Reakcia na: SuchSoft #251163:
Je rozdiel medzi menej vyťaženými linkami a domáhaním sa, aby sa zhustil interval na menej vyťažených linkách, lebo to priláka viac ľudí používať MHD. Ja to považujem za mrhanie peniazmi, na ktoré mesto nemá. Mesto dnes nevie v DPB zaplatiť vodičov (musí ich voziť z Kazachstanu), opravárov (musí si draho nechať opravovať vozidlá mimo, alebo ich necháva dlho neopravené, alebo ich dielňa vráti do prevádzky ako opravené, hoci tam nič nespravia), nevie postaviť zázemie pre nakúpené vozidlá. O nejakých koncepčných veciach ako príprava stavieb, rekonštrukcii električkovej trate, zatrolejovania nových úsekoch sa tu popísalo dosť. A to, že čas ľudí má rôznu hodnotu je ekonomický fakt vyjadrený výškou mzdy a je to denná realita v skutočnom živote na pracovnom trhu. Je to ako tvrdiť, že pracovný trh je hlúpy. To chce riadnu dávku odvahy a hlúposti a mne to pripomína komunistické snahy rozhodovať o počasí (a ekonomike). Je to tiež pekná ukážka odtrhnutosti ľudí od reálneho sveta, taká bežná vo virtuálnom svete. Kto to má platiť? Lebo jediný, kto to bude platiť sme my, ja a ty... a ja odmietam platiť ľudom to, že namiesto priemerných 7,5 minúty budú čakať len 5 minút. Ak je ich čas taký vzácny, nech si pozrú cestovný poriadok. Rozum mi zastáva z tejto diskusie a argumentov.
andy27
Mám 54, vš technického smeru a platím dosť vysoké dane. MHD používam minimálne, som ochotný na ňu prispievať, lebo zvyšuje aj moju kvalitu života. Ale to neznamená, že sa MHD nebude riadiť podľa ekonomických zásad a neprevádzkovať prázdne vozidlá, alebo nakupovať vozidlá, ktorých väčšina potom rok stojí a neprevádzuje sa. IMHO je zaviesť interval 15 minút do okrajových častí len preto, aby si cestujúci nemuseli pozrieť cestovný poriadok je plytvanie zdrojmi, najmä v dobe, keď je všeobecne dostupný internet a drvivá väčšina ho má v mobile. Zvyšok si to zistí inak, alebo bude dlhšie čakať, sú to ľudia, ktorí inú možnosť ako MHD zvyčajne nemajú a ich čas má malú hodnotu.