Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #5252:
Škoda, som bol celkom zvedavý na tie električky Sinara-Škoda... 🙂
Reakcia na: Dispecer #5250:
Predpokladám, že ich rozdelia po všetkých prevádzkách. Tento rok treba vyradiť dve C954E v levickej a šahskej prevádzke, jednu C10,5 zo Štúrova a predpokladám návrat dvoch nitrianskych Crosswayou naspäť. Zvyšné predpokladám, že nahradia najstaršie Crosswaye, ktoré by mohli nahradiť Karosy a C 10,5 na KN zmluvných dopravách.
Aby toto fórum nebolo úplne mŕtve, dajme si sem teda niečo z Ruska:

Výrobca UKVZ predstavil nový model 100%ne nízkopodlažnej sólo električky typu 71-628, ktorá nadväzuje na predchádzajúci typ 71-623:
https://transphoto.org/photo/14/31/10/1431101.jpg
https://transphoto.org/photo/14/31/10/1431104.jpg
https://transphoto.org/photo/14/31/10/1431103.jpg
Včera bolo zároveň oznámené, že prvým odberateľom týchto električiek bude Moskva, kam zamieri 90 vozov: https://tass.ru/ekonomika/10467311

Ide o značné prekvapenie, keďže pôvodne sa predpokladalo, že nové električky dodá Škoda ( https://www.railwaygazette.com/light-rail-and-tram/sinara-koda-joint-venture-wins-first-tram-contract/57550.article ). Táto zmena sa zatiaľ potýka v Moskve s veľkou nevôľou, keďže výrobky UKVZ sa dajú iba ťažko nazvať modernými či kvalitnými - najmä v porovnaní s električkami od výrobcu PKTS, ktorých bolo za posledné štyri roky dodaných 390 kusov (a ďalších ešte 114 bude nasledovať): https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:71-931M_in_Moscow
Reakcia na: Dispecer #5250:
V súťažných podkladoch som nič také nenašiel, iba vo všeobecnosti že sú určené na prímestské linky: https://portal.e-lena.sk/#/public/order/5f9a81b11ef13a013f2604e6

Inak rozmýšľam nad tým Otokarom a vychádza mi z toho, že do tendra sa prihlásili s Vectiom C v 10,1 metrovej verzii. Podľa všetkého sa inak zaujímajú aj o súťaž na autobusy pre SAD PD: https://josephine.proebiz.com/sk/tender/10297/summary/download/78480
Reakcia na: N/A #5249:
Autobusy z tejto súťaže majú aj deklarované, do akej prevádzky budú zaradené?
Otokar to na Slovensku nevzdáva - v súťaži na 15 nových autobusov pre novozámockú Arrivu skončil druhý, pričom cenou dokázol podliezť aj SOR: https://api.e-lena.sk/elena/download/YFl3RXxcMloyW3hZc1JhVW9fIUF8BmJd/Informa%CC%81cia%20o%20vy%CC%81sledku%20vyhodnotenia%20ponu%CC%81k.pdf
Reakcia na: Dispecer #5242:
Ono je to zmeska všetkých možných európskych autobusov.
V posledných rokov v Európe vznikajú nové, resp. sa rozširujô trolejbusové a električkové prevádzky, aj v menších mestách.Nechce sa aj Sk uberať touto cestou?
Reakcia na: N/A #5241:
No, skôr mi to viac pripomína Citaro C2, ale fajn... 😂
Reakcia na: Dispecer #5240:
Skôr trošku iný SOR NS 12 Electric..🙃
Keď nórsky (predovšetkým železničný) štátny dopravca prevádzkuje električky vo Švédsku... Si predstavte ZSSK v takejto pozícii. 🙃

Španělská vozidla, norský dopravce. Ve švédském Lundu začal tramvajový provoz
https://zdopravy.cz/spanelska-vozidla-norsky-dopravce-ve-svedskem-lundu-zacal-tramvajovy-provoz-68852/
Reakcia na: N/A #5235:
To znamená najmä, že je potrebné utratiť čo najviac peňazí. EMU z Plzne nepovažujem za nepodarky a takáto podmienka nezabráni účasti ani Plzne ani Mórica cez účelovo vytvorené leasingovky.
Reakcia na: N/A #5235:
Vôbec by ma neprekvapilo, keby to nakoniec skončilo u tradičných výrobcov.
Reakcia na: Kami #5233:
To je mi jasné, že aspoň 2 roky sa toho veľa nezmení. Pre mňa je skôr zaujímavejší fakt, že ak tomu dobre rozumiem, tak súťaženie nového dopravcu na 131 sa zrejme nechystá, ak ZSSK toto rieši na najbližších 10 rokov pomerne otvorene aj pre túto trať.
Reakcia na: S499.1023 #5234:
Už v tých dokumentoch k PTK sa uvádza, že jednotky a súpravy by mali byť vyrobené v 2018 a neskôr, čiže s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o komplet nové vozidlá. ZSSK evidentne zvolila takúto formu prenájmu (či skôr leasingu) len preto, aby získala vlaky od normálnych výrobcov a nie ďalšie nepodarky z Plzne či od Mórica.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.