Reakcia na: N/A #239741:
Oficiálne stanovisko dpb je, že: nevieme, aleeeeee asi do konca augusta bude prázdninový s tým, že ak bude treba, posilnia jednotlive linky. Minule som stal na Vazovovej na elektrickú večer okolo 21:15, trojka prišla od mesta tak plna (keďže jazdi len raz za 15 minút), že sa do nej len-tak-tak všetci pomestili. Minimálne piatky, soboty večer preboha do Rače z Petržalky čo je trasa kde len pri zastávkach žije skoro 100 000 ľudí nemôže byt interval 15 minút. Ale tak hold no. Treba šetriť.
Jak44
Investičné náklady výstavby trate na Chopok odhadli na 60 mil. €, pričom tam bude treba kúpiť aj nové vozidlá, lebo ozubnica. V maximalistickom (!) variante sa počíta s prevádzkou max. každých 60 minút. Jedna súprava uvezie tak 230 pasažierov. Toľko áut (nie osôb!) príde pod Chopok v zime o 8:00 tak za 10 minút.
A to nevravím o "super" pláne nahradiť priame bus spojenie Balog - Brezno, ktoré je zabezpečené klimatizovanými a aspoň občas aj nízkopodlažnými busmi vlakom, čo ide Balog - Chvatimech, kde bude treba ešte vykonať prestup. Samozrejme, ako bonus, nie je vlak ani klimatizovaný a ani občas nízkopodlažný.
+ Teda, keď momentálne obslúži Balog 12m bus cca každých 30-60 minút, ako často by chodila električka, čo musí jazdiť minimálne v zložení motor+riadiaci voz? (Pričom tie vozy budú ešte minimálne nejaký čas hniť v depe, ak vôbec je v akom).