Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #14325:
Máš pravdu . V pohybe spoločnosti je to vždy tak. A u Slovače ako by dal. Ohýbajú sa, ohýbajú, až nie je kam uhnúť. Potom príde paseka, história to vždy potvrdila.
Vždy som očakával, že sa široká verejnosť poučí na vlastných chybách, ktoré tu v kocúrkove /Trenčín/ robia nami platení funkcionári. A - nič. Nevadí, ja si idem svojou cestou a zas stojím v zápche pod hradom. Nedoriešili dopravu /cestnú/ a už riešia MHD. Slečinka na vystúpení pred zodpovednými mala krutú pravdu - akú ? Nuž čítali sme aj k tejto veci. 😛
Reakcia na: PtrkHrnk #14310:
Veď to je presne ono, výhodné, lepšie....bla bla bla, ale reálne je to zdražovanie, kde sa vo všetkých hlavných textoch opomína tu brutálne zdraženie na 2 € za jazdu (však vieme prečo) resp. na 4€ za celodenku. Pritom je zrejmé, že ak by ozaj bolo nevyhnutné zdraženie až na 2€, bolo by jednak riadne a presne zdôvodnené, čo vieme, že nebolo (viď materiály MsZ). Potom úplne zlé načasovanie - zdraženie nie je ani v súlade so prípadným zvýšením ponuky. Takže ak sa to robí takto, musia čakať odpor verejnosti, a to veľký. Ja sa divím tejto politike, lebo všetko mohlo byť inak i lepšie a pekne zdôvodnené.

