1. Asi som to slovom "všetci" prehnal , ale ešte existujú aj smsky a interactive voice response. Takže pre spoje na zavolanie sú aj iné možnosti.
2. Niektorí ľudia si kupujú aj lístky u vodiča. Urýchlenie nástupu neznamená, že všetci budú používať jeden spôsob. Otázka je, či je v roku 2022 nutné všade budovať automaty, keďže je to dosť drahé.
Nie všetci si ešte všimli, ale dnes už má každý dôchodca smartfón.
Inovácie by mohli spočívať v tom, že nákup cestovného by prebiehal vo väčšej miere ešte pred príchodom vozidla na zastávku (čo by urýchlilo nástup do vozidla). Alebo v premenlivej trase spoja, v závislosti na tom, kde si cestujúci kúpia lístok. Napr. spoj by zachádzal do Horného Výplachu, len ak si babka vopred kúpi lístok.
A akúže z pravdepodobných inovácií nám zatiaľ priniesli tie neexistujúce malé systémy? Ešte aj blbý clearing jednej EP medzi viacerých dopravcov podľa oddelených cenníkov je pre niektoré firmy stále na úrovni rocket science, hoci to EMtest umožnil pred takmer 20 rokmi.
Plus teda neviem, ako inak než jednotným cestovným podporovať konkurenciu v doprave bez toho, aby to spôsobilo, že ti zrazu treba desať kartičiek tam, kde predtým stačili dve.
Klimaticket rozhodne nie je "jednotný tarifný systém".
Klimaticket je podobný "antisystém" ako Lidlenky, ktoré sme pred pár rokmi poznali v našich končinách, akurát so vznešenejšími cieľmi ako propagácia značky supermarketov.
Jednotné tarifné podmienky robia cestovanie do iného regiónu prehľadnejším a jednoduchším. Benefitom je tiež že pri kombinácií rôznych dopravných systémov nedochádza k lomeniu cestovného, t.j. cestujúci neplatí opakovane nástupnú sadzbu, ale funguje normálna degresia.
Napokon, všetky kraje majú niekde hranicu a kým cestujúcich s mesačníkom medzi Popradom a Bratislavou skutočne veľa nebude, v oblastiach na rozmedzí regiónov je celkom bežné že sú v ponuke spoje rôznych systémov - vezmi si napr. trasu Senec - Trnava. Iste, dá sa dohodnúť že napr. nejaký teoretický budúci trnavský IDS bude mať kombinované lístky s IDS BK, ale opäť sa to celé stáva neskutočne neprehľadným.
Treba tiež dodať že jednotná tarifa nemusí znamenať jednotné sadzby cestovného, je možné mať jeden tarifný systém s rovnakými základnými podmienkami platnosti, použitia a predaja lístkov, ale zachovať možnosť aby si každý región nastavil svoju cenu za prepravu, podľa toho čo je ochotný dotovať (nemôžeme čakať že IDS BK pôjde do východniarských cien, ani opačne).
Ďalší benefit je možnosť vytvoriť niečo ako švajčiarske GA, alebo rakúsky Klima-Ticket, kde základná ponuka pre domácich je ročný lístok na všetko. Ak toto cestujúci má, už nie je motivovaný používať auto, keďže každá ďalšia cesta je zadarmo.
Nechápem, o čo ide autorovi tej aktuálnej anketovej otázky. Prečo je potrebné mať jednotnú tarifu pre Slovensko a ako to má podporiť použiteľnosť VHD. Akoby to bol nejaký svätý grál.
Jednotnú tarifu má mať zmysel tam, kde linky idú v podobnej trase, teda môžem nastúpiť do vozidla, ktoré práve príde, ak mám mesačný lístok.
Neviem načo by bola jednotná tarifa Bratislavčanovi so SAD Poprad. Určite by pomohlo, ak by sa dalo kúpiť cestovné na jenom mieste a jednom webe a bolo možné sa preukázať jedným cestovným lístkom. To ale predsa neznamená, že musia mať jednotnú tarifu.
"Aj tento príklad dokazuje, že v súčasnosti je najefektívnejším typom pohonu elektrina." To je všetko, čo sa o tom článku a vlastne celom portáli sh!titup treba dozvedieť.
Momentálne je problém v zdražovaní stavebných prác, pretože ekonomickí plochozemci z vlády nepredpokladali zdražovanie. Čo bolo každému príčetnému jasné už od leta 2020. Teraz hľadajú mechanizmus ako riešiť doplatky k už vysúťaženým projektom.
Žiaden projekt nedokáže byť rýchly, lacný a trvácny naraz. Akurát ten problém podľa mňa leží inde - pred voľbami a na konci eurofondového obdobia by sa stavalo aj nad kapacity, ale po zvyšok času pomaly nie je do čoho pichnúť, lebo verejná správa nepracuje rovnomerným tempom. To potom vedie mnohé firmy k naťahovaniu zákaziek, aby neboli bez roboty. Takže pokým u nás bude platiť, že prácu si treba nielen vážiť, ale hlavne šetriť, tak to lepšie nebude.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
2. Niektorí ľudia si kupujú aj lístky u vodiča. Urýchlenie nástupu neznamená, že všetci budú používať jeden spôsob. Otázka je, či je v roku 2022 nutné všade budovať automaty, keďže je to dosť drahé.