Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vladimír: Tak to žasnem. ? ? ? Tak to by DPB minul mailand na ospravedlneniach. Aj keď v Bratislave je to s dopravnou situáciou komplikovanejšie. Veď aj dnes, som žasol, poobede o 16:30 a Račianskom bez zápch, dokonca autá stihli prejsť na zelenú. Nemuseli prechádzať na oranž či až červeň, čo je v BA bežné.
Reakcia na: Vladimír #185:
A aby som sem dnes tých príspevkov nenapísal málo, tak riaditeľ DPMŽ vraj o TR trati do Tepličky hovoril v Zákrute. Hmm... budú to ešte reprízovať?
Dovolím si sem tlmočiť stanovisko riaditeľa DPMŽ: Výstavba trolejbusovej trať k novému závodu je podľa neho jednou z možností. Trasa by mala asi 5 km, vyžadovala by výstavbu novej meniarne a nákup 10 kĺbových trolejbusov. Termín, do troch mesiacov vraj nie je istý.

Vyzerá to tak, že trolejbus do Tepličky je skutočne veľmi reálny.

A keď sme už pri tej Žiline, odkopírujem sem článok z 11. čísla tohtoročného Žilinského Večerníka, ktorý ma veľmi zaujal a nechám ho bez svojho komentára.
--
OSPRAVEDLNENIE

Kvôli dopravným nehodám v úseku medzi Strečnom a Martinom došlo 3. 3. 2004 od 13.40 h do 22.00 h k meškaniu linky č. 31 v smere Mojšova Lúčka - Žilina a späť, taktiež v čase od 15.30 h do 22.40 h došlo k čiastočnému meškaniu a odklonu liniek cez Vlčince číslo 1, 4, 24, 26, 28. Z vyššie uvedenej skutočnosti a zahltenia križovatky ulice Košickej. Z uvedeného dôvodu vozidlá MHD nemohli dodržať stanovený cestovný poriadok. Aj napriek tomu, že tieto problémy nespôsobil Dopravný podnik mesta Žiliny, s. r. o., sa za vzniknuté nepríjemnosti cestujúcej verejnosti ospravedlňujeme.

DPMŽ, s. r. o.

--
Ešte niečo. S potešením vám oznamujem, že Prešov je zrejme prvým a jediným naším mestom, ktoré na najbližších 5 rokov objednáva výhradne nízkopodlažné autobusy 😃
Hmmm.... tak som si pozrel ešte raz mapku z príspevku #169 a ono to fakt vyzerá, že závod bude až za Tepličkou. Tak ja neviem ako to bude s tými trolejbusmi. Žeby skutočne prímestská trolejbusová trať??? 😕
Reakcia na: Andy #180:
Nie, keby si sledoval aj žilinskú diskusiu na MD, vedel by si, že v Žiline je pustiť autobus MHD za hranicu mesta svätokrádežné. Každá mestská časť, ktorá sa osamostatnila si súčasne, či už vedomky či nevedomky, podpísala zrušenie MHD a mohla kričať, presviedčať, koľko chcela. Názor DPMŽ je skrátka taký, že prevádzkuje MESTSKÚ hromadnú dopravu.
Od Bratislavy vidno označníky už dosť ďaleko pred samotným mestom. Je to trasa L29 do Žilinskej Lehoty, ktorá aj napriek svojej vzdialenosti od mesta je jeho súčasťou.

Re #181 J: Keď ja poriadne sám stále neviem, kde presne ten závod bude. Mapka, ktorá tu v diskusii bola zverejnená nebola celkom presná. Je teda možné, že závod nebude v Tepličke, ale pri Tepličke, t.j. niekde medzi Žilinou a Tepličkou. V tom prípade skutočne verím, že tam ten trolejbus pôjde, veď jedným z plánov na trolejizáciu je aj Budatín, cez ktorý by trasa prechádzala.
Ale bolo by to zaujímavé, keby ešte nebodaj tohto roku otvárali v Žiline trolejbusy k automobilke, pretože v roku 2004 by mali spúšťať trať na Pietnu ako aj trať medzi Solinkami a Vlčincami. Dosť už, že sú plánované dve trate za jeden rok, ale tri??? To už je dosť silné kafe.