Dnes je záver, že človeka čo platí v hotovosti vlastne v MHD nechceme - zdržuje a môže pomaly za všetko zlé v MHD, a teda nech si ide taxíkom. A to je zlá, úplne zlá filozofia. Ale žiaľ logická, lebo len nadväzuje na doterajšie správanie sa objednávateľa vo vzťahu k nočnej doprave (či už účelovým dňom nepremávania kedy bol enormný záujem, či drahým cestovným, pôvodnou trasou linky 50 a pod.). Takže tu niekde treba hľadať ten komplex, ktorý si niekto vyriešil prásknutím 2 € za jazdu. A každý, kto s týmto zdražením nesúhlasí, má právo na svoj názor a je absolútne legitímne voči tomu brojiť, robiť petíciu, či dokonca dať zákonnosť preskúmať tak, ako to už uviedol kvorka. Ak niekto chce, kľudne si môže zvolať aj verejné zhromaždenie s transparentmi. Lebo práve toto platí. Viď Kubrica. Ľudia sa musia ozvať, inak na ich názor kšlú.
Reakcia na: draxter #14323:
To som sa nepýtal teba, myslel som všeobecne, chlapi 🙂 hoci som to dal ako reakciu.
Reakcia na: kvorka #14322:
A aké sú teda závery? Budú ešte dáke úpravy?
Reakcia na: TomoSK #14316:
Vox populi, Vox deti. A to treba rešpektovať, verejná služba je pre verejnosť, nech majú akýkoľvek názor. A ten treba počúvať.
My to nemusime schvalit,len vziat na vedomie!!! Tomas...keby ma bol niekto pocuval, toto odzniet nemuselo...ani take stretko ste nemuseli zazit... ale dobra skusenost kazdopadne pre vsetkych!!! Je na case to ozaj spravit pre ludi a nie pre ...ako som uz spominal na zaciatku tychto pisani.... sup sup do roboty
Som známy odporca jazdenia po "uličkách" a uvediem ako príklad prečo.
L4 vyrazí z Opatovej, na J. Derku sa stretne s väčším autom. Kým niektorí z nich vycúva, naberie meškanie 5 min.
Na Hasičskej je garantovaný prestup na L16 pretože Sihoťári stratili spojenie so Zámostím. L4 má Hasičskú xx:48, L16 taktiež. Tá L4 vzhľadom na "športovejšie časy" meškanie nedobehne. L16 ju bude čakať. Tá pokračuje ako L3, na Beckovskej je prestup do Lauga. Bude vedieť vodič L25 či už táto L3, ktorá ešte na L16 čakala L4 už prišla? Nezauzlia sa meškania? Nakoľko systém jazdenie po uličkách destabilizuje? Už teraz vieme čo vie spraviť Potočná
Reakcia na: TomoSK #14317:
Myslím, že to neboli cestujúci ale obyvatelia ulice spomedzi ktorých mnohí uviedli dôvody veľmi objektívne a slušne prečo nie je dobré aby tadiaľ išiel autobus 46x za deň.
Padli obavy o bezpečnosť avšak to, že mnohí z nich nie sú cestujúci ale len obyvatelia je možno aj dobre. Lebo ešte nevedia čo za "hlučné haraburdy" sa im budú rozbiehať pod oknami a boli by rozhorčení ešte viac. Ja som veľký nadšenec autobusov ale pod oknom by som tie naše súčasné fakt nechcel
Z dnešného zasadania VMČ v Kubrej som bol prekvapený najmä z veľmi vysokej účasti akú som na VMČ ktorými som si prešiel v r. 2016 som nezažil ani na jednom. Nerátal som ale snáď 70 ľudí.
Hlavný nesúhlas obyvateľov bol ohľadom jazdenia autobusov po J. Derku.
Obyvatelia s týmto nesúhlasia z dôvodu bezpečnosti chodcov, problému vyhýbania sa a nevhodnosti tejto komunikácie na trasovanie linky MHD nie pár účelovými spojmi ale hustou frekvenciou spojov.
Radi by L4 videli v pôvodnej trase.
Páni z DnP sa ťažko dostali vôbec k vysvetleniu prečo to takto je pretože obyvatelia boli dosť rozhorčení.
Mal som chuť prihlásiť sa ani nie s otázkou ale s odpoveďou.
Všetko je to spôsobené ako to tu niekto nazval "mokrým snom" o L1 na Sihoť IV pretože tá musí mať opačnú protiváhu aby Kubrej neostal "jeden spoj za hodinu".
Tento mokrý sen je síce pekný ale spôsobuje ako sa ukazuje a viac problémov ako úžitku. To som si uvedomil už v 2016.
Ľudia by si predstavovali aby L4 síce do Kubrej zašla ale nie cez J. Derku ale cez Pred polom. Pre Kubranov dobre ale cestujúci z Opatovej by bol už fakt veľmi zúfalý aby takúto linku využil a viezol sa z Opatovej do mesta cez víkend pol hodinu.
Ľudia z Kubrice vyjadrili nespokojnosť že keď konečne dostavali Kaufland tak s ním stratia spojenie. Takisto s Billou, Žemberákom (vraj tam chodí niekto na obedy), stanicou a lekármi Pod Sokolicami.
Toto by som nepovažoval však za najväčší kameň úrazu.
Chápem dobrému úmyslu trasovania L1 avšak vždy som sa vyhýbal riešeniam pri ktorých si nie som istý či nenarobia viac škody ako úžitku.
Na to prídu ešte cestujúci viacerých špičkových spojov L6 zo Sihote po ich zrušení...
Highlightom dnešného stretnutia bolo vyjadrenie, prečo sa niektorí nedostavili na verejnú prezentáciu v Hviezde - lebo necestujú autobusom. Títo istí ľudia bojovali za zachovanie linky 11 v súčasnej podobe...
Reakcia na: Pablo #14315:
Obyvatelie Kubrice sa postavili do pozície, že len my, my a my, pričom ich vôbec nezaujímalo, že tu sú aj iné časti. Oni brojili proti prestupovaniu, pričom pri návrhu alternatív ponúkali prestup Sihoťanom, Kubranom aj Opatovčanom len za cenu, aby oni mali priame spojenie. Chlapcom nedošli slová, ale bolo veľmi ťažké sa k slovu vôbec dopracovať aj napriek moderovaniu pána poslanca Baca.

Na záver stretnutia si s nami podali ruky iniciátori hromadného nesúhlasu a vyjadrili poľutovanie nad svojimi susedmi za nekultivovanú a emóciami nabitú diskusiu. Takisto prebehla aj diskusia s poslancami o jednotlivých bodoch, ktoré na stretnutí padli. Mnohí z nich vyjadrili po vysvetlení pochopenie, prečo sa jednotlivé zmeny idú robiť.

K tomu poslednému... ak sa Jána Halašu považuje za východ, tak potom je Trenčín plný východniarov.
Reakcia na: tomas153cv #14314:
Občania kubrej vs poprava na povazi 1:0, vraj to bola dobra podivana, chlapcom dosli slova, este mozu byt radi ze vyviazli celý 😂

