Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ceco #14277:
Trejsinou som po prvý raz v živote šiel v auguste 2002 v Hradci Králové na legendárnej trolejbusovej linke č. 1, ktorá nemá na posledných dvoch zastávkach vedenie.
O tom, že zberače sa spúšťajú dolu, ale aj nasadzujú späť na trolej samé som vedel. Ale predstavoval som si to vždy tak, že trolejbus zastaví na zastávke a kým ľudia budú vystupovať a nastaupovať, tak stiahne dolu palice a nahodí diesel. Aké však bolo moje prekvapenie, keď vodič ten stroj v jazde do kopca rozpeckoval a uprostred tej rýchlojazdy zrazu naskočil diesel-motor. Bez akéhokoľvek spomalenia sa začali palice spúšťať a na ďalšiu zastávku sme dorazili ako autobus. 🙂 Keď som čítal o rýchlostných možnostiach diesel-agregátu, tiež som bol sklamaný, že je to málo. No v praxi som pri pohybe mimo trolejové vedenie žiaden výrazný nedostatok nezaregistroval. Šlo to celkom pekne.
Samozrejme, zlatý klinec bolo nasadzovanie palíc späť na trolej. Akokoľvek sa však vodič snažil čo najlepšie našteľovať pod "navádzacie striešky", jedna palica sa na vedenie netrafila, tak jej musel ísť pomôcť manuálne. Ale vravel, že v budúcnosti "striešky" zväčšia a tým bude navádzanie dokonalejšie.
K Tvojmu bodu 2.: Prečo zbohom DD? Veď na trase Molecova - Kuklovská má byť riadne vedenie, tam sa nebude jazdiť na naftu! Prednosti ACI-čiek majú byť využité len na presuny modzi Hroboňovou a Molecovou ráno a večer pri výjazde a dojazde do vozovne.
Reakcia na: ceco #14272:
Takze to, ze je na asynchronny pohon nema s tym dieselovym agregatom nic spolocne. Potom by ma ale zaujimalo, ze ake ma ten asynchronny pohon vyhody, ked to vsetci tak ospevuju.

Re #14277 ceco: To spustanie zberacov by ma zaujimalo, moze to vyzerat srandovne. To ako funguje?

Re #14273 Ja by som sa niekedy s tebou rad stretol osobne.. Kedy najblizsie a aku linku jazdis? 🙂

Re #14274 KLF: Ja to asi neviem napisat tak, aby si to pochopil. O nejakej nehode 7921+22 si pisal v prisp. #14075, a myslel som si, ze hovoris o tej dubravskej nehode, a ze si si pomylil cislo voza. Preto vzniklo cele nedorozumenie. A o ziadnej "veci s bonzom" fakt nic neviem. A uz by bolo lepsie, keby sme prestali diskutovat o nejakych nezmysloch. Pisem, aby som pisal? To je co za blbost, preco by som take nieco robil? Ja tu diskutujem ako vsetci ostatni, nie?
Reakcia na: Ferro #14268:
🙂

Re #14270 Andy: Asynchronny pohon ma jasne vyhody. Takyto motor nema komutator, takze v nom netreba menit uhliky a pod. Navyse, pri dobrej vyzbroji ma trochu inu trakcnu charakteristiku, cize aj pri vysokej rychlosti by mal dat dobre zrychlenie, nie ako tie uboho shuntujuce 14Trky(62xx) a Kachny(705iii (3)).

Re #14277 ceco: Ale o tom ta trejsina je. Necakaj zazraky od takeho malinkeho agregaticku. To by muselo mat normalny motor, aby to tahalo vsade ako autobus, co by vyzadovalo taku "chutnu" velku krabicku, alebo kominik v zadnej casti vozidla, co teda podla mna nieje nic moc.