Na inú nôtu --> Tzv. bezhotovostný styk s cestujúcimi v MHD bol v ČSSR po prvýkrát zavedený v Prahe dňa 9.5.1974. Na Slovensku bola prvá Bratislava (1.4.1976) nasledovnaná ešte v tom istom roku Košicami a v nasledujúcom roku Prešovom.
Neskôr sa však tento systém predaja CL v MHD objavil vo všetkých mestách, vrátane tých menších. Vie mi niekto povedať, či proces postupoval postupne alebo bol k nejakému dátumu tento systém zavedený plošne?
Reakcia na: Vladimír #174:
No som si istý, že Žilina bude trvať na tom aby sa teplička k Žiline pripojila, lebo ak nie, tak z podielových daní neuvidí ani floka. Takže aj Žilina aj Teplička budú mať výhody mesto prachy, Teplička MHD.
Avšak nie je Teplička náhodou súčasťou mesta Žiliny? Ako by inak mohla dať Žilina daňové úlavy z dani z nehnuteľnosti a iné dane, ktoré spravuje mesto?
Reakcia na: Vladimír #171:
Ako to? Vsak ked idem do Ziliny vlakom, tak uz 15 minut pre Zilinou su oznacniky a behaju tam pri trati Zelene Karosy.. To tam uz je Zilina?
Reakcia na: COLOR #165:
Preco by to bola pecka? Vsak staci to naprojektovat, a trat sa postavi aj za par tyzdnov... A par novych vozidiel...
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?‍☠️ ? ? ? ?
Reakcia na: galiyosha #176:
este maly dodatok: na EC nie je povinnost kupovat si miestenku. Vacsinou ju ani nepotrebujes, pretoze nizka obsadenost vlaku ti dovoli pohodlne sediet celu cestu. Ak po miestenke neskonale tuzis, kup si ju vo vydajni Ceskych drah, tam stoji 20 Kc bez ohladu na druh vlaku a destinaciu.
Reakcia na: Papyr #175:
Vdaka za vycerpavajuce info. 🙂
Reakcia na: galiyosha #173:
Pri vstupe na uzemie SR bez platneho CL sa plati prirazka 400, ci dokonca az 700 Sk, takze aj pri ceste z Prahy do Bratislavy musis mat listok na slovensky usek zakupeny vopred. Bud si ho kupis este v BA (ak vies svoj presny datum navratu) alebo si ho kupis v ceskej vydajni. (Neviem, kolko tam stoji.)

Kedysi boli vsetky EC vlaky v useku Breclav-Kuty s akvizicnou zlavou (dalo sa nimi cestovat s normalnym cestovnym napriklad v ramci maleho pohranicneho styku). Na tento usek sa teda nevyzadoval EC priplatok. Neviem, ako je to teraz.

Postupoval by som takto:

1. Praha-Breclav, KMB, Os/R/EC: 314 km ... 188,40 Kc
2. Breclav-Kuty, MPS, 18 km, Os/R ... cca 20-25 Kc
3. Kuty-Bratislava, vnutrostatny slovensky listok, 64 km ...
Os: 84 Sk, R: 104 Sk, EC: 141 Sk

Pri tejto ceste treba pocitat s dvoma prestupmi (v Breclavi a Kutoch), takze si treba najst vhodny vlak. Alebo sa na to vykaslat a zaplatit si vo vydajni CD usek Kuty st.hr.-Ba hl.st. na EC (cenu neviem) a nevystupovat nikde.

Pri ceste opacnym smerom by som asi postupoval nasledovne:
1. Bratislava hl.st. - Kuty st.hr., vnutrostatny slovensky listok, 71 km, Os: 98 Sk, R: 118 Sk, EC: 141 Sk
2. Kuty st.hr. - Praha hl.n., kilometricka banka, 325 km, Os/R/EC ... 195 Kc

Vidite teda, ze s nasou Zlocineckou spolocnostou, a.s., zaplatite za cestu z Breclavi do Blavy asi tolko, ako by ste platili do Prahy 🙂 A vraj "cielom pri zriadovani vlakov IC a EC bolo vytvorit komfortny vlak pre kazdeho" - no dovolte sa mi zasmiat, na Slovensku 60 km 141 Sk a v Cechach 314 km 188 Kc 🙂 Preto vzdy cestujem z Breclavi do Blavy rychlikom a z Breclavi do Prahy EC. Napriklad nejakym viedenskym EC, tie byvaju pekne komfortne a je nadherny pocit prestupovat z kozenkovych B-ciek ZSSK do fantastickych Bmz alebo podobnych vagonov CD alebo OBB, zvlast ked vies, ze za komfort EC v Cechach zaplatis za km asi polovicu toho, co na Slovensku za smradlave kozenky na osobnom vlaku.

A uplne na zaver dodavam, ak by ste sa rozhodli neminat peniaze a v Lamaci stopovali na Prahu, a vzal by vas niekto, kto ide len tesne za hranicu, nechajte sa vysadit na hranicnom priechode. Je to najlepsi flek na stopovanie, aky sa da vobec predstavit. 🙂
Reakcia na: galiyosha #173:
Nuž Teplička v minulosti už súčasťou Žiliny bola. Ale zdá sa, že ak chcú MHD, iné riešenie ako sa znova pripojiť neexistuje ?
Reakcia na: Vladimír #171:
Jednoduche riesenie, vramci "verejneho zaujmu" pripojime Teplicku k Ziline. ?

Re #170 tr3mp: Holt, ja som len posuval dalej informacie, co som zahliadol. V geografii Polska nie som natolko vzdelany, aby som si to vsimol. 🙂

Technicka otazka pre laminatku, Papyra a ostatnych cestovatelov: Ako prakticky prebieha cestovanie s Kilometrickou bankou CD, povedzme na trase Bratislava - Praha? V jednom smere si to viem predstavit: V Bratislave si kupim listok Bratislava - Kuty st. hr. (podla aktualneho cennika deregulovaneho cestovneho za 141 + 45 Sk) a po prechode hranicou otrcim ceskemu sprievodcovi KB. Ako je to vsak pri cestovani Praha - Bratislava? Kupujem listok Kuty st. hr. - Bratislava v Prahe alebo si ho kupim az priamo vo vlaku od sprievodcu? Pokial v Prahe, je cena rozdielna od tej "slovenskej"? Pokial az vo vlaku od slovenskeho sprievodcu, platim aj EC doplatok? Vopred vdaka za objasnenie. 🙂
Hehe, inak v Tepličke nad Váhom (resp. pri nej na nejakej samote), býva môj bývalý veliteľ roty z čias, keď som bol v Žiline na vojne. Som zvedavý, či mu tú jeho haciendu zrovnajú so zemou 🙂
Reakcia na: galiyosha #169:
Ejha! V Tepličke nad Váhom? Som zvedavý, či tam ten trolejbus pôjde, pretože DPMŽ je známy svojím postojom, že nič čo nesie skratku MHD nesmie za hranicu mesta.
Reakcia na: galiyosha #169:
Akurát, že na tej mapke je chyba, nie Bielsko-Biala leží medzi Tychym a Gliwicami, ale Tychy medzi Bielsko-Bialou a Gliwicami.
Reakcia na: COLOR #165:
Ale to s tými trolejbusmi som mu ochotný veriť. Preto by ma zaujímalo, KDE PRESNE v Žiline, resp. pri Žiline sa ten nový závod bude nachádzať. Kam vlastne tá trať povedie?

Re #167 Papyr: Heh... "Obyvatelé: konečně trolejbusy" Kábulčania majú viac rozumu jak Pražáci 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.