PS: obcanov z derkovej poznam, sam som tam byval a ked ti sa rozhodnú zdravým rozumom narozdiel od mladencov ze tade bus nepojde tak nepojde, keby este zil bývalý primator čo tam byval by majstrov poslal vlakom na východ odkial prisli... Derkova bude este boj
Reakcia na: theo #14313:
Ja som rad ze tebe nezdrazie cestovne. V podstate urcite nebudes jediny kedze takychto pripadov(podla mna) je dost. Kolko konkretne si odhadnut netrufnem, pretoze napriklad aj ty podla statistiky ktoru tu daval niekto z tvorcov buduceho konceptu si patril do skupiny ludi(ktora je majoritna oproti tej druhej) ktori nevyuzivaju predplatene listky. Prave z tejto skupiny sa podla vsetkeho bude presuvat najpocetnejsia masa na predplatne listky(presne tak ako pises). Aka je vsak tato skupina velka, nevedno ani to ci sa vsetci ti ludia presunu.
Samozrejme potom je tu nezanedbatelna skupina ostatnych ludi(nie pravidelne cestujucich) ktori mozu do prace vyuzivat firemnu dopravu napriklad. Kolko ich percentualne bude, neviem, kazdopadne firmenych autobusov vidavam viac nez dost a prazdne rozhodne nechodia. Tymto sa to uz tak jednoznacne neoplati. Mozno su aj taki ludia ktori cestuju len obcas, no ako mi bolo vysvetlene, ti budu doplacat na pravidelnych cestujucich, pretoze to tak vo svete chodi.
Kedze uvadzas konkretny priklad seba pouzijem slova TomoSK ktory napisal : nemozeme vychadzat z jedneho rozpravania(on tam este mal napisane vodica, to by bola presnejsia citacia ). Treba vyhoviet vacsine. Ci sa tvoj logicky usudok naplni, to samozrejme ukaze len cas. Ja dufam ze vacsina tych ludi z skupiny co som vyssie spominal bude rozmyslat podobne a bude ochotna to takymto sposobom realizovat.
Uz to tu zaznelo v predchadzajucej diskusii, tento koncept ma mnoho vyhod a vylepseni(medzi ktore radim ja osobne aj tieto listky) ale tych par negativ to totalne zatienilo.
Ale moj prispevok vobec nebol o tomto. Nikde som nespochybnoval cenu ci ucel rocneho listka, ani mesacneho a ani predplateneho. Vyznam mesacnikov bol markantny uz za SADky. To ze TD si naucil ludi platit BK je vec dopravcu. Tu sa vsak bavime o preferencnych predajnych kanaloch, cene 60 minutoveho listka, zvyhodneniach pri platbe kartami atd. Prakticky o tych veciach kde sa nazory znacne rozchadzaju.
Napriklad niekedy davnejsie som tu napisal(da sa to dohladat) ze na to aby ludia neplatili hotovostou by sa muselo cestovne zvysit na taku uroven aby to ludia neboli ochotni zaplatit. Trebars 2 eura. Nefandim si, viem ze som clovek milion, ale mam pocit ako by sa tym niekto inspiroval. Teda s tym ze si vytrhol z kontextu to "b" a zabudol na to "a".
Nerad by som ale zneprehladnoval zbytocnymi pseudoprispevkami toto forum, stale mam pocit ze diskusia moze mnoho zmenit, na druhu stranu uz vo mne prevlada frustracia ze namiesto zmien sa to vyvrbilo na presviedcanie a obhajovanie.
Ak sa niekto preluskal az sem, mohol by napisat kratky report zo zasadnutia z Kubrej.
Reakcia na: tomas153cv #14298:
Už som to tu písal, sám chodím veľkú časť ciest do práce pešo. Okrem toho robím dvanástky, takže počet pracovných dní mám menší, než väčšina ľudí.

Napriek tomu, keď som si spočítal transakcie na bankovej karte (čo ti ponúkne asi každý internetbanking) a vynásobil dvoma, dostal som sa na cenu "nového" ročného lístka - rozdiel bol v jednotkách eur.
Ten ročný sa mi prosto oplatí už len kvôli tomu, že nebudem musieť "špekulovať", či si v sobotu ráno pred cestou na otočku do Malej Fatry kúpim 24h lístok, lebo platnosť využijem aj cestou večer domov a ráno na dennú, alebo na druhý deň ráno budem mať chuť ísť pešo do práce...

A podobne to majú aj tí pracanti, čo domov chodia pešo. 251 pracovných dní mínus 25 dní dovolenky, nech mínus 25 dní choroby. Máš 201 jázd * 0,8 = 160,80€. Preplatili by 28 jázd (štrnásťkrát do mesta a späť), čo asi prejazdia počas tej dovolenky, minimálne raz k doktorovi (preventívna u zubára), možno niečo za nákupmi a občas miesto dáždnika do práce.
Reakcia na: PtrkHrnk #14310:
Na webe mesta sú dva články na túto tému. Jeden podrobne rozoberá zmeny, vrátane explicitne spomenutého zrušenia jednorazového lístka aj tabuľkového zhrnutia všetkých cestovných lístkov s "novými" cenami.
V druhom článku "demagogicky" píšu o možnostiach, ako sa moc nenahnevať.