Inak trejsiny by sa u nas skor hodili na to, ked niekde vrbusti poseru nieco na vedeni. Vodic by zlozil palice a pomalicky by presiel usek bez prudu, potom by znovu nahodil palice a islo by sa dalej. To znamena, ze keby bolo na kazdej linke napr. tretina trejsin, bola by trolejbusova doprava nezavisla na debilite vrbustov a inteligencii dispecerov, ktori poslu zalozak najskor o hodinu, ked sa nieco stane (ak teda nieco vobec poslu)
No, co som po dlhsom hladani nasiel -

1, Trejsina /21Tr/ moze mat automaticke spustanie zberacov - treba par desiatok tisic na jedno vozidlo /SKK/ 🙂

2, DO kopca to s dieselagregatom nevyjde viac ako 15 km/h /zbohom Dlhe diely na trejsinu, treba tam dat troleje na plnu premavku/

3, Ten dieselagregat je fakt len nudzovy, nevytiahne viac ako 35 km/h na rovnej ceste /zbohom Zelezna, vsak tam su tie macacie hlavy a cesta je deravejsia ako Emental, tam by sa to nove vozidlo donicilo po troch dnoch.../

Takze trejsina na diesel fakt asi len pri vypadkoch...

Mohla by vsak zachadzat v Trnavke, Dolnych Honoch - tam je to rovne a na rychlosti moc nezalezi; skor ako pomocny spoj; alebo ako nocak so zachadzanim.
Andy: sorry z apsledny prispevok - nevsimol som si ze pises o erbe DPB, myslel som ze pises o BA erbe. Ale ani erb DPB nema oranzovu napriklad. Takze sorry este raz.
Reakcia na: Andy #14271:
*****, Ty ***o toto si zas co napisal ?????????? KOTAS farby (napr. K2S) su farby BRATISLAVSKEHO ERBU ??? Do ****, mi aspon povedz kde tam mame sivu, alebo oranzovu napriklad !!! Ty ***o... dufam, len ze nie si z Bratislavy povodom, bo by som sa za takeho *****a hanbil co ani nevie ake farby ma erb mesta !!! ****, Qwertak mi ta popisoval na vylete... Ty ked sa mne dostanes pod ruku *****... poleti facka kamo.
Reakcia na: Andy #14257:
Boze si mlady a sprosty. Vazne. Precital som si ZNOVA SVOJ prispevok a nikde tam nevidim nic o dubrafskej nehode, ani o nehode 7921/22. Nic som v suvislosti s tym "teplym" bonzom nepisal o DUBRAVKE ! Ty si vazne *****, co sa snazi vela pisat, ale obsah ziadny. Teba mama vrhla uz tak ***nuteho, alebo si sa nim stal az po par dnoch ??? Opakujem Ti Ty chmulo - NIC som tu nepisal o bonzovani na vodica co mal v Dubrafke nehodu ! Ten mal svoju vinu (rovnaku sme robili vsetci!) a tym to haslo pre mna. A co sa tyka toho natretia toho DRUHEHO vodica (nie toho z tej nehody), tak to je uplne ina vec a Ty by si o tom daco vediet mohol !!! Ostatny su aspon ticho v tej veci... Vole, sa uz spamataj ! Sleduj lepsie kto co pise a nesnaz sa len pisat aby si pisal.
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #14260:

:)))) To vsetci... ;)))) Uz roky... 😉 Na nete posobim TOTAL inak ako IRL. 😉 Ale sak som rad, ze si to mal moznost spoznat ! 😉
Trolejbus SKODA 21 Tr tak muze být vybaven pohonem s oDC motorem a GTO menici, nebo AC motorem a IGBT menici. Alternativne muze být vozidlo s pohonem AC ci DC doplneno nouzovým pojezdovým diesel-agregátem.

Vytazok zo www.skoda.cz o 21Tr.

AC znamena asynchronny pohon /na striedavy prud/, DC zase synchronny pohon /jednosmerny prud/ - aspon pokial som dobre pochopil.
Posledna veta znamena, ze ten diesel-agregat je vlastne robeny ako nudzovy v pripade vypadku elektriny...
K téme o náteroch: KOTAS náter je vlastne náter DPB. Všetky tie farby obsahuje erb DPB. Takže je to vlastne bratislavský náter.
Otázky pre znalcov:
1. Aká tá 21Trka bude, keď bude asynchrónna? Aká je výhoda?
2. Čo vlastne znamená tá skratka ACI na 21TrACI?
K 21TrAci - ja by som ho radsej videl ako nahradu za zrusenie liniek 43/49 a spojenie do jednej linky; dobudovanie trolejov z Vojenskej nemocnie cez Patronku na Kramare a z Kramarov na Dumbiersku a tam nasadit tu 21TrAci.

Chodili by dve vozidla - jeden klasicky trolejbus ako terajsia 49 /na Vojensku/Dumbiersku/ a jeden ako spojenie 49/43 z Onkologicaku - Patronka - Vojenska - Zelezna studienka a naopak.

