššou sumou v noci, než počas dňa. Osobne to vnímam tak (a to aj keby sme si veľmi striktne vykladali verejný záujem po novele zákona o verejnej doprave), že nočná doprava nie je žiadnym "produktom navyše", ale súčasťou základnej dopravnej obslužnosti ak mi počas nočných hodín vznikajú prepravné prúdy, ktoré sú schopné rozumne naplniť jednotlivé nočné spoje. Nočná tarifa v súčasnosti zostala už snáď len v Košiciach pri jednotlivých cestovných lístkoch, všade inde sa skôr či neskôr zrušila. Pekným príkladom je Žilina, kde po zrušení nočnej tarify, zavedení uznávania PCL a zmene trasy linky citeľne narástol jej potenciál a vyťaženosť, hoci je trasa nočnej linky stále pomerne motanica. Takisto skúsim takú úvahu - ranná 22ka k Zemplínu ide o 3:45, čo sú stále nočné hodiny. Zánikom 22ky a akýchkoľvek skrátených spojov po AS počas dňa prejde tento spoj pod linku N1, prečo by si teda cestujúci mali zrazu viac platiť v totožnom spoji? Ak by spoj o 3:45 zostal na dennej linke a odvozy od večerných/nočných vlakov by už boli na nočáku, prečo by si cestujúci vo veľmi skoré ráno mali platiť za cestu menej, než cestujúci v neskorších večerných hodinách?
Odpoveďou teda je, že na nočákoch bude platiť štandardná denná tarifa a trúfam si povedať, že v tomto je absolútna zhoda naprieč Mestom, našim združením aj dopravcom.
TomoSK
Smer OZ Belá majú cestujúci k dispozícii zastávky Električná nemocnica a Biskupice námestie. Nozdrkovce majú hŕstku obyvateľov a mimo školských spojov prakticky nulové frekvencie cestujúcich.