Reakcia na: draxter #12141:
Tak ako mesto nie je spokojne s GO Irisbusu, zaujímavé, čo pre to spravilo?? Odsúhlasilo už tretím rokom opravy a plánujú sa aj opravy dalších autobusov.Na autobus #66 si teba iba zvyknúť
, a ver že pribudne ešte min. #67 a aj #68, toto si mesto tiež odsúhlasí/odsúhlasilo už. Vôbec si nezastávam sadku, každý má maslo na hlave, ale mesto ma väčší podiel na tom. Ma viac možnosti a nástrojov ako sa vyhnúť tomuto stavu čo sa tu deje.
Z mesiaca na mesiac je vidieť, že jazdí viac záložných vozov viac záloh, autobusy starnú to je nezvrátiteľný fakt. Dopravca využíva to čo má, je pravda, že občas by to chcelo lepšiu výmenu, bez #66, a nedávať na garantované spoje Irisbus ale keď sa nedá tak sa nedá. Či lepšie nech nejde žiaden bus?
Nemôžeš zasa chciet aby miesto #66 šiel kĺbak, každý bus ma svoj jazdný prikaz, kĺbak nemôže do každej časti mesta ísť, toto sa nedá zameniť. Krátky bus robí viacero liniek, pokiaľ kĺbak iba linky 1,8,17,24,25 ak sa nemýlim.
Neviem či by malo význam nasadenie 5eho kĺbaku, skôr spoje ktoré sú pravidelne plné posilniť druhým autobusom. V prípade poruchy kĺbaku potom je aspoň záložný #51.
A je aj veľmi ťažko povedať kedy je spoj preplnený, ak je v priebehu celej linky prepravených nejakých 60-70 ľudí je to podľa mna v pohode. Síce ľudia stoja ale je to mestská doprava, nie diaľková, že každý musí sedieť. Komfort cestovania sa dá zvýšiť aj inými opatreniami aj bez kĺbových, ale nie z vozovým parkom MHD Tn. Nový crossway #22 už toto môže ponúknuť.
. Do každého opraveného busu sa nalialo cca 30tis, a výsledok taký, že máme pekné, nastriekané autobusy. Ale to video, čo tu kolovalo, nevystihlo podstatu. Zaujímavé bolo, že viac menej zachytilo iba kabínu vodiča a to je vizitka vodiča!! Toto sa dalo opraviť aj bez GO.
Keď tam nepôjde poriadna MHD všetci si kúpia autá.
Michal Mazánik
Posilnenie liniek 4, 11, 28 a pod. by v prípade zvýšenia počtu odjazdených km určite bolo namieste. Ja by som pridal ešte potrebu doriešenia víkendu na Juhu I (diery v intervale smerom do centra), ako aj posilnenie linky 24 na 30 minútový interval popoludní (ten súčasný 40 minút je ťažko zapamätateľný).
Linkovému vedeniu by dosť mohla pomôcť redukcia počtu liniek, ako som už viackrát spomínal. Napríklad namiesto 13, 27 a 31 by som posilnil L3 v špičke na 30, ináč na 60 minút a pri gymnáziu zabezpečil prestupy na L24. Mesto vraj pripravuje reorganizáciu liniek v MČ Západ (podľa informácií z MsÚ), nakoľko považujú koncept s okružnými linkami za drahý a neprehľadný, takže uvidíme.
Čo sa týka okruhu na Juhu, radšej ako na Východnú by som zaokruhoval spoje po trase Pod Juhom - Južanka - Liptovská - Šafárikova - Novomestkého - Saratovská - Pod Juhom (je mi jasné, že v súčasnosti je to nereálne, iba uvažujem). Keďže na Saratovskej je väčší dopyt ako na Východnej, bolo by to prospešné pre viac cestujúcich.