Zjavne som si ten plánik študoval málo pozorne. Vďaka za usmernenie. Super, takže, ak tomu správne rozumiem, stačí mi si k lístku Bratislava - Wien dokúpiť lístok, povedzme, Wien Floridsdorf - Korneuburg, ktorý by mal stáť len 1,50 euro? Ešte dve doplnkové otázky: Mám sprievodcovi otrčiť oba lístky naraz alebo najprv jeden, a potom, keď príde opäť, už ten druhý? V prípade, že by som predsalen cestoval na "nešpecifický" jednorazový lístok (časová núdza alebo čokoľvek), mám si ho oraziť až na Traisengasse či Floridsdorfe alebo už na Südbf?
Platí, že musíš mať cvaknutých toľko lístkov, cez koľko zón pôjdeš. Ale aby to bolo sprievodcovi v tomto prípade jasné, kúpil by som si v automate lístok aj so zadaním staníc odkiaľ - kam. Inak zóna 220 ide už z Viedne zo zástavky Traisengasse (To je medzi Wien Nord a Wien Floridsdorf) - predpokladám, že máš tu mapku zón VOR. Takže už zo zóny 100 cestuješ do Korneuburgu za 1,5 Euro.
Otázka pre znalcov rakúskych tarifov: Potrebujem sa dostať vlakom do Korneuburgu, ktorý leží na hranici VOR zón 220 a 330. Za normálnych okolností by som teda na cestu Wien Südbf - Korneuburg potreboval dva jednopásmové lístky po 1,50 euro.
Ak sa však nemýlim, spiatočný cestovný lístok Bratislava - Wien platí na celý železničný uzol Wien. Nestačil by mi teda na cestu do Korneuburgu jeden lístok po 1,50 euro, keďže vrámci Kernzone Wien by som cestoval na lístok BA - Wien? Ak áno, kedy by som si ho mal označiť? Hneď po nástupe do vlaku alebo až v prvej stanici mimo zóny 100?
"La SNCF fête les 25 ans de TGV"
Národná železničná spoločnosť Francúzska (SNCF) oslavuje 25 rokov TGV (Train à Grande Vitesse) :: 27.02.2006 http://www.sncf.com/actu/actuTgv25ans.htm
Plus nejaké zaujímavé čísla z parížskej MHD (RATP):
Key figures :
the Ile-de-France context
11 million Ile-de-France dwellers
60 million visitors per year.
total traffic
3.2 billion journeys per year
and 22.6 billion journeys-km.
the network
211 km of metro, 14 lines, 380 stations,
580 km RER, jointly run by RATP and SNCF-IDF,
5 lines, 58 RATP, 165 SNCF-IDF stations,
7 jointly run stations (RATP and SNCF-IDF),
1.286 km SNCF-IDF lines, 5.000 trains,
208 stations not including RER,
18.417 km bus routes, 1,254 lines,
7,400 buses.
Som veľmi sklamaný z historických Routemasterov premávajúcich na vložených poradiach a skrátených trasách na linkách č. 9 a 15. Na prvý pohľad sú krásne opravené a blýskajú sa sťaby repliky, ale keď som sa predvčerom povozil na linke č. 15 od katedrály sv. Pavla na Trafalgar square, tak som zdesene pozeral na vymenené novodobé vyklápacie okná v čiernych rámoch (pôvodné boli z hliníka a sťahovacie s kľukou, sú fuč...), žiarivkové osvetlenie, protisklzovú podlahu sivej farby (drevené rošty sú fuč...), priemyselné kamery (hľadáčiky a zrkadielka sú fuč...) a viac som si už všimnúť nestihol. Jazda vo mne vôbec nezanechala ten patinový dojem, ako tomu bolo do 9.12.2005, keď pôvôdné Routemastre dojazdili v bežnej prevádzke.
Pod pojmom "slovenske zeleznice" si nepredstavuj Holding Slovenske zeleznice, d. o. o., Kolodvorska 11, 1506 Ljubljana, ale iba obycajne slovenske zeleznice, cize ZSSK Az budem chciet pisat o SZ, napisem "slovinske zeleznice".
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor