d3k0: Pravdu vravis, stat svoje peniaze pusta len za velmi zufalych podmienok. Pamatam, ked som robil na jednej fakulte, bolo to obcas dost zufale - peniaze boli, ale len na veci, ktorych sme mali milion na kazdy dekanov vlas (nasledkom coho prepadli) a boli veci, ktore sme potrebovali ako sol, ale nemali sme na ne prachy. :-(( Je to proste humus.
S21Tr: Nediv sa, ze tu MHDckou cestuju ludia - nemame na vyber. Kupna sila je nizka a tak je pre niektorych auto este stale nedosiahnutelne.
Nizkopodlazaky: Neviem, ako sa tam tlacia ludia, co maju 180 cm, ale ja (196 +/- 3) sa musim krcit v kazdom buse okrem Tambusu - samozrejme ak chcem sediet a vsetky z tych 3 az 5 miest, kde je dost miesta, su obsadene. (Aj preto mi je TAM taky sympaticky.) Vrcholom su (najma starsie) ceske vozy, kde sa neda ani stat (Karosa 7xx, 9xx, 14Tr, T3SUCS). Preto v tomto nejaky rozdiel medzi Citybusom a Solarisom nevidim, akurat si myslim, ze pre niektorych ludi musi byt narocne splhat sa na vyvysene sedadla. Na druhej strane aj Citybus ma schodik(y?) (tusim zadne dvere, ale neviem naisto).
S21Tr: Nediv sa, ze tu MHDckou cestuju ludia - nemame na vyber. Kupna sila je nizka a tak je pre niektorych auto este stale nedosiahnutelne.
Nizkopodlazaky: Neviem, ako sa tam tlacia ludia, co maju 180 cm, ale ja (196 +/- 3) sa musim krcit v kazdom buse okrem Tambusu - samozrejme ak chcem sediet a vsetky z tych 3 az 5 miest, kde je dost miesta, su obsadene. (Aj preto mi je TAM taky sympaticky.) Vrcholom su (najma starsie) ceske vozy, kde sa neda ani stat (Karosa 7xx, 9xx, 14Tr, T3SUCS). Preto v tomto nejaky rozdiel medzi Citybusom a Solarisom nevidim, akurat si myslim, ze pre niektorych ludi musi byt narocne splhat sa na vyvysene sedadla. Na druhej strane aj Citybus ma schodik(y?) (tusim zadne dvere, ale neviem naisto).
Turbo
k tym nizkopodlaznym autobusom:
Mysly si, ze vsetky nizkopodlazne aututobusy trpia problemami typu: nedam si tam ani nohy, mala kapacita, hlucny motor. Jediny bus ktory je naozaj dobry je Solaris, lebo tam je dost miesta na nohy, je tichy a naozaj pohodlny aj pre obsluhu. Ale pri tej cene by som to aj cakal.
Tema nizkopodlazne trolejbusy:
Podla mna je najlepsia pre BA Skoda 21 a 22 Tr. Preco je 21 Tr najlepsia? Nuz v Brne som sa s nou viezol a tu su dovody:
1. Vysoka kapacita (na rozdiel od autobusov) pri zachovani relativne "kratkeho" vozidla (ziadne 15 metrove monstrum)
2. Pohodlny interier.
3. Velke a najma siroke dvere - naozaj obrovske plus pre Skodu (okrem Skody ma dostatocne dvere Solaris, aj ked nie su take siroke ako na 21 Tr).
4. Tichy chod (aj s Rabou).
5. Velmi inteligentne vyrieseny interier a usporiadanie sedadiel odpoveda dnesnym predstavam moderneho vozidla (aj ked mi ten komin oproti duhym dveram vadi, ale to sa da prehliadnut).
Napriek tomu, ze pri tretich dverach je jeden malicky schodik si myslim ze trolejbusy 21Tr predstavuju spicku vo svetovej produkcii trolejbusov a robia znacke SKODA dobre meno. V Skodovke maju predsa uz dlhorocne skusenosti s trolejbusmi a tak sa nemusime cudovat. Fakt by som si prial aby aj u nas boli 21 Tr a 22 Tr, ale pri sucasnom stave (najma financnom) je to zatial sen.