Do Nového roku 2024 želám všetkým diskutujúcim, vodičom aj čitateľom hlavne veľa zdravia i šťastia (na Titanicu boli tiež zdraví a nepomohlo, lebo nemali šťatsie) a skúsim si zaležať tzv. 10-toro MHD:
1. znovuobnovenie nočnej dopravy
2. nasadenie piateho kĺbaku do riadnej výpravy počas pracovných dní
3. pozitívne zmeny ohľadne MHD v Zámostí
4. posilnenie MHD cez víkend na Juh I na 20 min
5. predĺženie premávky na Juh III do 22:00
6. úplný integrovaný systém s PAL na území mesta
7. zriadenie nových zastávok v rozvojových lokalitách
8. zvýšenie počtu rekonštrukcií zastávok
9. el. tabule odchodov v reálnom čase na najdôležitejších zastávkach v meste
10. prijatie koncepcie rozvoja MHD na najbližších 15 rokov
1. znovuobnovenie nočnej dopravy
2. nasadenie piateho kĺbaku do riadnej výpravy počas pracovných dní
3. pozitívne zmeny ohľadne MHD v Zámostí
4. posilnenie MHD cez víkend na Juh I na 20 min
5. predĺženie premávky na Juh III do 22:00
6. úplný integrovaný systém s PAL na území mesta
7. zriadenie nových zastávok v rozvojových lokalitách
8. zvýšenie počtu rekonštrukcií zastávok
9. el. tabule odchodov v reálnom čase na najdôležitejších zastávkach v meste
10. prijatie koncepcie rozvoja MHD na najbližších 15 rokov
Viko
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.
Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.