K tej nehode dnes rano. Bol to trolejbus 6608, bolo to na Prievozskej ulici medzi zastavkami Kosicka a Mileticova smer von z mesta. Auto (tusim Fiat Punto) odbocovalo doprava na Prievozsku a nevsimlo si trolejbus (bola tam sliepka). Trolejbusy presli, akurat ich riadil dispecer, lebo im takmer nedociahli zberace (ked museli trolejbusy ciastocne prechadzat do protismeru, kedze 6608 blokoval takmer 2 jazdnehe pruhy). Nahradil ho ZV 6283, neskor asi z vozovne 6631 (podla mojich casovych vypoctov to bol on).
Turbo
Neveim presne, ale cital som to. Tusim 8%. Zalezi od typu. Vezmi si, ze vozy K2, kotre ako jedine v Bratislave nemaju vsetky napravy hnacie maju stupavost tusim 8%. Ale to mas tak, ze do svahu so stupanim 8% musi vzjst v nahorsich miznach podmienkach:
- plne obsadena
- za kazdeho pocasia (cize aj za dazda, snehu a protivetru)
- musi pred sebou vytlacit dasi prazdny voz rovnakeho typu - teda dalsiu kacicu K2
To su fakt extremne podmienky. V Lisabone ci kde jazia elektricky do svahu 12%. V Linzi je zase el. vlacik, ktory adhezne prekonava tusim 11%. Iba taka mala poznamka na zaver: Ziaden z usekov na Dlhe diely nema vacsi sklon ako 8% (alebo 7%, ani presne neviem )