Reply on: kvorka #13435:
Vedel by som si v odpoludňajšej špičke predstaviť 3 kĺbaky na L1 a 2 kĺbaky (z toho jeden podmienečný) na L24. Avšak ráno úplne neviem ktoré spoje by boli tak stavané. Možno L1 o 6:50 a 8:15?
A možno by len stačilo poobede tú L24 posilniť kvantitou na úkor L2/12 na 30 min.
Mohli by tak mať L2+12+24+28 spoločný interval poobede 15 min. bez nejakých odskokov.
A spolu s L8 a 4 interval 7,5 min.
Ale možno aj tak by sa tam "podmienečná" harmonika využila.
Aj tie spoje čo píše Marek chodia už dlhý čas dobre vyťažené. Avšak vytvorenie takého "podmienečného" kĺbového poradia by si vyžiadalo určite veľkú úpravu turnusov čo nebude žiadúce.
Viko
Lenže bez kĺbovej zálohy máš len dve možnosti:
1) Vytvoríš obeh, na ktorom výpadok kĺbu nebude cítiť. To znamená, že ti naň v pohode stačilo sólo a zbytočne ti na každom spoji plynú náklady na kĺb.
2) Vytvoríš obeh so spojmi, vyťaženými na klbák. Klbák vypadne a sólom ľudí buď nepoberieš, alebo pôjdu jak sardinky - a nabudúce si rozmyslia, či ísť MHD.
Rozumiem, že vám je ľúto vidieť zálohu "zbytočne" stáť v garáži, ale rezerva sa kalkuluje na správkové percento + mimoriadne výpadky nie z pasie. Je to nástroj, ako zabezpečiť spoľahlivú dopravu.
"Voz bol drahý" sa predsa dá riešiť jednak striedaním busov na turnusoch tak, aby každý mal podobný kilometrický beh, jednak obstaraním zálohy nie novej, ale jazdenky (napr. z iného Transdevu), ktorá sa už splatila a stojí v podstate len údržbu.