Áno, možno do toho prvého mohli napísať, že v 2011 bola minimálka 317€ (dnes je 750), prípadne spomenúť nárast cien. Ale načo, keď posledné tri roky denno-denne počúvaš o inflácií, tak navýšenie cestovného by nikoho pragmatického nemalo nahnevať. Na citlivejšie povahy je tu žiaľ iba demagógia.
Reakcia na: PtrkHrnk #14310:
S týmto názorom súhlasím.
Reakcia na: Vladimír #14306:
Možno by sa dalo súhlasiť, mimo kontext to vychádza dobre.
Len keby sa nepoužívala tá demagogická rétorika o benefitoch a výhodnom cestovaní. Pod tým si totiž asi málokto predstaví, že bude platiť viac (a ten, čo cestuje len občas o dosť viac).
Treba pokorne priznať, že sa bude zdražovať a povedať aj prečo. Proste neobhajujte hlúpe zmeny... jedine ak vedome chcete ľudí naštvať.
Reakcia na: TomoSK #14300:
Paradoxne ja som za zvysenie cestovneho. Aj ked mi to moze byt jedno, MHD nevyuzivam. A rovnako suhlasim aj s tym ze niekto vyuzije celu trasu a zaplati rovnako ako ked vyuzije dve zastavky. Ale pri 60 minutovom listku to nieje predsa jedno? Ved najdlhsia trasa linky tolko casovo nema. Takze je to v podstate to iste, len inak zaobalene. A aka je sanca ze po zmene koncepcie sa ludia budu vozit dlhsie ako 60 minut, neratam kolony do laugaricia? Stale sa teda v praxi bavime ze namiesto jednorazoveho cestovneho listku budu ludia kupovat v hotovosti 2eurovy 60 minutovy listok kde opat ten co prejde 2 zastavky zaplati rovnako ako ten co prejde celu trasu s kludne aj dvoma prestupmi. A mozno sa mylim, nemam k dispozicii take data ako ty a uz viac krat som povedal ze sa moc linkovemu vedeniu nerozumiem, ale z pohladu tej skupiny ludi ktori cestuju za hotovost sa nic nemeni.
Reakcia na: TomoSK #14300:
Neviem kto je Milos Beladic. Ale podla toho co pises je to bud clovek ktory sa rozumie doprave, alebo hnedopich, to je v podstate jedno. Myslim si(a napisal som to uz v predchadzajucom prispevku) ze vacsina podpisanych tu peticiu ani nedocitala do konca. Prevazili slova ako " zdrazovanie " a " lacnejsie " a podobne velmi dobre masovo fungujuce slova. No a toto je proste fakt. Ze sa zdrazuje. To ze sa siria polopravdy, nepravdy a vyslovene nezmysly je bolo a bude vzdy. V celom Trencine vsak nieje o zmenach ziadna informacia, ziadne informacne letaky, ziadne priamo oslovujuce informacie. Zopar info je tu na imhd, v novinach InfoTrencin a na www strankach mesta. Zial aj tato kampan(rozumej minimalna) je hnacou vodou na mlyn, tomu sa niet co cudovat.
A to ze ked sa ludia nestazuju su spokojni? 😃 to hadam nie. Okrem zamestnania aj podnikam a jeden z mojich predmetov je prieskum verejnej mienky. Kludne po uplynuti urciteho casoveho obdobia od zavedenia noveho konceptu, zmeny CP a tarify mozeme vypracovat otazky a ja cely prieskum na sirokospektralnej vzorke respondentov zafinancujem. To bude najrelevantnejsia statistika, ktora vypali rybnik ci uz zanietenym propagatorom alebo aj zanietenym odporcom(aspon dufam).
Reakcia na: Vladimír #14303:
V tej peticii je napisane doslovne : Žiadame NEPRESTUPOVý JEDNORAZOVý MHD LíSTOK v Trenčíne. Pravdou je ze je to nestastne formulovane(a myslim si ze vacsina podpisanych ten text nedocitala ani dokonca ale to je moj subjektivny nazor). Ale to nic nemeni na principu veci. Vacsinou to podpisali nespokojni ludia. Nespokojny s cenou cestovneho v hotovosti. To ci je to prestupny listok je len prijemny bonus(v aktualnej konfiguraci konceptu - podotykam ze platne len 2 mesiace do zmeny CP, nasledne to uz bude musiet byt nutnost).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.