Reakcia na: 810zssk #240978:
Rozumiem kam mieriš. Ale ja sa pridávam k ostatným, že si neviem predstaviť rentabilnú linku, ktorá by tadiaľ premávala. Náklady by vysoko prevážili benefity, nehovoriac o potrebe úhrady mýta.ČuRusJar linky by eventuálne mali zmysel po R7 , ale zase dosť ľudí vystupuje aj v Petržalke a v hraničných časoch plnia aj obsluhu časti Petržalky. Na vstupe po R7 do BA sa predpokladajú kolóny, to by nemalo úplne zmysel. Navyše Most SNP + prestupy na ostatné linky na Panónskej asi nevyvážime ukončením linky pri Poluse.
No a v prípade D4 som presvedčený, že prepravný prúd Petržalka - Podunajské Biskupice - Vajnory asi nebude najdominantnejší.
Valec
Trasu Komisárky - Janíkov dvor (most) dokáže spraviť po diaľnici idúci autobus spravil za min. 26 minút, električková linka 3 (po dobudovaní) tú istú trasu spraví za cca 42 minút.
Na pohľad je to veľký rozdiel, ale ten prepravný prúd Komisárky - Slnečnice je zanedbateľný a každá ďalšia zastávka hlbšie do centra tento rozdiel rapídne znižuje.
A to si do výpočtu času cesty treba započítať aj čas čakania, ten je pri električkovej linke max. 10 minút, pri diaľničnom exprese ale pochybujem, že vôbec takýto interval vôbec v nejakej časti dna dosiahol. Takže už len čas čakania celú časovú úsporu na ceste môže vynulovať.
Je teda otázne, či má zmysel vynaložiť finančné prostriedky naviac na to, aby sa cestujúci povozil po diaľnici, ale bez žiadneho ďalšieho výrazného benefitu.