Tam by to snad bolo dat rozumnejsie /necadit v lesoparku, zobrat tie krpate SOR(r)y z rannej spicky a dat tam nieco vascie a nizkopodlazne pre VIAC pacientov /21Tr/ a na DD bachnut klby /BUS alebo Trolej, len nech to ma co mozno najviac miest/
Reakcia na: Spectre #14267:
V UPC to volaju repeater, tak som napisal opakovac. Co som cital, tak u uzivatela vymenia tu klasicku skrinku s dvoma vyvodmi na taku vacsiu s troma, pricom z toho tretieho ide kabel do nejakeho zariadenia, z ktoreho to uz ide ako si napisal (spec. karta alebo ethernet). Ale toto asi nie je moc o MHD co? 😉
Reakcia na: ufo #14262:
Kabel ktory je pouzity je univerzalny (koaxial 75Ohm) a frekvencne vyhovuje. Na strane uzivatela je ale treba doplnit tranceiver, ktory to konvertuje (asi) na ethernet, pripadne specialnu kartu. Inac vsetko ostatne ostava a nie je to nutne menit. Na stane providera je to treba prebudovat, ale to je myslim pre teba nepodstatne.
/inac opakovac je vyraz pouzivany v sietach, na analogovom kabli je to zosilnovac (opakovac nerovna sa zosilnovac)/



Juj, chlapci a dievcata. Prave som si uvedomil, ake by bolo pekne mat v Bratislave nizkopodlazny autobus. Ale preboha len nie Mercedes Shitaro! Uplne sa teraz priklanam k Martinovmu nazoru za citybus - do sprostej mhdcky sposty autobus!
KLF: sorry, ja som včera nebol na nete, takže som nevedel ale aj tak by som nemoho. No dúfam, že si niekedy čas nájdem.

Papyr. Ja mám pocit, že tá 1. 21Tr čo má prísť DPB bude 21TrAci.
Reakcia na: ufo #14262:
Nie som ani z Prahy, ani sa nevyznam v spojarine... ale myslim, ze kable ostavaju, u nas v Bratislave ide len o to, vymenit jednosmerne opakovace (nieco ako zosilnovace) za obojsmerne. Potom sa tusim este vymienaju koncove zariadenia.
dneska rano v kakao na markize robili reportaz o eletrickax a trolikox.vcelku pekne to mali urobene.tak pre male deti.a recnil tam aj weigl.ale tak mudro,ze byt deckom,tak asi nexapem co ten clvoek toci.ale aspon zpropagovali mhd v blave.
Reakcia na: Martyk #14261:
no ja som len pisal, co som sa docital

Re #14254 Andrej (Anndy008): s tymi dverami to nie je tak u vsetkych Ikarusov, ja som zazil v jednej 435, ze som si musel sam stlacit tlacitko vnutri a vodic nestlacal nic a dvere sa otvorili hned v momente stlacenia.

Ad Dlhe Diely: preco tam teraz nechodia klby? Zalozne mozu chodit klbove a pravidelne mozu byt len kratke... Pre mna za mna v zime by som to pochopil.
Mam otazku bud na niekoho, kto je z Prahy, alebo kto sa vyzna v spojarine: ked v Prahe zavadzali internet cez kablovku UPC, pouzili sa pri tom tie iste kable ako na TV, alebo nejake ine kvoli tomu zaviedli???
Reakcia na: ufo #14252:

Barvy nejsou podle Vídně. Původní pražské tramvaje byly sna hnědé, zelené a kdovíjaké. První červenobílé tramvaje v praze vyjely na Hlaváčkově elektrické dráze Smíchov Košíře. Hlaváček byl vlastenec a proto nechal vozy natřít do českých národních barev. Že jsou shodné s vídeňskými barvami je jen náhoda. Až po sloučení jednotlivých drah se bílá a červená staly barvami všech pražských tramvají. S odprodejem ojetých vozů se tyto barvy občas objevovaly i v jiných městech.
Krémová nastoupila až po 2. světové válce na vozech TI. Je to pravděpodobně pokus o zavedení pražských městských barev kombinovaný se schopnostmi ranně socialistického průmyslu vyrobit žlutou barvu. Pražské městské barvy jsou totiž červená a žlutá.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.