J: no jasne planuje sa siet tbusov v petrzalke a dokonca hustejsia ako sucasna busova. Ale je tu ale. Jednak v plane je napisane do roku 2030. A dalej tbus je v podstate, teda z hladiska rychlosti prepravy na tom rovnako ako bus. T.j. jazdi na cestach pre ID, zvacsa stoji v zapchach, ma krizovatky a podobne - cize z tohto pohladu je to skoro rovnaky druh dopravy, ako busy, akurat ekologickejsi a pravdepodobne prinesie aj vacsie vyuzivanie mhd (viditelnost siete a pod.) a myslim si, ze je aj lacnejsi - naklady na 1km (ale toto este nemam overene).
Ale stale to moze byt iba doplnkovy system. Ked je husta siet a vela liniek odvsadial vsade, tak zvacsa nemozu mat taky husty interval, ako keby sa urobilo menej, ale za to nosnych liniek v kratkych intervaloch a k nim doplnkove linky, akurat by sa muselo prestupovat. Ale smozrejme bybolo najlepsie, keby tieto nosne linky boli (metro, ci elina - proste oddeleny kolajovy system).
Hroch: no eliny v petrzke by sa dali. Len si treba predstavit jednu vec a to, ze elina nepojde tam, kde su teraz cesty, dalej, ze ked ich bude pretinat, tak mimourovnovo, a tiez, ze budu useky, kedy pojde proste pod zem. Tak isto netreba cakat zastavky na kazdom rohu, pri kazdej kralikarni. Skor to bude par zastavok, od (alebo okolo) ktorych by mali chodit ine linky a rozvazat ludi do finalnej destinacie (tbus, ci nakoniec aj bus).
Ale stale to moze byt iba doplnkovy system. Ked je husta siet a vela liniek odvsadial vsade, tak zvacsa nemozu mat taky husty interval, ako keby sa urobilo menej, ale za to nosnych liniek v kratkych intervaloch a k nim doplnkove linky, akurat by sa muselo prestupovat. Ale smozrejme bybolo najlepsie, keby tieto nosne linky boli (metro, ci elina - proste oddeleny kolajovy system).
Hroch: no eliny v petrzke by sa dali. Len si treba predstavit jednu vec a to, ze elina nepojde tam, kde su teraz cesty, dalej, ze ked ich bude pretinat, tak mimourovnovo, a tiez, ze budu useky, kedy pojde proste pod zem. Tak isto netreba cakat zastavky na kazdom rohu, pri kazdej kralikarni. Skor to bude par zastavok, od (alebo okolo) ktorych by mali chodit ine linky a rozvazat ludi do finalnej destinacie (tbus, ci nakoniec aj bus).
J
Č sa tých cien týka. Vo Viedni stojí celodenný 5 Euro čo je 230,- toľko stojí u nás na týždeň ( ostatné ceny cestovného, lebo majú sprostý systém automatov) A podľa nezávislích, mimovládnych a hlavne ZAHRANIČNÝCH ekonómov ceny po vstupe budú rásť ale nie rýchlejšie ako platy. A mi nebudeme ešte taký rôčik dostávať mzdu v Eurách. Najprv musíme byť v menovej únií.
Si: metro pojde popod Dunaj skrz zóna Pribinova to viem z Mesta- magistrátu. Taká bola dohoda, aby zóna mala priame napojenie na metro. Takže pri eline stým rátaj.
To All. Prosím ešte raz nejake ceny busov sólo aj kĺbakov- či citybus alebo agora.Ale na plyn.
O tej info na tender na plynové busy niekto viete.
Dnes som videl 95 na Znievskej a budatínsej. Na križovatke mal ísť rovno a on odbočil. Potom sa točil pri pekárňach vodič bol riadne nasraný. Bol to 4845 okolo 20:00